بنر هدر

رودخانه لی ، زیباترین رودخانه چین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

رودخانه لی (Li River) در کشور چین، یکی از جاذبه های طبیعی است که در منطقه مستقل گوآنگ ژی (Guangxi) قرار دارد. طول این رودخانه زیبا، 83 کیلومتر است و مسیر آن از گوئیلین تا یانگ شو ادامه پیدا می کند. در مسیر این رودخانه می توانید مناظر کوهستانی باشکوه از کوه های کارست (Karst) را تماشا کنید. گردشگری بر روی رودخانه لی در چین، یکی از تجربه های هیجان انگیز در سفر به این سرزمین است.

رودخانه لی ، زیباترین رودخانه چین

دریاچه لی مملو از تپه هایی با شیب تند است که بسیار سرسبز است. از صحنه های زیبایی که در رود لی بطور فراوان می بینید گاومیش های در حال چرا یا خوردن آب و ماهیگیرانی با کلک های بامبویی است که همیشه یک یا چند مرغ ماهیخوار هم روی آنها نشسته اند.

رودخانه لی ، زیباترین رودخانه چین

توصیه می کنیم برای تماشا و لذت بردن از مناظر سرسبز اطراف رودخانه سفری آرام با قایق را انتخاب کنید چون بهترین گزینه است. همچنین در بخشی از این مسیر آبی از بازار کوچکی در شهر زینگ پینگ عبور می کنید که بازدید از آن می تواند جالب باشد.

بهترین مناطق رودخانه لی

زیالونگ (Xialong): زیالونگ جایی مملو از تپه های زیبا، زمین های کشاورزی و باغ های فراوان است، در روزهایی که هوا بارانی باشد اطراف قله های آن را مه فرا می گیرد و در روزهای آفتابی، آسمان آبی و ابرها را می توان بر فراز رودخانه دید. این منظره ها شما را دقیقا یاد تابلوهای نقاشی می اندازد.

نورهای ماهیگیری رودخانه لی (The Fishing Lights on the Li River): منظره ای فوق العاده از ماهیگیرانی که با فانوسی در دست یا در قایق در تاریکی های رودخانه در حال ماهیگیری هستند. تصور کنید، همین که هوا گرگ و میش می شود، ماهیگیران فانوس هایشان را یکی یکی روشن می کنند و کارشان را شروع می کنند و تصاویری خارق العاده را به وجود می آورند.

رودخانه لی ، زیباترین رودخانه چین

قایق سواری با قایق های بامبو در رودخانه لی چین

برای گشت و گذار در رودخانه لی هم می توانید با کشتی کروز که مدرن هستند و هم با کلک هایی که از بامبو درست شده اند و سنتی تر هستند، آن را بگردید که اگر واقعا می خواهید عمق زیبایی های طبیعت را ببینید، بهتر است قایق های از جنس بامبو را انتخاب کنید. این قایق ها به آب نزدیک تر هستند و می توانید در حالیکه در یکی از آن ها نشسته اید و در حال لذت بردن هستید، دستتان را در آب ببرید… حداقل زمانی که برای آن نیاز دارید، ۲ ساعت است و بهتر است یک اسنک سبک هم همراهتان باشد.

رودخانه لی ، زیباترین رودخانه چین

بهترین زمان سفر به رودخانه لی چین

بهترین زمان بازدید از این رودخانه بین ماه های می تا اکتبر است، در این ماه ها روشنایی روز طولانی تر است و دمای هوا هم مطبوع است و حتی شب های آن هم عالی است. ماه های نوامبر تا فوریه هم از ماه های کم آب این رودخانه هستند. آب این رودخانه به اندازه ای شفاف است که به خوبی مناظر اطراف در آن منعکس می شود و در زمان هایی که هوا خوب باشد و آب بدرخشد، تشخیص این که کدام قله ی کوه است و کدام انعکاس است، کار سختی است.

رودخانه لی ، زیباترین رودخانه چین

از آن جایی که صنعت گردشگری و توریسم در این منطقه در حال توسعه است، کشتی های کروز و قایق های ماهیگیری را هم در این رودخانه می توانید ببینید و بنابراین اگر عاشق گرفتن عکس های خاص باشید می توانید یک سفر کوتاه با یکی از این قایق ها و یا کشتی های کروز را امتحان کنید، بهترین وقت هم صبح یا بعدازظهر است.

بررسی رودخانه لی از دیدگاه زمین شناسی

رودخانه لی و شاخه های انشعابی آن از نواحی گوئیلین تا یانگ شو، جایی در ارتفاع 141 متری در گوئیلین و 103 متری در یانگ شو، سرازیر می شوند. جریان اصلی این رودخانه از گوئیلین می گذرد و حجم آب آن، معادل چیزی حدود 215 متر مکعب در هر ثانیه است. در مسیر این رودخانه، رسوبات ماسه ای، شن، سیلت و … تشکیل شده اند و در برخی از قسمت ها در مسیر اصلی، سیلاب ها یا خروج آب از مسیر رودخانه رخ می دهد.

رودخانه لی ، زیباترین رودخانه چین

در مسیر رودخانه لی به سمت کوه های کارست، رسوبات آهکی 2600 متری مشاهده می شود؛ این رسوبات در یک منطقه کوهستانی، زیبایی ویژه ای در طبیعت این ناحیه به وجود آورده اند. جالب است بدانید دو منطقه بسیار قدیمی و ارزشمند در کوهستان کارست کشف شده است؛ منطقه فِنگ کونگ (Fengcong) و فِنگ لین (Fenglin)، نواحی هستند که قدمت آن ها به حدود 10 تا 20 میلیون سال قبل باز می گردد و در دوران سنوزوئیک به وجود آمده اند. این ناحیه از نظر باستان شناسی در کشور چین اهمیت فوق العاده ای دارد.

فنگ کونگ، ناحیه ای در مسیر رودخانه لی است که در میان کوهستان کارست قرار گرفته و شامل یک سری تپه های آهکی بسیار منحصر به فرد است که در میان قله های کوه به وجود آمده و از نظر تاریخی ارزش زیادی دارد. در این ناحیه بیش از صدها غار آهکی کشف شده است. این غارها در بیش از 23 مسیر با بیشتر از 1 کیلومتر به رودخانه لی راه دارند. تماشای اینچنین سرزمین جذاب و باستانی در کشور چین واقعاً ارزشمند است. اگر قصد دارید شگفتی طبیعت را از نزدیک مشاهده کنید بهتر است ویزای توریستی چین را دریافت کنید و رهسپار چین شوید.

رودخانه لی ، زیباترین رودخانه چین

منطقه فنگ لین، ناحیه ای وسیع در اطراف یانگ شو و در جنوب گوئلین است. فنگ لین شامل مجموعه ای از تپه های آهکی، زمین های هموار آهکی و برخی قسمت های دیگر می باشد. در این ناحیه سنگ های آهکی بسیار عالی وجود دارند. قطر بسیاری از این سنگ ها حدود یک و نیم برابر کمتر از ارتفاع آن ها است. ارتفاع این آهک ها حدود 30 تا 80 متر در قسمت مرکزی و تا 300 متر در نزدیکی یانگ شو می باشد. این سنگ های آهکی را می توان به نوعی به کوهستان هیمالیا نسبت داد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید