شهربازی ویالند (پارک تفریحی اسفانبول)

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تفاوتی ندارد شما چه فصلی می‌خواهید عازم استانبول شوید، در هر زمانی این شهر دوست‌داشتنی با آغوش باز پذیرای شما خواهد بود و آنقدر لیست جاذبه‌های گردشگری استانبول متنوع و گسترده است که در هر فصلی از سال می‌توانید تفریحی داشته باشید و خاطره‌ای خوش از استانبول در ذهن شما ثبت شود. یکی از این جاذبه ها شهربازی ویالند استانبول است که برای یک تفریح نیم روزی بسیار جالب و هیجان انگیز است.

شهربازی ویالند (پارک تفریحی اسفانبول)

دنیایی از تفریح  و هیجان را می توانید در شهربازی ویالند استانبول تجربه کنید، این مجموعه یکی از بزرگترین شهربازی های استانبول و همینطور بهترین پارک موضوعی است که در کشور ترکیه وجود دارد. جالب است بدانید که از شهربازی ویالند استانبول به عنوان دیزنی لند ترکیه یاد می شود و مجموعه ای از بازی های هیجان انگیز و مختلف را در اختیارتان قرار می دهد. این شهربازی هیجان انگیز و جالب در سال ۲۰۱۵ از میان ۸۰۰ پارک موضوعی که در اروپا وجود دارد مقام پنجم را کسب کرد. در انتها خوب است بدانید که درست در کنار شهربازی استانبول، مرکز خرید معروف و بزرگی به همین نام قرار دارد که می تواند ساعات باقی مانده روز شما را به خودش اختصاص دهد و بنابراین با یک تیر، دو نشان خواهید زد.

شهربازی ویالند (پارک تفریحی اسفانبول)

نام قدیمی شهربازی ویالند استانبول در گذشته اسفانبول بوده که از بزرگترین و بهترین شهرهای این شهر به شمار می رود و مساحت آن برابر با ۲۰۰ هزار مترمربع بوده است. تقریبا ۵ سال از زمان افتتاح این شهربازی می گذرد و مجموعه از بازی های هیجان انگیز و جذابی را در خود جای داده است. زمانی که شهربازی ویالند استانبول را برای تفریح انتخاب می کنید، فرصت آن را دارید تا در میان بیش از بیست بازی گردش کنید و برای چند ساعت، رنگی از شور و هیجان به استانبول گردی خود بزنید.

بخش های مختلف شهربازی ویالند

ترن نفس گیر (Nefekesen)

در همان لحظات ابتدایی حضور در پارک، بدون اتلاف وقت و فکر کردن به سراغ هیجان‌انگیزترین قسمت اسفانبول بروید. در تعریف از این غول ریلی کافیست بگوییم که تنها در 3 ثانیه به سرعت 110 کیلموتر در ساعت خواهید رسید، هیجانی وصف ناشدنی و نفس گیر در انتظار شما خواهد بود. برای راعیت نکاتی ایمنی حداقل قد افراد برای استفاده از آن را 140 سانتی‌متر در نظر گرفته‌اند.

چرخش 360

هیجان ناشی از این بازی فراموش نشدنی است. در ابتدا فقط حرکات بالا و پایین اهرم مرکزی را تجربه می‌کنید، بعد از گذر چند ثانیه شما به صورت 360 درجه در آسمان به چرخش در خواهید آمد، اما صبر کنید! هیجان اصلی زمانی آغاز می‌شود که صندلی شما در حال حرکت و در کسری از ثانیه به دور خود می‌چرخد، زمین و آسمان در این لحظه یکی می‌شوند. دارای محدودیت قد 140 سانتی متر است.

شهربازی ویالند (پارک تفریحی اسفانبول)

رودخانه وحشی (Çilgin Nehir)

رودخانه وحشی از دیگر بازی‌های هیجان‌انگیز و محبوب شهربازی ویالند است. در حالی که در قایقی نشسته‌اید در رودخانه‌ای خروشان سرازیر می‌شوید و در طول مسیر 700 متری آن از آبشاری جذاب می‌گذرید. این قایق‌ها 9 نفره‌اند و شما می‌توانید به همراه دوستان و خانواده هیجان بازی را تجربه کنید. محدودیت قد 120 سانتی‌متری دارد.

برج عدالت (Adalet Kulesi)

خود را آماده کنید تا در ارتفاعی 50 متری چشم‌انداز فوق العاده پارک را ببینید، چشم‌اندازی که با چاشنی آدرنالین همراه است و شما در حالی که بر روی صندلی نشسته‌اید با چنان سرعتی به سمت بالا می‌روید که احساس می‌کنید از توپ‌های جنگی پرتاب شده‌اید. شاید نام آن برای شما عجیب باشد، اما باید بدانید که برگرفته از برجی به همین نام در کاخ توپکاپی است. دارای محدودیت قد 130 است.

سرسره وایکینگ (Viking)

همانطور که اشاره کردیم، این مجوعه فقط به شهربازی محدود نمی‌شود و بخش بزرگی از آن را پارک آبی تشکیل داده است. در این بازی می‌توانید سوار بر سرسره وایکینگ در سقوطی ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی از ارتفاع 15 متری به سمت دریاچه سرازیر شوید.

شهربازی ویالند (پارک تفریحی اسفانبول)

جهانگرد کوچک | Minik Kaşifler

جهانگرد کوچک هم به اندازه ی موارد قبلی دارای هیجان نیست اما خوب به نوبه ی خودش جذاب است و شما می توانید دست فرزندان را بگیرید و وارد این تونل جذاب و رنگارنگ شوید. با پیاده روی کوتاه و ۱۶۰ متری چقدر برای بچه ها سرگرم کننده است و می توانید با فرهنگ های مختلف در این منطقه آشنا شوید.

 پرندگان دیوانه و سفر جذاب | Çilgin Kuşlar

یک بازی جالب و مهیج برای کودکان در شهربازی ویالند استانبول به نام پرندگان دیوانه وجود دارد که با نورپردازی های سه بعدی و تصاویر سه بعدی و تصاویر جذاب شخصیت های انگیری بردز تزئین شده است و برای کودکان بسیار جذاب می باشد. خوب است بدانید که این بازی به گونه ای ساخته شده که برای استفاده از افراد کم توان جسمی و سوار بر صندلی چرخدار نیز مناسب باشد.

شهربازی ویالند (پارک تفریحی اسفانبول)

دیگر بازی هایی که در این شهربازی می توانید انجام دهید را در زیر به طور احتصار آورده ایم:

قطار سریع السیر| Bulut Eksperesi ،رویای فاتح | Fatihin Rüyas ،قطار معدنچی کوچک | Küçük Madenciler ،چرخ و فلک | Atli Karinca ،آتش نشان قهرمان | Kaharaman İtfaiyeciler ،قصر تاب ها | Saray Salincagi ،اتاق جادو | Sihirli Oda ،جت اسکی | Jet Ski ،کودکان چرخان | Uçan Çocuklar ،ماشین کوبنده | Çarpisan Arabalar.

شهربازی ویالند (پارک تفریحی اسفانبول)

به غیر از بازیهای هیجان انگیزی و جالبی که در این پارک موضوعی استانبول یا همان شهربازی ویالند استانبول وجود دارد امکانات دیگری نظیر کافه ها و رستوران های متعددی هم وجود دارد و همچنین فروشگاه هایی برای خرید سوغاتی و سالن هایی برای برگزاری مراسم های مختلف در نظر گرفت شده تا تمامی نیازهای مسافران را پوشش دهند.

همچنین شهربازی ویالند دارای امکانات رفاهی نظیر چندین رستوران و کافه، اینترنت وای فای رایگان، فروشگاه‌های متنوع خرید و قطار شهربازی است و در مجموع می‌توان گفت هر فردی با هر سلیقه‌ای جذب این پارک می‌شود و می‌تواند چندین ساعت را بدون احساس خستگی در آن بگذراند.

دسترسی به شهربازی ویالند در استانبول

به منظور دسترسی به شهربازی ویالند در استانبول می بایست خودتان را به منطقه ایوب برسانید که برای این کار راه های متفاوتی نظیر اتوبوس، مترو، تاکسی یا تورهایی که برای گشت و گذار در ویالند به طور اختصاصی برگزار می شود نیز استفاده کنید.

آدرس: Yeşilpınar Mahallesi, Şehit Metin Kaya Sk. No:11, 34065 Eyüp/İstanbul, Turkey

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید