بنر هدر

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کشور مالزی یکی از کشورهای پیشرفته و پررونق در زمینه جذب توریست است. هر ساله تعداد زیادی از مسافران تعطیلات نوروزی و زمستانی در ایران مالزی را برای مقصد سفرهای خود انتخاب می‌کنند. همین امر باعث آن شد که ما بخواهیم یکی از جزایر زیبای این کشور را به شما معرفی کنیم. مجموع الجزایر لنکاوی از چندین جزیره کوچک و بزرگ در نزدیکی مالزی تشکیل شده است و به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای هوای شرجی و پوشش گیاهی با تراکم بالا است. این جزایر با داشتن امکانات رفاهی بالا و مناظر بکر و بی نظیر، یکی از مقاصد مورد علاقه مسافران است. لنکاوی دارای تعداد زیادی جاذبه، مخصوصا جاذبه‌های گردشگری طبیعی می‌باشد، در این مطلب، جاهای دیدنی لنکاوی معرفی شده‌اند.

پارک پرندگان

پارک حیات وحش و بهشت پرندگان لنگکاوی به مساحت دو هکتار و در «جالان آیر هانگات» قرار دارد. این باغ استوایی که در سال ۲۰۰۲ میلادی تاسیس شد، محل نگهداری از حدود ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از عجیب‌ و‌ غریب‌ترین پرندگان شامل ۱۵۰ نوع مختلف از جمله توسان‌ها، فلامینگو‌ها، قناری‌ها، عقاب‌ها، جغد هاریال و مرغ شاخونک است. این پارک یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی مالزی است.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

میدان عقاب

اگر شما قصد سپری کردن یک غروب آرام را در کنار دوستان و خانواده خود دارید، میدان عقاب یکی از بهترین مکان ها برای انجام این کار است. شما در این مکان می‌توانید در کنار اسکله و بندر جزیره، رفت و آمد کشتی‌ها را مشاهده کنید. یکی از ویژگی‌های مهم میدان عقاب، نزدیکی آن به مرکز جزیره و مراکز رفاهی و فروشگاهی است که بر قابلیت‌های توریستی آن می‌افزاید.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

ساحل تانجونگ رو

ساحل تانجونگ رو یکی از بهترین نوارهای ساحلی لنکاوی‌ست. آب این ساحل همچون کریستال شفاف و شن و ماسه آن کاملا پودری و عالی‌ست. این ساحل در منطقه‌ای کاملا دور افتاده قرار دارد و جو حاکم بر آن آرامش‌بخش است. با این حساب این ساحل یکی از جذاب‌ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی است.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

تله کابین لنکاوی

اگر ازارتفاع ترسی ندارید و میخواهید زیبای‌های چشم نواز جزیره را از بالا مشاهده کنید حتما تله کابین لنکاوی را سوار شوید. تله کابین لنکاوی فرصت خوبی است تا طبیعت جزیره به طور کامل از بالا مشاهده کنید و از دیدنی های قله مات سینسانگ بهره مند شوید. اگر توان پیاده روی 2 ساعته در روی کوه را دارید، آبشار قله و پل دیدنی اسکای بریج را از دست ندهید.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

پل آسمانی

نفس‌های خود را در سینه حبس کنید، زیرا پل آسمانی لنکاوی طولانی‌ترین پل (۴۱۰ فوت) معلق در جهان است که در ارتفاع ۸۲ متری و توسط یک تیر ۲ هزار و ۳۰۰ متری در هوا معلق شده است. برخلاف سایر پل‌های مستقیم دیگر، پل آسمان منحنی شکل است تا بتواند منظره دیدنی‌ترین از طبیعت زیر پای‌تان را در اختیار شما قرار دهد. تجربه‌ای که خون را در رگ‌های‌تان به جریان می‌اندازد. جالب است بدانید این پل ابتدا بر روی زمین احداث شد و سپس به‌وسیله هلیکوپترها به ستون اصلی که تعبیه شده بود، وصل شد. پل آسمانی یکی از بهترین جاهایی است که می‌توان در مالزی از آن دیدن کرد.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

آکواریوم شیشه ای

اگر همیشه اکواریوم‌های کوچ و بزرگ را در کنار خود دیده‌اید و برایتان یکنواخت شده است حالا می‌توانید با آکواریوم Underwater World تجربه‌ای دیگر را داشته باشید. در دنیای زیر آب شما می‌توانید به عنان جزیی از خود اکواریوم وارد دنیای شگفت انگیز جانوران دریایی شوید. این آکواریوم دارای انواع نهنگ‌ها، لاک پشت‌های سبز، ماهی‌های بزرگ، فوک‌ها، پنگوئن‌ها، فلامینگو‌ها، مرغابی‌ها و دیگر حیواناتی است که شاید نظیر آن‌ها را در هر جایی نتوانید پیدا کنید.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

آبشارهای تلاگا توجو

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری لنکاوی ، «تلاگا توجو»ست، چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا که هرکس آرزوی دیدن آن را دارد. بر اساس اسطوره‌های جزیره، این آبشار قلب پری‌ها را در خود محبوس کرده و آن‌ها این مکان را به‌عنوان محل آب تنی خود انتخاب کرده‌اند. به همین دلیل افراد محلی اعتقاد دارند که چشمه‌های این آبشار دارای قدرت‌های درمانی است و از لحاظ پزشکی و برای سلامتی مفید هستند. شما می‌توانید مسیر دسترسی تا گونانگ مت سینانگ را پیاده طی کنید یا از با تله کابین خود را به محل آبشار برسانید.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

گونونگ رایا

اگر به کوهنوردی و دیدن مناظر زیبا علاقه مند هستید این قله 881 متری می‌تواند برای شما بسیار جالب باشد. این قله را می‌توانید با به همراه بودن راهنماهای محلی فتح کرده و فضایی عجیب را در میان جنگل مشاهده کنید. جنگل‌های انبوه استوایی و حیوانات بومی و وحشی مانند میمون درختی، روباه پرنده، میمون های ماکائو، سنجاب و قوش بر زیبایی‌های منطقه می‌افزاید. بر فراز این قله می‌توانید تمامی جزیره را از منظره‌ای منحصر به فرد در زیر پای خود داشته باشید و لحظات فراموش نشدنی را برای خود و خانواده تان به ارمغان آورید.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

پارک دریایی پائولو پایار

اگر می‌خواهید در کنار خانواده خود و به دور از هرج و مرج و زندگی یکنواخت شهر و در شرایطی آرام، زیبا و غرق در طبیعتی دست نخورده بسر ببرید و به آرامش برسید، باید حتما از پارک آبی پائولو پایار  که یکی از جاذبه های گردشگری لنکاوی است، دیدن کنید. این پارک مجموعه‌ای از جزایر کوچک‌تر است که پائولو پایار جزیره اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. آن‌چه که در این جا مردم را متعجب و حیرت‌زده می‌کند، دنیایی‌ست که در زیر آب قرار دارد. ماهی‌های دریایی دوست داشتنی، مرجان‌ها و سایر موجودات دریایی را می‌توان در این پارک دریایی مشاهده کرد.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

موزه سه بعدی لنکاوی

موزه هنرهای سه بعدی مالزی که بزرگترین موزه مالزی و دومین موزه بزرگ جهان است یک ساختمان سه طبقه‌ای با نزدیک به 200 اثر هنری است. چیزی که این موزه را از دیگر موزه‌های جهان متمایز و متفاوت می‌کند این است که شما می‌توانید 9 اثر خاص سه بعدی را در این موزه ببینید.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

اسطوره تامان لنکاوی

اسطوره تامان لنکاوی پارکی با ظاهری محلی‌ست که مناظری بسیار زیبا و هنرمندانه دارد. این مجموعه که در سال ۱۹۹۶ افتتاح شده باغ موزه‌ای در فضای باز است که آب نمای کواه و چند مجسمه رنگارنگ دیگر در آن واقع شده‌اند. این تندیس‌ها که در سراسر پارک پخش شده‌اند هرکدام دارای صفحه توضیحی‌ست که جزئیات اسطوره‌هایی که با هرکدام‌شان در ارتباط است را به زبان انگلیسی برای بازدیدکنندگان توضیح داده‌اند. پارک اسطوره تامان لنکاوی مجموعه‌ای ۵۰ هکتاری و تشکیل شده از حدود ۱۷ مجسمه رنگارنگ است که چهار دسته اسطوره از جمله اسطوره‌های قهرمان، پرندگان اساطیری، دیوهای بدجنس و شاهزاده‌های زیبا را شامل می‌شوند. همچنین ۴ دریاچه مصنوعی و یک نوار باریک ساحلی در محیط پارک ساخته شده که دارای مسیرهایی زیبا برای پیاده‌روی است.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

آبشار تموران

تموران آبشاری ۳ طبقه است که در مجموع ارتفاع ریزش آب در آن به حدود ۲۰۰ متر می‌رسد. تموران بلندترین آبشار در لنکاوی است. جریان آبی که به این آبشار می‌ریزد از دامنه‌های شمالی کوه «مت سینانگ» سرچشمه می‌گیرد. قسمت اصلی سنگ‌های تشکیل‌دهنده‌ی آبشار تموران را ماسه سنگ و صدف تشکیل می‌دهند که قدمت‌شان به بیش از ۵۰۰ میلیون سال می‌رسد. اگر ماشین خود را در جاده اصلی پارک کنید، اولین طبقه آبشار در فاصله کوتاه ۵ دقیقه‌ای از شما قرار خواهد داشت که می‌توان با پای پیاده به آن‌جا رسید. این مسیر پیاده‌روی بسیار آرام و رمانتیک است که آن را تبدیل به جایی بسیار مناسب برای رفتن همراه عزیزان‌تان می‌کند.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

بازار آیر هانگات

جمعه شب بازار آیر هانگات فروشگاهی شبانه است که هر جمعه شب در آیر هانگات برپا می‌شود. بازار معمولا بعدازظهر یا اوایل شب شروع به‌کار کرده و فضای شکل‌دهنده آن بسیار محلی است. شما می‌توانید مقدار کمی از هر آن‌چه می‌خواهید در این بازار بیابید. بنابراین اگر می‌خواهید شکل بومی لنکاوی را از دید یک گردشگر ببینید، حتما باید از بازار آیر هانگات بازدید کنید.

جاذبه های زیبا و دیدنی لنکاوی + تصاویر

غذا اصلی‌ترین بخش بازار را تشکیل می‌دهد و بسیار لذیذ و خوشمزه هستند. یکی از محبوب‌ترین غذاهایی که می‌توان در این بازار یافت ناسی کرابو است. جمعه شب بازار آیر هانگات در نزدیکی ساحل تانجونگ رو در جالان تانجونگ قرار دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید