جاهای دیدنی شارجه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شارجه سومین شهر بزرگ و پرجمعیت امارات است. شارجه از نظر تاریخی یکی از ثروتمندترین شهرها در منطقه است. یکی از ویژگی های این شهر این است که مناسب و ایده ال برای سفرهای خانوادگی ست چون تفریحگاه های زیادی برای سرگرمی بچه ها دارد. در ادامه ما را همراهی کنید تا با تعدادی از جاذبه های دیدنی شارجه آشنا شوید.

جاهای دیدنی شارجه

جاذبه های شارجه

موزه هنری شارجه (Sharjah Arts Museum)

موزه هنری شارجه یکی از دیدنی های این شهر محسوب می‌شود که در واقع بزرگترین موزه هنری در کشور امارات است. این مجموعه در سال 1997 میلادی افتتاح شد و به جز بخش گالری‌های دائمی، قسمتی را برای برگزاری نمایشگاه‌های موقتی دارد، که در بازه‌های زمانی مختلف آثاری با موضوعات مختلف را در آن‌جا به نمایش می‌گذارند. اما در بخش دائمی و همیشگی موزه هنری شارجه آثار هنری ارزشمندی را خواهید دید که ساعت‌ها می‌توانید در تماشای آن‌ها غرق شوید. این مجموعه سه طبقه از 72 گالری تشکیل شده است که تابلوهای نقاشی موجود در این گالری‌ها بیشتر بر روی جهان عرب تمرکز دارند. هنرمندان و نقاشانی از قرن 18 که از خاورمیانه بازدید کردند و با طبیعت، معماری و فرهنگ این منطقه ارتباط برقرار کردند این آثار را از خود به جای گذاشتند که اکنون در موزه هنری شارجه دیده می‌شوند.

جاهای دیدنی شارجه

بازار مرکزی (Central Market)

بازار مرکزی شارجه معروف ترین قسمت شهر است. کاشی های آبی جذابی که بر روی نمای بیرونی این بازار طراحی شده باعث شده تا به آن لقب بازار آبی بدهند. در داخل این ساختمان بیش از ۶۰۰ مغازه هست که در آن ها اجناسی مثل طلا و جواهرات، عطر، لباس، غذا، لوازم الکتریکی و سوغاتی فروخته می شود. طبقه بالا، جوی شبیه بازارهای اصیل عربی دارد و فروشنده ها وسایل آنتیک، فرش، جواهرات عمانی و یمنی و انواع و اقسام سوغاتی ها را می فروشند. بعد از خرید می توانید در یکی از کافه های این بازار چای بنوشید و و مدتی استراحت کنید.

جاهای دیدنی شارجه

جزیره نور (Al Noor Island)

اگر می‌خواهید اوقاتی را در آرامش سپری کنید و از خلوت خود در محوطه‌ای زیبا لذت ببرید، پارک نور یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. جالب است بدانید که این جزیره با مجسمه‌های زیبا و آثار هنری مدرن تزئین شده است که این تزئینات توسط مشهورترین هنرمندان جهان ساخته شده‌اند. اما مهم‌ترین و دیدنی‌ترین قسمت جزیره نور، خانه‌ی پروانه‌هاست که هم سازه‌ی زیبایی دارد و هم داخل آن از پانصد گونه مختلف از پروانه‌های رنگارنگ نگهداری می‌شود، که ساعت‌ها می‌توانند شما را مشغول و سرگرم تماشای خود کنند. سازه‌ی مکعبی شکل و شیشه‌ای خانه‌ی پروانه‌ها در این جزیره با پوسته‌ای طلایی رنگ و زیبا مزین شده است، و وقتی شما از خیابان کورنیش شارجه می‌خواهید وارد جزیره نور شوید، پس از گذر از یک پل عابر پیاده، نمای زیبای این خانه را خواهید دید.

جاهای دیدنی شارجه

موزه تمدن اسلامی شارجه (Sharjah Museum of Islamic Civilisation)

این موزه مکان مناسبی برای شناخت ریشه های عمیق فرهنگ اسلامی و عربی است. تعدادی از کتاب های دست نویس علمی و مذهبی و همینطور مجموعه ای از هنرهای اسلامی و آثار عربی که متعلق به قرن های هفتم تا نوزدهم هستند در این موزه به نمایش در آمده است. نمایشگاه های خاک رس، سفال، شیشه و همینطور صنایع دستی که بر روی آن ها نقره، برنز و یا طلا کوبی شده بسیار دیدنی و جالب توجه است. در این موزه آثاری نگهداری می شود که قدمتشان به زمان عباسیان و امویان برمی گردد مثل سکه های دینار و درهم نقره که بازدید از آن ها می تواند شما را به سفری تاریخی ببرد.

جاهای دیدنی شارجه

موزه دریایی شارجه (Sharjah Maritime Museum)

شارجه شهری در کنار دریاست و موزه دریایی در این شهر اهمیت دریا را برای رشد و توسعه نشان می دهد. در این موزه نمایشگاه‌های جذابی در قایق‌های چوبی سنتی تشکیل می‌شود. در گوشه‌ای از این موزه نمایشگاه‌های مروارید و ماهی گیری را می‌بینید که زمانی در اقتصاد شهر نقش مهمی را بازی می‌کردند. در بازدید از موزه دریایی شارجه حتما از مجموعه مرواریدهای درخشان دیدن کنید، چون برای بازدید از آن باید به سمت قایق چوبی بروید که در بیرون موزه در کنار اسکله پهلو گرفته و در آن حتی قدیمی ترین مرواریدهای جهان هم به نمایش گذاشته شده است. در بیرون از موزه شما وارد یک قایق برای نزدیک شدن به موجودات دریایی از ساحل غربی و شرقی امارات متحده عربی شوید حتی بدون اینکه پایتان خیس شود! و در آنجا از انواع جانوارن دریایی مانند عروس دریایی،کوسه، طبیعت موجود در زیر آب مانند تپه های مرجانی ، مانگروها و دیگر زیستگاه های آبزی محلی دیدن می‌کنید که برای هر بیننده‌ای بسیار تماشایی هستند.

جاهای دیدنی شارجه

موزه باستان شناسی شارجه

این موزه از قسمت های مختلفی تشکیل شده؛ در بخش عصر سنگ، مجموعه ای از چخماق ها هست که تکنولوژی در آن زمان را به تصویر کشیده است. در قسمتی از موزه گوهرهای تزئینی و سفال هایی می بینید که به خوبی تجارت این ناحیه با عراق کنونی را در آن زمان نشان می دهد. در سالن عصر برنز آثار سفالی، فلزی و سنگی  و جواهرات وجود دارد. در سالن عصر آهن دو اثر خیلی مهم هست یکی مجسمه شتر و دیگری گنبد سرامیکی که هر دو از سایت باستان شناسی Muweilah به این محل آورده شده اند.

بازار شارجه

منطقه بازار شارجه جای عالی برای تجربه هیاهو و شلوغی مرکز خرید سنتی عرب است. مردم این شهر هر هفته به بازار ماهی می روند و برای کل هفته ماهی های تازه می خرند می توانید با آن ها همراه شوید و فرهنگ خرید و انواع ماهی ها را ببینید و حتی بخرید. بوی ماهی و موجودات دریایی به همراه هیاهو و سر و صدا همان چیزی است که از بازارهای سنتی شارجه انتظار دارید.

جاهای دیدنی شارجه

بعد از ماهی به سراغ بازار میوه و سبزیجات بروید اینجا همیشه پر از فروشنده هایی است که قیمت ها را بلند داد می زنند و مشتری ها ازشان تخفیف می گیرند. این بازار بهترین فرصت برای گرفتن عکس های جذاب از زندگی روزانه مردم است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید