بنر هدر

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جیپور، شهر صورتی هند، بیشتر به خاطر سلطنتی بودن و آثار شگفت‌انگیزش معروف است. در میان افراد کمی از کالاهای مرغوب و متنوع موجود در جیپور برای خرید مطلع هستند. در اصل می‌توان گفت جیپور به عنوان مقصد خرید نیز باید شناخته شود. در این مقاله با برخی از بهترین بازارها و مراکز خرید جیپور آشنا خواهیم شد.

بازار جوهری جیپور

هندی ها عاشق طلا، جواهر و انواع بدلیجات هستند. این بازار بی انتهای جیپور بخاطر لوازم منزل، پوشاک، صنایع دستی، جواهرات سنتی و لوازم تزییتی مشهور است. اگر قصد لباس های سنتی هندی از جمله ساری یا بندانی (bandhani) نوعی روسری سنتی را داشته باشید هم جوهری مکان خوبی است. موجاری (نوعی پاپوش سنتی در شمال هند و پاکستان)، عطرهای سنتی و سایر لباس های محلی هند نیز در بازار یافت می شوند.

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

بازار باپو جیپور

شبیه به یک خیابان مد در جیپور است. زیباترین و باشکوه‌ترین لباس‌ها را در اینجا می‌توانید بیابید. همچنین در این بازار مغازه‌هایی نیز وجود دارند که جواهرات مارک هندی را به فروش می‌رسانند.

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

بازار نهرو

اگرچه انواع لباس های زیبا و پارچه های جورواجور در بازار نهرو فروخته می شود اما مهم ترین کالای آن کفشی های سنتی (جوتی) هستند، که مختص همین شهر است و مانند سایر لباس های هندی رنگ های بسیار شاد و  متنوعی دارد. خرید آن ها بسیار وسوسه کننده است، مراقب باشید بیش از حد خرید نکنید و قبل از خرید حسابی چانه بزنید.

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

بازار تریپولیا جیپور Tripolia Bazaar

این بازار با عرضه جواهرات زیبا شناخته شده است. در این بازار علاوه بر جواهرات زیبا، پارچه‌های زیبای سوزنکاری شده، لباس‌های سنتی، فرش و دکوری‌های برنجی نیز می‌توانید بیابید.

بازار چاندپوله

Chandpole Bazaar یک بازار محلی معروف در جیپور است که در آن خریداران برای خرید اقلام سنتی، صنایع دستی مرمری و چوبی، صنایع دستی، وسایل دکوری منزل و سایر موارد آن را انتخاب می کنند. پاپوش های بی نظیر و توربان هایی که در این بازار به فروش می رسند برخی از پرطرفدارترین ها هستند. بازار چاندپوله با فضای جذاب و دلنشینش دریچه ای از فرهنگ و میراث غنی جیپور را برویتان می گشاید. همچنین می توانید انواع غذاهای محلی را امتحان کنید. ایستگاه مترو Chandpole نزدیکترین ایستگاه مترو و ساده ترین راه برای رسیدن به بازار است.

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

 بازار کیشناپل جیپور Kishanpole Bazaar

اگر نیازمند خرید منسوجات با قیمت مناسب هستید ما این بازار را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی جیپور شناخته می‌شود، زیرا سوغاتی‌های چوبی درست شده به دست هنرمندان ماهر در این بازار قابل مشاهده و خرید است.

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

مرکز خرید مدرن MGF‌ متروپولیتن مال

MGF متروپولیتن مرکز خریدی درجه یک است که انواع مختلف فروشگاه های بزرگ هندی و بین المللی را در زیر یک سقف جا می دهد. در این مرکز علاوه بر اینکه بهترین مارک ها حضور دارند بلکه رستوران های خوب آن هم حسابی اشتها برانگیزند. اتاق کنفرانس مجموعه نیز آماده برگزاری جلسات کاری داخل مرکز خرید است و البته که فکر کوچکترها را هم کرده اند و محلی را به نگهداری از آنان اختصاص داده اند.

معروف ترین برند های مرکز خرید بوسینی، بیبا، بگیت، لی، لیوایز، لایف استایل، یونایتد کالرز آف بنتون،‌ ریموند و تانترا هستند. برای خوردن غذا هم رستوران های CCD، Yangse، Flavors، Dakshin، Khwaja Chowk، Sunday Kebabi و Dastarkhwan-e-Awadh Belgian Fries بهترین ها هستند.

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

مرکز خرید پینک اسکوئر

مقصد خرید نهایی برای کسانی که عاشق کالاهای مارک دار هستند و البته همیشه کم ترین قیمت ها را هم می خواهند. Pink Square Mall یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید جیپور در میان عاشقان خرید است. بهترین مارک های بین المللی را داخلش پیدا خواهید کرد. به جز برندهای مشهور و مغازه های بین المللی طرفداران خریدهای بسیار ارزان و خیابانی نیز این جا سرشان گرم می شود. بجز خرید فود کرت پاساژ هم گزینه خوبی برای خوردن غذا است و البته اگر مایل باشید سری هم به مجموع سینمایی INOX بزنید.

معروف ترین برند های مرکز خرید لی، مام اند می، سلیو، پارک اونیو، بازار بزرگ، بورلی هیلز پولو، نومرو اونو،‌ پوما و پپه هستند. برای خوردن غذا هم رستوران های OTR 16، Domino’s، CCD، American Grill، Dakshin، Chinese X Press، Four Friend’s Grill & Curries و Tamboora بهترین ها هستند.

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

بازار تجارت جهانی

علی رغم اینکه (World Trade Park Mall) اخیراً به لیست مراکز خرید در جیپور اضافه شده، به یکی از محبوب ترین ها در میان افراد محلی و گردشگران تبدیل شده است. این مرکز تجربه خرید مقرون به صرفه را در قلب شهر ارائه می دهد. اگر بخواهید محصولات چرمی ، کیف ، پوشاک (هندی یا غربی) یا وسایل الکترونیکی بخرید، همه آنها را در اینجا پیدا خواهید کرد. این مرکز همچنین دارای یک فضای اداری تجاری، مرکزی برای مراقبت از کودکان، پارکینگ هوشمند و دستگاه های خودپرداز (یکی در هر طبقه) است.

معرفی بازارها و مراکز خرید جیپور

معروف ترین برند های مرکز خرید سلیو، زارا، سلیو، دا میلانو، کالوین کلین، شاپرز استاپ، مارکز اند اسپنسر،‌ پرومد و آلدو هستند. برای خوردن غذا هم رستوران هایKFC ، Pizza Huts، Yo China، Kathi Junction، Keventers و Domino’s بهترین ها هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید