آشنایی با محله چینی ها در بانکوک

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

محله چینی های بانکوک Bangkok’s Chinatown District یک جاذبه گردشگری محبوب و پناهگاه غذا برای نسل جدید است تا غذاهای پر جنب و جوش خیابانی را کشف کنند. این محله دقیقا به موازات خیابان یاوارت Yaowarat Road میباشد که در طول روز کمتر شلوغ است ولی پس از غروب خورشید انبوهی از خریداران از خیابان چارون کرانگ Charoenkrung به خیابان یاوارت  که حدود 1000 متر امتداد دارد هجوم آورده و از مغازه های طلا و جواهرات چینی ها بازدید میکنند. در این یک کیلومتر جادوئی معبد،رستوران،بازار گل هندی،فروشگاه های صنایع دستی چوبی چینی وجود دارد در جشن ها و ایاد چینی فستیوال های رنگارنگی در این خیابان برگزارد میشود که در این جشن نور و صدا رنگ قرمز و زرد  خودنمائی میکنند.

آشنایی با محله چینی ها در بانکوک

یکی از اصلی ترین خصوصیتی که محله چینی ها دارد این است که از لحظه ای که وارد آن می شوید می توانید حس کنید که به یک جای متفاوت از دیگر مناطق بانکوک وارد شده است انگار که خود چین است! همه چیز هم از نظر بصری و هم سمعی فرق دارد، بوهای مختلف، صداهای گوناگون، فروشنده هایی که سعی می کنند تا کالاهایشان را بفروشند و… اصلی ترین رنگی که در محله چینی ها در بانکوک دیده می شود رنگ قرمز و زرد است و همه جا با فانوس های چینی تزیین شده است.

آشنایی با محله چینی ها در بانکوک

ازآن جایی که محله ی چینی ها هم مورد علاقه ی توریست ها و هم مردم عادی خود بانکوک است، جدای از دیدن فرهنگ متفاوت این قسمت و جاذبه های آن، یکی از دلایل دیگر می تواند خرید مقرون به صرفه باشد. همه ی کالاها به قیمت ارزان عرضه می شود که اگر کمی چانه بزنید می توانید حتی قیمت آنها را از آن پایین تر هم بیاورید.

پنج جاذبه محله چینی ها در بانکوک

1. معبد طلائی وات ترایمیت Wat Traimit

بزرگترین بودا طلا در جهان با وزن 5.5 تن طلا و ارتفاع 5 متر که بر روی یک محراب قرار دارد و توسط آرکهای طلایی سنتی تایلند احاطه شده است نزدیک به ایستگاه MRT Hua Lampong واقع شده است بازدیدکنندگان میتوانند از ابعاد مجسمه بودا لذت ببرند بدون اینکه از گرما پوسیده شوند.

آشنایی با محله چینی ها در بانکوک

2. یاوارات در شب Yaowarat at Night

در شب جاده یاوارت  Yaowarat (خیابان بزرگ چینی بانکوک) تبدیل به یکی از بزرگترین مکانهای غذای خیابانی در جهان میشود. مردم محلی و بازدید کنندگان را می توان در تمام طول مسیر مشاهده نمود که در جستجوی شام و اکتشاف طعم و مزه گیج کننده شام میباشند، اما با احساس ماجراجویی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. پیشنهادات محبوب شامل مبلغ کم، omelets oyster، رشته فرنگی صاف در یک فلفل سوپ، و مقدار زیادی غذاهای دریایی تازه است. همچنین بسیاری از میوه های عجیب و غریب و همچنین بستنی خانگی وجود دارد  ترافیک در این منطقه بسیار بد است، بنابراین ما توصیه می کنیم از مترو زیرزمینی MRT به ایستگاه هوآ لامفونگ و سپس یا یک پیاده روی 15 دقیقه ای و یا یک سواری کوچک با توک توک استفاده کنید.

آشنایی با محله چینی ها در بانکوک

3. دروازه چین در بانکوک China Gate

دروازه تشریفاتی زیبایی در انجیل چینی در سرتاسر جهان است.بانکوک بزرگترین شهر چینی در سراسر جهان را درون خود دارد و دروازه چین در ورودی غربی این منطقه به اندازه کافی چشمگیر است. و در سال 1999ساخته شده و در واقع قوس جشن قهرمانی پادشاه نامیده می شود، که وفاداری جامعه چینی به پادشاه بومیبول تایلند را نشان می دهد. در زمان افتتاح تا 60 سالگرد تولد پادشاه را در تخت سلطنت جشن گرفتند. دروازه چین در بانکوک در وسط یک جزیره ترافیکی بزرگ قرار دارد که از آن جاده یاوارت  قسمت اصلی شهر چینی با رودخانه موازی می شود. این یک تصویر پس زمینه عالی برای یک عکس می باشد.

آشنایی با محله چینی ها در بانکوک

4. پارک رومیانارت Romaneenart Park

پارک رومیانارت در لبه شرقی Chinatown قرار دارد و از ترافیک سرگردان جاده یاوارت با وارد شدن به این پارک رها شوید در اینجا شاهد تمرین فن (به نام lam pat تایلندی) و گستره وسیعی از چمن و بسیاری از سنجاب ها  که از درختی به درخت دیگر می پرند را مشاهده مینمائید. پارک رومیانارت در محل زندان قدیمی شهر ساخته شده و به عنوان بخشی از ویژگی های معماری پارک، علاوه بر ساختمان های نئو کلاسیک در سبک دوره پادشاه رام V، یک دیوار و برخی از برج های گارد قدیمی را نیز حفظ نموده است. تعداد زیادی از چشمه ها کمک می کند که پارک را در وسط شهر بزرگ زنده نگه داشته شود.

آشنایی با محله چینی ها در بانکوک

5. خیابان سمپانگ لین sampeng lane bangkok

یک خیابان طولانی محدود است که تقاطع محله چینی ها در آن تقسیم شده است پر از کلاهبرداری، هرج و مرج و بسیار سرگرم کننده است. ابعاد این خیابان در قسمتهای خاصی محدود است، شما می توانید از طریق کوچه های آن عبور کنید و یک جفت فلیپ فلاپ را در یک دست و یک درخت کریسمس در دیگری بگیرید(منظور در اینجا عرض کم خیابان است)با این حال باور نکردنی است که خیابان اصلی شهر چینی و جامعه چینی ابتدا در اینجا نقل مکان کرده بود این واقعا یکی از ارزانترین مکانهای خرید در بانکوک است، با تخفیف قابل توجهی که هنگام خرید به صورت عمده داده می شود (خرید 10 کالا در یک زمان شما را به قلمرو عمده فروشی می برد).

آشنایی با محله چینی ها در بانکوک

چطور به محله چینی ها در بانکوک برویم؟

قایق : اسکله راچاوونگ Ratchawong Pier و پیاده روی از خیابان راچاوونگ به کوچه سمپانگ و خیابان یاوارت

اسکله هاربر  :Harbor Department Pier در منطقه Odeon Circle

اسکله Memorial Bridge Pier: در بازار گل فروش های محله چینی ها

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید