آشنایی با منطقه سیسلی استانبول

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کلان شهر استانبول در مجموع از 32 منطقه تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها دارای جذابیت‌های منحصر به فردی هستند. در بعضی از این مناطق بناهای تاریخی قرار گرفته‌اند و بسیاری دیگر به دلیل وجود مراکز خرید و پارک‌های متنوع شهرت یافته‌اند. محله‌ای مانند بالات نیز با معماری زیبا و خانه‌های رنگارنگش مسافران را مجذوب خود می‌کند. در ادامه این مطلب سراغ یکی از مشهورترین محلات استانبول به نام سیسلی که شیشلی هم خطاب می‌شود، می‌رویم. 

آشنایی با منطقه سیسلی استانبول

منطقه سیسلی در بخش اروپایی واقع شده و با وجود فاصله‌ای که از دریا دارد در قسمت خروجی پل بسفر که راه ارتباطی بخش اروپایی با آسیایی است، قرار گرفته است. منطقه سیسلی وسعتی به اندازه 30 کیلوتر مربع دارد و دارای قدمتی نزدیک به 250 سال است.

تا قرن هفدهم میلادی، در منطقه ی سیسلی استانبول تا جایی که چشم کار می کرد، قبرستان بود و  نشانی از سکونت در آن وجود نداشت و در قرن هجدهم، قبرستان ها جای خود را به تاکستان دادند و باغ های متعددی در آن ساخته شد. در قرن نوزدهم ساخت و سازها در منطقه شروع شد و در سال ۱۸۹۸ بود که بیمارستان کودکان در آن تاسیس شد. در طی آن سال ها، مردم و مهاجران زیادی به سیسلی رفتند و فرهنگ غنی و متنوعی در آنجا بوجود آوردند.

آشنایی با منطقه سیسلی استانبول

اولین نشانه های توسعه ی سیسلی بعد از افتتاح اولین تراموای آن در سال ۱۹۱۳ اتفاق افتاد و در دهه ی ۱۹۲۰، بلوک های آپارتمانی فراوانی در منطقه ساخته شد. برای مثال یکی از قدیمی ترین نمونه های خانه های این منطقه، خانه ی آتاتورک است که امروزه به موزه تبدیل شده است.

بعد از تشکیل شدن جمهوری، منطقه ی سیسلی به یکی از مناطق خوب و مرفه نشین استانبول برای قشر بالا دست تبدیل شد. منطقه ی سیسلی استانبول امروزه به دلیل داشتن مساجد زیبا و فراوان و کلیساهای مختلف و دیگر بناهای مذهبی، به یکی از نقاط توریستی و گردشگری شهر تبدیل شده است. همچنین در سال های اخیر، مراکز خرید مدرن و خیلی خوبی مثل مرکز خرید جواهر که یکی از بزرگترین مراکز خرید اروپاست، در این منطقه زده شده است و به همین دلیل سیسلی یکی از مهم ترین قطب های بیزینسی و مالی استانبول هم محسوب می شود.

آشنایی با منطقه سیسلی استانبول

از دیگر مکان‌های جذاب این منطقه می‌توان به موزه ارتش، دانشکده‌های مختلف و استادیوم فوتبال علی سامی ین که تا سال 2011 ورزشگاه خانگی تیم محبوب گالاتاسرای بوده، اشاره کرد. همچنین وجود فروشگاه‌های زیبا، رستوران‌های عالی منطقه ماکا، سینماها و سالن‌های تئاتر و هتل‌های معروف رونق بیشتری را به منطقه سیسلی بخشیده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید