بنر هدر

زیباترین و هیجان انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سفر با قطار را دوست دارید؟ اگر جزو کسانی باشید که سفر با قطار را به هواپیما ترجیح می‌دهید یعنی عاشق دیدن مناظر بکرید و عبور از پرتگاه‌های خطرناک. سفر ریل‌ها به دل قطار و این‌جور چیزها. اگر تمام چیزهایی که گفتیم دلتان را قنچ زد این مقاله مختص شماست. چون در این مقاله میخواهیم زیباترین مسیرها برای تجربه یک سفر شگفت انگیز با قطار را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

ویتنام – از هوچی مینه به هانوی

قطار اکسپرس ریونیفیکیشن مسیر 1726 کیلومتری شهر هوچی مینه به مقصد شهر هانوی را در مدت 2 روز طی می کند. در طول مسیر این قطار، هم با طبیعتی شگفت انگیز رو به رو هستید و هم از میان شهرهای تاریخی و جذابی گذر می کنید که هر کدام منظره های دیدنی را برایتان فراهم کرده اند. جلوه های طبیعی این مسیر ریلی بسیار مشهور است و از آن به عنوان مسیری با رنگ های شگفت انگیز یاد می شود.

این خط ریلی به عنوان راه آهن شمال به جنوب نیز شناخته می شود. هوچی مینه شهری بزرگ در جنوب ویتنام و هانوی شهری بزرگ در شمال این کشور است و قطار ریونیفیکیشن این دو شهر بزرگ را به یکدیگر متصل می کند. این مسیر یکی از زیباترین و محبوب ترین مسیرهای ریلی جنوب شرق آسیاست.

زیباترین و هیجان انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

West Rhine Railway، آلمان

بسیاری از مسافران که به آلمان می‌روند، فقط بر «برلین» و تاریخ عالی، فرهنگ بالا و قدمت فرهنگی آن تمرکز می‌کنند. با این حال، آلمان مکان‌های خیلی بیشتری برای ارائه دارد و یکی از زیباترین قسمت‌های آن، این است که این کشور مرکز نوشیدنی‌های طبیعی، خوش مزه و گوارایی است. برجسته‌ترین آن نیز دره ی راین است. از «ماینز» به «کوبلنز»، راه آهن کشیده شده است و در طول این مسیر، موارد زیادی برای دیدن وجود دارد.

زیباترین و هیجان انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

روسیه – از تایشت به سوتسکایا گاوان

در این مسیر برای رسیدن به مقصد باید از قطار بایکال – آمور استفاده کنید و مسیری 4324 کیلومتری را طی کنید. بیش از 4 روز طول می کشد که به مقصد برسید، اما این مسیر به قدری زیباست که از گذراندن 4 روز در قطار به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد. این مسیر قطاری را می توان یکی از زیباترین مسیرهای قطاری جهان دانست.

در سرزمینی به وسعت روسیه، طی کردن مسافتی 4 روزه در میان سرزمین های بکر و دست نخورده و عبور از سکونتگاه های دنج و دوردست می تواند تجربه ای شگفت آور باشد. این مسیر ریلی در فصل های سرد سال پوشیده از برف است و در فصل تابستان با مسیری سرسبز و باطراوت رو به رو خواهید بود.

زیباترین و هیجان انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

پرو، مسیر ریلی دریاچه تیتیکاکا

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا در کشور پرو قرار دارد. این قطار مسافران را از پونو سوار می کند و به سمت کوزکو حرکت می کند و در طول مسیر، از کنار دریاچه زیبا و بی نظیر تیتیکاکا و دره های شگفت انگیز آند عبور می کند. یکی از جالب ترین و هیجان انگیزترین تجربیاتی که در این قطار می توانید داشته باشید رفتن به انتهای قطار و لذت بردن از فضای بازی است که مثل قطارهای قدیمی است و امکان تماشای مناظر و ریل راه آهن پشت سر را به مسافران می دهد. اگر شما هم در فیلم های وسترن و قدیمی این منظره را زیاد دیده اید و همیشه دوست داشته اید آن را تجربه کنید در سفر به پرو و سوار شدن به قطار پونو-کوزکو می توانید این تجربه بی نظیر را داشته باشید. پرو به طور کلی کشوری شگفت انگیز و منحصربفرد است و طبیعت بسیار خاص و بکری دارد. بنابراین قطارسواری در طول این کشور مطمئنا تجربه ای خارق العاده و به یادماندنی برای شما خواهد بود.

زیباترین و هیجان انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

چین، قطار اکسپرس پکن به لهاسا

مسیر پکن-لهاسا به جرات یکی از نفس گیرترین و زیباترین مسیرهای قطار در دنیا است. این قطار شگفتی ها و معماری های فوق مدرن پکن را به یکباره به قصرها و نیایشگاه های رویایی و غیرواقعی تبت و لهاسا متصل می کند. با سوار شدن به این قطار، مسافران از کلانشهر شلوع، پرازدحام و چراغانی چین به آرامش و خلوت بی نظیر راهبان پناه می برند و از نور چراغ ها و تابلوهای نئون تبلیغاتی به نور دلپذیر و آرامش بخش شمع های راهبان و صومعه ها می رسند. چین و منطقه تبت یکی از ایده آل ترین مقاصد برای گردشگران ماجراجو و دوست دار هیجان است و در طول مسیر از پکن حدود ۵۰۰۰ متر اوج می گیرد تا به منطقه فلات تبت و بام دنیا برسد. کوهستان های سر به فلک کشید و پوشیده از برف، آبی ترین آسمان دنیا و آب و هوایی کوهستانی و دلپذیر انتظار شما را در این سفر می کشند.

زیباترین و هیجان انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

ایران- مسیر قطاری تهران به گرگان

مسیر قطار تهران گرگان به عنوان یکی از  زیباترین مسیرهای ریلی ایران و حتی جهان شناخته می شود. بسیاری از گردشگران خارجی نیز از این خط ریلی استفاده کرده و از طبیعت زیبایی که در مسیر وجود دارد لذت می برند. مسیری جذاب که از میان رشته کوه های البرز عبور کرده و از روی پل های تاریخی ورسک و سه خط طلا می گذرد.

البته این تنها زیبایی مسیر نیست و در این راه با گذر از میان 95 تونل به جنگل های بارانی مناطق شمالی کشور می رسید. چشم اندازهای مسیر قطار تهران گرگان مناظر شگفت انگیزی را پیش رویتان قرار می دهد. حتی یکبار هم که شده باید از این مسیر ریلی استفاده کرده و با قطار به شهر گرگان برسید. به شما قول می دهیم این سفر به خاطره ای فراموش نشدنی برای شما تبدیل خواهد شد.

زیباترین و هیجان انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

ایران- مسیر قطاری تهران اهواز

یکی دیگر از زیباترین مسیرهای ریلی کشور مسیر قطار تهران اهواز است. در طول مسیر قطار تهران اهواز از میان کوه ها، آبشارها و دشت های شگفت انگیز استان لرستان عبور می کنید و رشته کوه های زاگرس را پشت سر می گذارید. دره ها، رودخانه ها و دیگر جاذبه های طبیعی مسیر شما را به تفکری عمیق در مورد زیبایی های ایران فرو خواهد برد و در زیبایی چشم اندازهای بکر استان لرستان غرق خواهد کرد.

نروژ، قطار برگنسبانن

برای معرفی یکی دیگر از زیباترین مسیرهای قطار در دنیا به اروپا و کشور زیبای نروژ می رویم. مسیر قطار اوسلو-برگن یکی از بی نظیرترین مسیرهای ریلی و یکی از شاهکارهای قرن نوزدهم است. با این حال، مسافران و گردشگران کمی از وجود آن باخبرند. اما اگر به دنبال ماجراجویی و لذت بردن از طبیعت نفس گیر و خارق العاده نروژ هستید پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور حتما سوار این قطار بشوید و خود را به یکی از رویایی ترین مسیرهای دنیا بسپرید.

زیباترین و هیجان انگیزترین مسیرهای قطار در دنیا

مسافرانی که سوار این قطار می شوند در مدت زمانی بیش از ۶ ساعت و مسیری تقریبا ۴۹۰ کیلومتری از تمام شگفتی ها و زیبایی های طبیعی نروژ دیدن می کنند: از دره ها و کانیون های خارق العاده بالا می روند، از رودخانه های بکر و زلال عبور می کنند، از تونل های کوهستانی گذر می کنند و از چشم اندازی برفی و یخی نروژی لذت می برند. قطار اوسلو به برگن فرصتی بی نظیر و منحصربفرد برای تماشا و لمس طبیعت نروژ از نزدیک است و مطمئنا مانند آن را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید