بنر هدر

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ارمنستان کشوری است که در میان قاره های اروپا و آسیا قرار گرفته است. این کشور دارای تاریخی باشکوه و پر فراز و نشیب است و در آن جاذبه های دیدنی تاریخی، طبیعی و سرزمین هایی با کوه های مرتفع وجود دارد که موجب دیدنی شدن زیباترین شهرهای ارمنستان شده است. اگر قصد سفر و بازدید از این کشور را دارید با ما همراه شوید تا به آن ها اشاره کنیم و مختصری درباره هر کدام از آن ها بدانیم.

وانادزور

این شهر کوچک در قسمت شمالی کشور ارمنستان قرار دارد و در دل خود زیبایی‌های کوچک و بزرگ بسیاری دارد. بیشتر کسانی‌که وانادزور در فهرست جاهای دیدنی ارمنستان قرار داده‌اند بر داچاهای این شهر تاکید کرده‌اند. داچا خانه‌ها و کلبه‌های تابستانی این شهر هستند.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

گوریس

گوریس یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان است که در جنوب کشور و میان راه رسیدن به ناگورنو قره ‌باغ قرار گرفته است. شهر در کنار یک رود طویل ساخته شده و سراسر اطراف آن را کوه های سرسبز پوشانده اند. چیزی که گوریس را با سایر شهرها متفاوت می کند شکل صخره هایی است که در کناره های شهر قرار دارند. بازدید کنندگان می توانند به روستای باستانی نزدیک آن نیز سری بزنند و از غارهای خندزورسک دیدن کنند. البته یکی از زیباترین جاذبه های آن صومعه تاتو است که در قرن نهم میلادی ساخته شده است برای بازدید از این مکان که در ارتفاع ۸۵۰ متری بالای صخره ها ساخته شده بازدید کنندگان می توانند سوار طولانی ترین تله کابین جهان شوند و از تماشای چشم انداز فوق العاده زیر پاهایشان لذت ببرند.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

شهر جرموک

این شهر یکی دیگر از انتخاب‌های پیش روی شما در زیباترین شهرهای ارمنستان است. این شهر در زمینه‌ی گردشگری سلامت بسیار برای ارمنستان دارای اهمیت است. شما در سراسر شهر جرموک می‌توانید مراکز آب‌درمانی را پیدا کنید و برای ساعاتی خود را به آرامش و سلامتی دعوت کنید.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

سوان

اگر چه شهر سوان دریا ندارد اما یک جواهر زیبا به نام دریاچه سوان را در دل خود جای داده است. سوان یک مقصد زیبا برای سفر است که در کنار ساحل رودخانه جای گرفته است. ارتفاع آن ۱۹۰۵ متر بالاتر از سطح دریا است. اگر می خواهید در یک تابستان داغ به کشور ارمنستان سفر کنید سوان می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. امکان شنا در آب های عمیق و شفاف دریاچه وجود دارد حتی اگر آب در آن روز برای شنا مناسب نباشد هم شما می توانید از هوای مطبوع و محیط اطراف آن لذت ببرید.

محبوب ترین نقطه مورد علاقه، صومعه سواوانک است. این کلیسای تاریخی برای سنگ های سیاه خالصش مشهور است که طراحی بیرونی آن و محراب خیره کننده ای که در داخل آن قرار دارد را تشکیل می دهد. این نیز بهترین نقطه برای لذت بردن از نمایش خیره کننده از دریاچه عظیم است.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

شهر دلیجان

دلیجان جزو شهرهای بزرگ ارمنستان محسوب می‌شود که آب و هوایی کوهستانی و دلپذیر دارد. این شهر به‌خاطر داشتن هوای بسیار پاکی که دارد در بین مبتلایان به بیماری‌های تنفسی شهرت پیدا کرده است. کوهستان‌های پوشیده از جنگل، زمستان‌های گرم، تابستان‌های خنک، و چشمه‌های آب معدنی دلیجان را به تفرجگاهی عالی تبدیل کرده‌اند.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

تساغکادزور

این مورد از شهرهای زیبای ارمنستان در شمال پایتخت کشور ارمنستان شهر ایروان قرار گرفته است. شهر یکی از مهم ترین مراکز اسکی در این کشور است. شهر کوچک یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری است که در تمام فصول سال می توان به آن سفر کرد و از طبیعت زیبای آن بهره مند شد. در فصل زمستان می توانند تمام تجهیرات لازم را کرایه کنند و به اسکی یا اسنو برد سواری در کوه بپردازند.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

ایروان

این شهر عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های جهان را از آن خود کرده است و دارای تاریخچه ای طولانی به اندازه چندین هزار سال می باشد. شهر ایروان، پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور ارمنستان است و با جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد سالانه پذیرای مسافران زیادی از سرتاسر دنیاست. ایروان به دلیل نزدیکی مسافت و هزینه های نسبتا ارزان سفر مقصد بسیار محبوبی برای ما ایرانی ها هم به شمار می رود.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

کاپان

کاپان بزرگ ترین شهر در استان سیونیک است و یکی از زیباترین شهرهای ارمنستان می باشد. از محدوده کاپان فعلی برای نخستین بار در قرن پنجم میلادی به عنوان زیستگاهی کوچک یاد شده است. کاپان زمانی یک شهر پر جنب و جوش معدن کاری بود در پایانه ‌های قرن ۱۹میلادی و با سرمایه فرانسویان ساخته شد.

گشت و گذار در زیباترین شهرهای ارمنستان

کاپان می تواند یک انتخاب عالی برای لذت بردن از مناظر زیبای کوهستان و دره های سرسبز در حالی که دارید هوای تازه استشمام می کنید، باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید