بنر هدر

در سفر به استانبول ، خرید در خیابان بغداد را از دست ندهید!

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

استانبول (Istanbul) بزرگترین شهر کشور توریستی ترکیه (Turkey) است، و یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری دنیا به حساب می‌آید. این شهر بی نظیر دو قسمت اروپایی و آسیایی دارد و همچنین زیباترین و پر جمعیت‌ترین شهر ترکیه به حساب می‌آید. این شهر تماشایی جاذبه‌های بی نظیر بی شماری دارد که هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود می‌کشانند. یکی از این جاذبه‌های پر طرفدار خیابان بغداد است که در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد.

در سفر به استانبول ، خرید در خیابان بغداد را از دست ندهید!

اگر شما نیز به فرهنگ و تاریخ یک شهر یا کشور علاقه مند هستید، ما به شما خیابان بغداد را پیشنهاد می‌کنیم؛ منطقه‌ای که با یک بار رفتن به آنجا، حتما برای بار دوم نیز می‌خواهید که از آن بازدید کنید!‌ این خیابان 14 کیلومتر طول دارد که در امتداد دریای مرمره ساخته شده است. مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌هایی که در این خیابان قرار دارند، آن را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده‌اند. خیابان بغداد یکی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین خیابان‌های شهر دیدنی استانبول است، که به خرید و شک گردی خوشمزه معروف است. این خیابان ساختمان‌هایی با معماری بسیار زیبایی دارند که چشم‌های هر فردی را برای اولین بار به خود خیره می‌سازنند، همچنین برخی از این ساختمان‌ها مانند ساختمان بربری جایزه معماری را به خود اختصاص داده‌اند. رستوران‌های این خیابان بیشتر حس و حال آمریکا را به هر فردی منتقل می‌کنند، چرا که با همبرگرهای فوق العاده لذیذ و سیب زمینی‌های اعجاب انگیز خود، مشتریان خود را به وجد می‌آورند.

در سفر به استانبول ، خرید در خیابان بغداد را از دست ندهید!

اگر در روزهای تابستان و در اواخر هفته به این خیابان بیایید پیاده رو خیابان بغداد استانبول شلوغ و مملو از جماعتی است که برای دید زدن ویترین فروشگاه ها، خرید و وقت گذرانی به این خیابان آمده اند. جوان ها هم این خیابان را خیلی دوست دارند و به نوعی پاتوق جوانان استانبولی به شمار می رود. در هر شهری معمولا یکی دو خیابان برای کورس گذاشتن و به اصطلاح دور دور شهرت پیدا می کند. خیابان بغداد استانبول هم از دهه ۱۹۶۰ به این طرف به خیابانی محبوب برای اتومبیل سواران حرفه ای تبدیل شد و جوانان با اتومبیل های آخرین مدلشان نیمه شب ها برای کورس گذاشتن و رقابت با هم به این خیابان می آمدند. با این حال، در اواخر ۱۹۹۰ این پدیده به دلیل سوانح رانندگی متعددی که پیش آمده بود رو به افول گذاشت و امروزه خیابان بغداد استانبول خیابانی امن برای رانندگی است.

اگرچه سرتاسر خیابان بغداد استانبول مملو از فروشگاه و بوتیک است، اما پرترددترین بخش از این خیابان بین محله های Suadiye و Caddebostan قرار دارد و اکثر مراکز خرید مدرن و فروشگاه های برند و فشن در همین محدوده قرار دارند.

در سفر به استانبول ، خرید در خیابان بغداد را از دست ندهید!

فروشگاه های مشهور خیابان بغداد

خیابان بغداد استانبول مملو از فروشگاه و بوتیک است و به اصلا یک خیابان خرید در این شهر به حساب می آید. با این حال، برخی از فروشگاه ها به دلیل قدمت و اعتباری که دارند شهرت بیشتری پیدا کرده اند. در ادامه ۵ مورد از معروف ترین فروشگاه های خیابان بغداد استانبول را به شما معرفی می کنیم:

یکی از فروشگاه های معروف این خیابان، واکو (Vakko) است که یکی از شعبات فروشگاه های زنجیره ای واکو در ترکیه است. شعبه خیابان بغداد این فروشگاه در یک ساختمان قدیمی و چوبی قرار گرفته و یادآور استانبول قدیم و شور و حال زندگی مردم در دهه های گذشته است.

فروشگاه گیلان (Gilan) هم یکی دیگر از فروشگاه های معروف خیابان بغداد استانبول است که جواهرات دست ساز و هنری زیبا و منحصربفردی را به فروش می رساند. اگر به دنبال یک جواهر و زیورآلات خاص و ویژه هستید می توانید از این فروشگاه دیدن کنید.

عاشقان کتاب و کتابخوانی هم می توانند در خیابان بغداد استانبول به یکی از کتاب فروشی های معتبر شهر، D&R بروند و مجموعه ای غنی و باارزش از کتاب های انگلیسی و ترکی را خریداری کنند.

پاشاباغچه هم یکی دیگر از فروشگاه های مشهور خیابان بغداد استانبول است که مجموعه ای نفیس از ظروف کریستالی و شیشه ای، لوازم دکوری و هنری را به فروش می رساند.

بیمِن (Beymen)، یکی از برندهای مشهور ترکی است که پوشاک و البسه لاکچری و باکیفیتی را به فروش می رساند. البته علاوه بر این برند، انواع محصولات برندهای بین المللی هم در این فروشگاه عرضه می شود.

در سفر به استانبول ، خرید در خیابان بغداد را از دست ندهید!

مسیر دسترسی

این خیابان بسیار شیک در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. اگر می‌خواهید به خیابان بغداد بروید، می‌توانید از میدان تکسیم سوار اتوبوس شوید و به منطقه کادیکوی بروید، و از آنجا با سوار شدن بر دلموش‌ها به خیابان بغداد برسید؛ همچنین برای دسترسی به این منطقه یک راه دیگر نیز دارد که از اسکله امین اونو یا بشیکتاش سوار کشتی شوید و به اسکله کادیکوی بروید، سپس سوار تاکسی شده و در خیابان بغداد پیاده شوید.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «در سفر به استانبول ، خرید در خیابان بغداد را از دست ندهید!»

  1. بغداد جاده سی تو قسمت آسیایی استانبول، ازخیابانهای گرون استانبوله..چه رستورانها و کافه هاش و چه بوتیکهاش…مثل نیشانتاشی در قسمت اروپایی استانبول….ولی خیلی قشنگه و قدم زدن در اون مخصوصا بعد ازظهرو شب خالی ازلطف نیست…
    Bence İstanbul’un her yeri güzel… Bakırköy’den Sarır’a, Kartal’dan Bekoz’a…⁦❤️⁩⁦????????⁩

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید