بنر هدر

جزیره کاپری و جاذبه هایش را بشناسید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جزیره کاپری در جنوب ایتالیا در ورودی خلیج ناپل و نزدیک شهر ناپل واقع شده‌است. کاپری دارای آثار باستانی زیادی متعلق به ماقبل تاریخ و امپراتوری رم است، از جمله خرابه‌های ۱۲ ویلای ساخته شده توسط امپراتور تیبریوس که ده سال در کاپری حکومت کرده بود. با اینکه چشمه و رودخانه‌ای در کاپری وجود ندارد اما بارندگی زیاد باعث حاصلخیزی آن شده‌است و آن به مرکز تولید روغن زیتون، شراب و میوه تبدیل کرده‌است. گردشگری اصلی‌ترین منبع درآمد جزیره‌نشینان است.

جزیره کاپری و جاذبه هایش را بشناسید

این جزیره با طول ۶ و عرض ۲ کیلومتر وسعت کوچکی دارد اما دو شهر کاپری و آناکاپری را  در خود جای داده است. جزیره کاپری به دلایل زیادی معروف است. کاپری جزیره ای است که همه چیز را با هم دارد، طبیعت و صحنه های بسیار زیبا، غذاهای شگفت انگیز، فروشگاه های خرید و آب های بی نظیر برخی از این دلایل است که باعث می شود حتما کاپری را در لیست سفرهای خود قرار دهید. قایق ها در فواصل زمانی مشخص به سمت جزیره کاپری رفت و آمد می کنند؛ نزدیک ترین مسیر از شهر سورنتو انجام می شود و طولانی ترین مسیر از شهر ناپل.

جزیره کاپری و جاذبه هایش را بشناسید

کاپری جزیره ای خیره کننده و جذاب در آنسوی ناپل و ساحل آمالفی ست و ده هاست که الهام بخش هنرمندان شده و افراد معروف و پولدار زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. اجازه بدهید تعدادی از جاذبه های جزیره کاپری را معرفی کنیم :

مارینا پیکولا

از شهر کاپری سوار اتوبوس شوید تا بعد از چند دقیقه به ساحل رویایی مارینا پیکولا برسید. خیلی ها برای شنا خودشان را به این ساحل می رسانند چون موقعیت مکانی آن جای مناسبی را برای شنا فراهم کرده است. صخره های پرشیبی این ساحل را احاطه کرده که اجازه ی ورود باد به آن را نمی دهند پس با خیال راحت می توان حتی در فصل زمستان هم در این ساحل شنا کرد و در زیر تابش مستقیم خورشید نشست. در قسمت جنوبی این ساحل بندر کوچکی هست که قایق های زیادی در کنار آن لنگر گرفته اند.

سوار قایق شوید

در یک روز گرم تابستان، سواحل کاپری واقعا شلوغ می شوند. بهترین راه برای تجربه آب های باور نکردنی که اطراف جزیره را احاطه کرده اند این است که یک قایق با کاپیتان اجاره کنید و چند ساعتی را در کوه های سنگی و غارهای سرسبز شنا کنید. اگر زمان شما کوتاه است، قایق های بزرگتری نیز وجود دارد که یک ساعت طول می کشد تا گردشگران را در اطراف جزیره بگرداند.

جزیره کاپری و جاذبه هایش را بشناسید

غار آبی

یک غار پر از آب که ورود به آن فقط از راه دریا ممکن است. انعکاس نور خورشید باعث می شود که داخل این غار به رنگ آبی روشن جذابی به نظر برسد. قایق های زیادی در کنار ورودی این غار هستند که گردشگران را به داخل غار می برند اما ارتفاع ورودی غار خیلی کم است و برای رد شدن از آن باید خم شوید! این غار از قرن ۱۹ تا به حال به یکی از مهمترین جاذبه های جزیره کاپری تبدیل شده و برای رسیدن به آن باید از مارینا گرند سوار قایق شوید و یا از آناکاپری اتوبوس بگیرید.

جزیره کاپری و جاذبه هایش را بشناسید

باغ های آگوستوس

این باغ گیاهشناسی به دستور امپراتور اگوستوس ساخته شده و امروز یکی از زیباترین جاذبه های جزیره است. در این باغ به روی ایوان های گل کاری شده بروید و مدت ها محو تماشای جزایر فارالیونی شوید. این سه جزیره ی سنگ آهکی چشم اندازهای جذابی دارند و در وسط دریا سر از آب بیرون آورده اند.

جزیره کاپری و جاذبه هایش را بشناسید

کلاب های ساحلی

کلاب های زیادی در سواحل کاپری وجود دارد. این کلاب ها با صندلی ها و چترهایی که به صورت ردیفی کل ساحل را پر کرده اند فضایی جذاب برای وقت گذراندن شما ایجاد کرده اند. در ساحل مارینا پیکولا سه ناحیه کوچک ساحلی آزاد وجود دارد که می توانید روی سنگریزه ها بنشینید و ریلکس کنید.

جزیره کاپری و جاذبه هایش را بشناسید

کاخ جویز

این کاخ رومی  با ۱۸ هزار متر مربع یکی از بزرگ ترین کاخ های جزیره است و با توجه به اینکه در بالای تپه قرار دارد با رفتن به آن چشم اندازهای تماشایی زیادی در انتظارتان است. در کنار این کاخ صخره ای هست که می گویند امپراتور هر کسی را که باعث آزردگی اش می شد از این صخره به پایین می انداخت!

طاق طبیعی

در گوشه ای از این جزیره طاقی طبیعی نظرتان را جلب می کند که در اثر گذشت زمان و به صورت کاملا طبیعی به این شکل در آمده است. هزاران سال زمان برده تا این طاق در اثر فرسایش های طبیعی شکل بگیرد و اثری خارق العاده را خلق کند. این طاق با ۲۰ متر ارتفاع و ۱۲ متر عرض جذابیت های زیادی دارد و از کاخ رومی جویز هم به خوبی دیده می شود.

پیاتزا اومبرتو

اگر از ساحل و چشم اندازهای ساحلی خسته شدید به مرکز شهر کاپری بروید، در این قسمت برای گذراندن بک عصر دلچسب هیچ جایی بهتر از زیباترین میدان شهر نیست! پیاتزا اومبرتو معروف ترین میدان شهر کاپری ست و در اطراف آن کافه های زیادی می بینید که جایی عالی برای نشستن و تماشای مردم است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید