بنر هدر

راهنمای سفر به پوکت ، تایلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پوکت، مروارید دریای آندامان، بزرگترین جزیره تایلند است. سواحل شنی سفید این جزیره را در هیچ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. امکانات رفاهی و اقامتی این جزیره به شکلی طراحی و برنامه ریزی شده است که هر کسی با هر توان مالی، می‌تواند به پوکت سفر کند و از جاذبه های گردشگری پوکت دیدن کند. پوکت بیش از 30 ساحل شگفت انگیز دارد؛ ساحل پاتونگ (Patong Beach)، ساحل کاتا (Hat Kata)، ساحل کارون (Karon Beach) و ساحل کامالا (Kamala Beach) محبوب ترین سواحل پوکت هستند، و شمال جزیره بیشتر مناسب کسانی است که به دنبال فضایی رمانتیک هستند. جزیره پوکت به سه حوزه اصلی تقسیم شده است: قسمت غربی و جنوبی دارای سواحل زیبا و امکانات اقامتی فوق العاده‌ای هستند دارند و شما می‌توانید تعطیلات پر آرامشی را در آنجا تجربه کنید. بخش‌های شمالی و شرقی جزیره دارای اصالت زیادی هستند و برای دیدن مناطق روستایی و ماهیگیری می‌‌توانید به این بخش‌ها بروید. شهر پوکت پایتخت این جزیره است و دارای یک منطقه تاریخی شگفت انگیز در کنار مراکز خرید مدرن است.

راهنمای سفر به پوکت

اطلاعات کلی در مورد پوکت

 پوکت در آب‌های خوش رایحه دریای آندامان در ساحل تایلند و در اقیانوس هند و در 862 کیلومتری جنوب بانکوک قرار دارد. جزیره پوکت، بزرگترین جزیره تایلند است و  حدود 70 درصد از این جزیره کوهستانی است. همچنین تپه‌های زیادی در این جزیره به چشم می‌خورد که کمترین ارتفاع آنها 500 متر است. جزیره پوکت دارای 48 کیلومتری طول و 21 کیلومتر پهنا است.  مساحت پوکت برابر با ۵۴۳ کیلومتر مربع است و در سر شماری سال 2012، جمعیت آن ۶۶۵۷۰۰ اعلام شد.

آب و هوای شهر پوکت

با توجه به شرایط جغرافیایی این شهر در تمام طول سال، دارای آب و هوایی داغ و مرطوب است. فصل های خشک و بدون باران این شهر از ماه نوامبر تا آوریل(آذر، اردیبهشت) و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر (خرداد، آبان) به طول می انجامد. بهترین زمان برای سفر به پوکت از ماه نوامبر تا فوریه (آذر تا اسفند) است.

راهنمای سفر به پوکت

در پوکت چه بپوشیم؟

لازم نیست در پوکت خیلی به خودتان سخت بگیرید و لباس رسمی بپوشید. سعی کنید لباس‌های معمولی و راحت بپوشید و تا حد امکان از لباس‌های نخی استفاده کنید تا رطوبت هوا باعث آزارتان نشود. اگر قصد بازدید از معابد را دارید، از لباس‌های کوتاه استفاده نکنید و تا حد امکان لباس پوشیده به تن کنید.

راهنمای سفر به پوکت

هتل های پوکت

در پوکت مانند هر شهر توریستی دیگر می توانید انتخاب‌های بیشماری در مورد محل اقامت داشته باشید. هتل‌های متنوع با سرویس‌های مختلف و قیمت‌های باورنکردنی و مناسب در سرتاسر این جزیره وجود دارد. معمولاً هزینه‌ای که برای اقامت در پوکت می‌پردازید، می‌تواند خیلی کم‌تر از هزینه‌ی همین هتل در دیگر شهر های توریستی باشد. از مجموعه‌ هتل‌های هیلتون و هتل Le Meridien با دکوراسیون زیبا و چشم‌انداز رو به جنگل‌های کناره‌ی دریا تا هتل‌های کوچک‌تر سه ستاره، همه مهمان‌نوازهای خوبی هستند.

راهنمای سفر به پوکت

غذاهای پوکت

 کلا در پوکت غذاها و نوشیدنی‌ها به صورتی است که بهتر است نگران رژیم غذایی و پرخوری‌های خود نباشیم. در پوکت غذاهای دریایی بهترین گزینه است و همه چیز با میوه‌ها و سبزیجات تازه تهیه می‌شود. میگوهای کباب ‌شده با سس دودی و یا سالاد تایلندی را که مخلوطی از نودل و گوجه‌فرنگی و آووکادو با ادویه‌جات تایلندی است، حتماً تست کنید.

راهنمای سفر به پوکت

جاذبه های گردشگری در شهر پوکت تایلند

موزه تریک آی پوکت 

موزه ای پر از تصاویر چند بعدی، که می توانید عکس های جذابی را در آن مشاهده نمایید.

شماره تلفن: ۰۰۶۶۷۶۲۱۲۸۰۶

آدرس: تایلند – پوکت Montri Rd، Tambon Talat Yai، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket ۸۳۰۰۰، Thailand

جزیره جیمز باند پوکت 

در فاصله ۱۵ کیلومتری شهری پوکت، جزیره جیمز باند است. دلیل نام گذاری این منطقه به جیمز باند این است که یک بار راجر مور هنرپیشه انگلیسی در دهه ۱۹۶۰ در این جزیره در فیلمی از سری فیلم های ۰۰۷ بازی کرد. در قلب این جزیره غار زیبایی وجود دارد و بازدیدکنندگان با سوار شدن بر کایاک ها (قایق های بادی ) لحظات خوشی رو سپری میکنند.

آدرس: تایلند – پوکت Unnamed Road، Tambon Laem Sak، Amphoe Ao Luek، Chang Wat Krabi ۸۲۰۰۰، Thailand

جزیره فی فی 

این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند است. سراسر جزیره فی فی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت به صورت روزانه قایق به اونجا میرود. فی فی که در ۴۸ کیلومتری پوکت واقع شده است، در کل شش جزیره رو شامل می شود ولی دو جزیره اصلیش، فی فی کوچک Phi Phi Lei و فی فی بزرگPhi Phi Don هستند.

آدرس: تایلند – پوکت Unnamed Road، Tambon Ao Nang، Amphoe Mueang Krabi، Chang Wat Krabi ۸۱۰۰۰، Thailand

راهنمای سفر به پوکت

آکواریوم پوکت

آکواریوم گرمسیری، که در آن مجموعه ی کم نظیری از ماهی های استوایی، لاک پشت ها، مرجان ها و گونه های دیگری از جانوران دریایی وجود دارد.

فانتاسی 

مجموعه ای که به دیزنی لند شرقی آسیا معروف است، برگرفته از میراث فرهنگی تاریخی کشور تایلند است. این مجموعه با استفاده از فناوری‌های جدید، سنت‌های این کشور را زنده می‌کند. این پارک شامل بازی‌های مختلف و متنوع، فروشگاه‌های صنایع دستی، بوفه‌ی بین‌المللی و نمایش‌های متنوع است.

آدرس: ۹۹ Moo 3 Kamala Kathu Chang Wat Phuket 83150, Thailand

ساحل لائم سینگ

در جزایر غربی پوکت می‌توانید به سراغ لائم سینگ بروید، این ساحل در شمال پاتونگ قرار گرفته است و قطعا قطعه‌ای از بهشت است که در زمین جا مانده است. ساحل «آواز شیر»، خلیجی است کوچک و منحنی شکل بین سواحل کامالا و سورین با پرتگاه‌های سخت در صخره‌های پوشیده از درخت که جزو زیباترین جاذبه‌های پوکت به شمار می‌آید.

آدرس: ۹۹ Kamala, Kathu District, Phuket 83120, Thailand

منطقه قدیمی پوکت 

برخلاف بسیاری از مراکز استانی تایلند، شهر پوکت به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد و همینطور منطقه باستانی‌اش، شهرت و درخشش خاصی داردبهترین موقع برای بازدید از این منطقه اول صبح یا بعد از غروب خورشید است. رستوران ها و کافه های متعددی در این مکان وجود دارد.

آدرس:۱۹۲/۳۶  Koron Road, T.Karon, A.Muang, 83100, Thailand

ساحل نائی هان

در جنوبی‌ترین قسمت جزیره، ساحل نائی هان قرار دارد که خیلی خلوت و آرام است. «نائی هان» شگفت‌انگیزترین ساحل پوکت و در عین زیبایی، بسیار دنج و خلوت است. تفریحات آبی زیادی در این ساحل وجود دارد، اما شنا کردن در آن به علت احتمال وجود کوسه امکان‌پذیر نیست.

 باغ‌ وحش پوکت 

باغ وحشی پر از شامپانزه‌های بامزه که حرکات آدم‌ها را تقلید می‌کنند و رقص گروهی فیل‌ها تا هنرنمایی تمساح‌ها می‌تواند تنها در باغ‌وحشی در تایلند اتفاق بیافتد و از دست‌ دادنش باعث پشیمانی شود. یکی از چیزهایی که در این باغ‌وحش نباید فراموش‌ کرد، آب‌میوه‌های خوشمزه‌ای است که در دکه‌های جلوی در می‌فروشند.

آدرس:۲۳/۲ Soi Pa Lai, Tambon Chalong, Amphoe Mueang Phuket, Chang Wat Phuket 83000, Thailand

راهنمای سفر به پوکت

مراکز خرید پوکت

پوکت تعدادی مرکز خرید بزرگ دارد که مجموعه‌ای از برندهای مطرح را در آنجا جمع کرده‌اند. مرکز خرید جانگ‌سیلون که در ساحل پاتونگ قرار گرفته، مرکز خرید بزرگی است که علاوه بر فروشگاه تعدادی رستوران خوب هم دارد. ولی برای خرید ارزان‌تر، می‌توانید سری به امتداد ساحل پاتونگ بزنید، در این‌جا مغازه‌های زیادی هستند که فروشنده‌های اهل چانه‌زدنی دارند و اگر اهل چانه زدن باشید می توانید تخفیف خوبی بگیرید. بزرگ‌ترین مرکز خرید پوکت، سنترال فستیوال نام دارد که کمی با مرکز شهر فاصله دارد ولی خیلی هم دور نیست. یکی از بهترین و زیباترین خریدها از پوکت، دستبندها و گردنبندهای سنگی با رنگ‌های درخشان‌ است. اگر به درد خودتان نمی‌خورد، حداقل سوغاتی خوبی است، برای مشابه‌شان در ایران حداقل باید ده برابر پول بدهید.

راهنمای سفر به پوکت

هزینه حمل و نقل در پوکت

 وسایل حمل و نقل عمومی در پوکت تقریبا متنوع است. اگر می‌خواهید در داخل شهر گشتی بزنید، می‌توانید از توک توک‌ها، تاکسی متر‌ها و اتوبوس‌ها استفاده کنید. هزینه توک توک‌ها بر خلاف ظاهر نه چندان شیک شان، اصلا به صرفه نیست و تقریبا از 100 بات شروع می‌شود. هزینه تاکسی مترها از 50 بات شروع می‌شود و بابت هر کیلومتر چیزی حدود 6 تا 10 بات به کرایه اضافه می‌شود. جالب است که بدانید هزینه سفر با تاکسی متر از توک توکها کمتر تمام می‌شود و کاملا به صرفه است. راه دیگر سفر اتوبوس‌های عمومی هستند. اگر می‌خواهید کرایه سفر در پوکت برایتان مقرون به صرفه باشد از اتوبوس استفاده کنید. کرایه اتوبوس‌ها از 10 بات شروع می‌شود.

راهنمای سفر به پوکت

وضعیت امنیتی در پوکت

تقریبا می‌توان گفت که جزیره پوکت از نظر امنیتی امن است؛ اما این دلیل نمی‌شود که جوانب احتیاط را رعایت نکنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای به همراه داشتن اصل مدارک پاسپورت و ویزا، کپی آنها را به همراه داشته باشید. میزان سرقت و جیب بری نیز تقریبا مانند سایر مکان‌های گردشگری است. پس بهتر است هنگام گشت و گذار به دقت مراقب لوازم خود باشید.

چند حقیقت جالب در مورد پوکت

1- جزیره پوکت در 26 دسامبر 2004 در اثر زلزله اقیانوس هند و بر اثر سونامی به شدت دچار خسارت شد.

2- رشته کوه‌هایی که از شمال تا جنوب پوکت کشیده شده‌اند، 70 درصد پوکت را به خود اختصاص می‌دهند.

3- پوکت دارای 9 نهر و جوی‌بار است، اما هیچ رودخانه‌ای در آن وجود ندارد.

4- در تمام طول تاریخ، پوکت یکی از مسیرهای تجاری مهم بین هند و چین بوده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید