بنر هدر

موزه هنرهای مدرن استانبول ، از بهترین دیدنیهای شهر استانبول

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی دیگر از بهترین دیدنیهای شهر استانبول ، موزه‌ی هنرهای مدرن استانبول است.این موزه به عنوان اولین موزه‌ی خصوصی در کشور ترکیه می‌باشد که عملاً در جهت سازماندهی نمایشگاه‌های مدرن و معاصر فعالیت دارد. این موزه در راستای جمع‌آوری، طبقه‌بندی و در آخر نمایش گذاشتن آثار هنری جهان قدم برمی‌دارد تا علاقه‌مندان هنرهای مدرن و معاصر بتوانند از این نمایشگاه بی‌نظیر دیدن کنند.

موزه هنرهای مدرن استانبول ، بهترین دیدنیهای شهر استانبول

این نمایشگاه در سال 2004 در زمینی به مساحت 8000 مترمربع در ساحل تنگه بسفر ساخته شد. نمایشگاه دائمی این موزه به دو بخش گذشته و آینده هنر در کشور ترکیه تقسیم شده است.
بخش تاریخی این موزه سرگذشت کارهای هنری این کشور را از زمان تأسیس جمهوری تا به امروز به نمایش می‌گذارد و هنرهای معاصر شهر استانبول را بررسی می‌کند. در کنار این نمایشگاه دائمی جامع، هرساله نمایشگاه‌های عکاسی، جشنواره‌های فیلم، و دیگر نمایش‌های انفرادی و گروهی برگزار می‌شود و هنرمندانی از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند.

موزه هنرهای مدرن استانبول ، بهترین دیدنیهای شهر استانبول

 در جوار این موزه کافه و رستوران‌هایی تعبیه شده است که در آن نوشیدنی‌های منحصربه‌فرد سرو می‌شود.
اگر به بازسازی آثار قدیمی و همچنین ایجاد کپی از آثار ارزشمند علاقه دارید در این موزه بخش مخصوصی در نظر گرفته شده است که می‌توانید آنها را به‌عنوان سوغاتی تهیه کنید. همچنین وسایلی مانند جواهرات تزئینی، تی‌شرت‌ها، انواع گوشی‌های هوشمند، و برخی هدایای منحصربه‌فرد در این موزه به فروش می‌رسد.

از دیگر بخش‌های جدید موزه هنرهای مدرن شهر استانبول می‌توان به کتابخانه جذاب و دیدنی آن اشاره کرد که حدود 9 هزار جلد کتاب در 29 موضوع مختلف در آن قرار داده شده است. طراحی دکوراسیون و همچنین نحوه چینش کتاب‌ها در این کتابخانه می‌تواند دیدنی جالبی برای شما به وجود آورد.

موزه هنرهای مدرن استانبول ، بهترین دیدنیهای شهر استانبول

چگونه به استانبول مدرن برسیم؟

با یک تراموا به Tophane بروید ، از آنجا که دو دقیقه پیاده روی است. از طرف دیگر ، اگر از خیابان استقلال استانبول می آیید ، به میدان گالاتسرای و به پایین تپه بروید. این موزه در طول جاده است.

 این موزه در روزهای هفته از 10 صبح تا 6 عصر به روی بازدیدکنندگان باز است .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید