بنر هدر

بهترین و زیباترین معابد بالی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بالی دارای معابد باستانی و زیبای فراوانی است. چند مورد از این معابد، به نماد این جزیره تبدیل شده اند. هر معبد منحصر به فرد است. در این مقاله 5 معبد که بیشترین بازدید در سال را دارند نام می بریم.

 معبد اولون دانو براتان

این معبد در کنار دریاچه براتان قرار دارد و گردشگران بسیاری هر ساله برای بازدید از آن به بالی سفر می‌کنند. با بالا آمدن آب دریاچه، منظره فوق‌العاده دیدنی خلق می‌شود، گویی معبد از میان آب بیرون آمده و بر روی آب شناور است. محلی‌ها برای انجام مراسمات مرتبط با خدای آب، دریاچه و رودخانه به معبد اولون دانو براتان می‌آیند. معبد در سال 1633 میلادی به دستور پادشاه منگوی ساخته می‌شود. ساختمان معبد، پلانی مربع شکل دارد که با سقف‌های پلکانی با 11 طبقه به زیبایی تزئین شده است. در میان معبد مجسمه بزرگی از بودا دیده می‌شود که بر زیبایی بنا می‌افزاید. در دریاچه براتان امکان قایق سواری برای گردشگران علاقه‌مند فراهم است. اگر می‌خواهید برای دقایقی آرامش را تجربه کنید، اینجا بهترین انتخاب خواهد بود، هیچ صدایی جز نوای آب و آسمان به گوش نمی‌رسد و منظره‌ای شگفت‌انگیز با انعکاسی از کوه، معبد و آسمان در برابر چشمانتان قرار دارد که زیبایی منطقه را دو چندان می‌کند.

بهترین و زیباترین معابد بالی

معبد Pura Goa Lawah

معبد Pura Goa Lawah در شرق بالی درست در مرکز غاری قرار گرفته که محل زندگی هزاران نوع خفاش است. وجود ساحلی با شن‌های سیاه در همان نزدیکی، معبد Pura Goa Lawah را تبدیل به یک محل معروف برای انجام مراسم سپردن خاکستر مردگان به آب بعد از سوزاندن جسد کرده است که البته این برای خانواده‌هایی از اهالی بالی است که توان مالی آن را داشته باشند. معروف است که یک روحانی اهل جاوه به نام نیرارتا در قرن ۱۵ میلادی از این غار دیدن کرده است. افسانه‌ها می‌گویند که داخل غار بیشتر از ۳۰ کیلومتر به اعماق زمین کشیده شده است و سر دیگر غار نیز در معبد Pura Besakih قرار دارد.

بهترین و زیباترین معابد بالی

معبد Tanah Lot

معبد برجسته ی بالی، دارای زمینه ای دریایی و غروب خورشید، زیبا و منحصر به فرد که شبیه به یک کارت پستال است. این معبد در ساحل روستای Beraban واقع شده است. در کنار این معبد، رستوران، مغازه و پارک فرهنگی به چشم می خورد.

بهترین و زیباترین معابد بالی

 معبد Uluwatu

یکی دیگر از معابد زیبای بالی که شبیه به یک کارت پستال است. این معبد به عنوان مقصدی عجیب و غریب برای گردشگری شناخته شده است. اجرای برنامه های فرهنگی در سالن آمفی تئاتر در جنوب معبد برگزار می شود. در این مکان می توانید لحظه های خوش همراه با منظره ای زیبا و غروب خورشید با معماری باستانی را تجربه کنید.

بهترین و زیباترین معابد بالی

معبد Goa Gajah

معبد Goa Gajah که با عنوان «غار فیل» نیز شناخته می‌شود به طرز عجیبی خالی از وجود هر گونه فیل به نظر می‌رسد تا زمانی که شما متوجه می‌شوید این معبد نام خود را از مجاورت با رودخانه Elephant (به معنای فیل) گرفته است که آن هم به طرز عجیبی خالی از فیل است. جذابیت کلیدی معبد Goa Gajah دهانه‌ی ترسناک و رعب‌انگیز آن است که صخره‌ی احاطه کننده‌ی دهانه به شکل صورتی با دهانی باز و ترسناک حکاکی شده است. در داخل غار با مجسمه Ganesha خدای هندوها و یک عبادتگاه، مخصوص عبادت شیوا یکی دیگر از خدایان هندو مواجه می‌شوید. قدمت معبد Goa Gajah احتمالا به قرن ۱۱ میلادی باز می‌گردد و در شعری که منسوب به قرن ۱۴ میلادی است به آن اشاره شده است.

موقعیت جغرافیایی: این معبد در مرکز جزیره‌ی بالی قرار دارد و در حدود ۱۰ دقیقه رانندگی از جنوب شرقی شهر Ubud فاصله دارد.

بهترین و زیباترین معابد بالی

معبد Besakih

اغلب به عنوان معبد مادر از آن یاد می کنند. به عنوان بزرگترین و مقدس ترین معبد جزیره شناخته می شود که مورد زیارت قبیله های مختلف قرار می گیرد. 1000متر بالاتر از سطح دریا در دامنه جنوب غربی کوه آگونگ واقع شده است. حداقل 70 جشن هر سال در این معبد برگزار می شود.

بهترین و زیباترین معابد بالی

معبد Pura Gunung Kawi

در حدود ۲ کیلومتری جنوب شهر Tampaksiring و در داخل یک دره‌ی تنگ و عمیق در میان مزارع برنج جزیره بالی دره‌ای موسوم به «دره پادشاهان» قرار گرفته است. رودخانه‌ی Pakerisan در میان این دره‌ی تنگ و عمیق جاری است و پرتگاه‌هایی که رودخانه را احاطه کرده اند محل استقرار عبادتگاه‌هایی هستند که روی صخره‌ها کنده شده‌اند و از قرن ۱۱ میلادی نشان‌دهنده‌ی جلال و جبروت عصر پادشاهان و ملکه‌های سلطنتی بوده‌اند.

اهالی جزیره‌ی بالی، به‌ویژه کسانی که به مقدس بودن آب این رودخانه به شدت ایمان دارند، معتقد هستند آب رودخانه‌، معبد Pura Gunung Kawi را تقدیس می‌کند. این مکان فی‌نفسه نه تنها یک معبد که حتی یک مقبره‌ی واقعی هم محسوب نمی‌شود، بلکه فقط به احتمال زیاد تقدیس سلطنت و مراسم سوزاندن مردگان در اینجا به عنوان یکی از رسوم بالی رایج بوده است. معبدهای بالی اکثراً به عنوان محل انجام مراسم کفن و سوزاندن مردگان مورد توجه اهالی هستند.

موقعیت جغرافیایی: نزدیک شهر Tampaksiringکه از طریق شهر Ubud نیز قابل دسترسی است. می‌توانید از این معبد با معبد نزدیک به آن موسوم به Tirta Empul یکجا دیدن کنید.

بهترین و زیباترین معابد بالی

معبد Tirta Empul

چشمه‌ی مقدسی که منبع آب‌رسانی به معبد Tirta Empul است، آب مقدس برای روحانیان هندو و استحمام اهالی عادی بالی را هم فراهم می‌کند که معتقد هستند غوطه‌ور شدن در عمق این آب‌ها می‌تواند سبب دست‌یابی به خوشبختی و سلامتی شود.

بهترین و زیباترین معابد بالی

قبل از اینکه بتوانید برای استحمام و آرام کردن ذهنتان وارد این استخر طویل و عریض شوید، باید ابتدا درخواست خود را به معبد Tirta Empul ارائه کنید. افسانه‌ها می‌گویند که ایندرا (Indra) خدای هندو، چشمه‌ی Tampaksiring (نام شهر مجاور از این چشمه گرفته شده است) را به عنوان یک پادزهر برای مقابله با چشمه‌ی زهرآلودی درست کرد که توسط پادشاه اهریمنی ایجاد شده بود. در حقیقت معبد Tirta Empul به احتمال زیاد در سال ۹۲۶ بعد از میلاد مسیح، توسط سلسله‌ی Warmadewa در بالی ساخته شد. یک مجتمع ویلایی متشکل از خانه‌های مقامات مهم دولتی در نزدیکی این محل قرار گرفته است که اولین بار برای آقای سوکارنو (Sukarno) رئیس جمهور پیشین اندونزی در سال ۱۹۵۰ ساخته شد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید