بنر هدر

پارک اقیانوس مانیل ، تماشای گونه های متفاوتی از جانواران آبی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تفریحات آبی و آشنایی با دنیای زیر آب یکی از جالب‌ترین اکتشافات برای انسان‌ها بوده است، اما هر کسی مهارت غواصی در زیر آب را ندارد، به همین دلیل آکواریوم‌هایی در دنیا ساخته شدند که شما را با اعماق اقیانوس‌ها آشنا می‌کنند. یکی از آکواریوم‌های فوق العاده‌ای که در دنیا وجود دارد، پارک اقیانوس مانیل نام دارد که در کشور فیلیپین قرار گرفته است و گونه‌های متفاوتی از جانوران آبی را می‌توانید در این پارک می‌توانید تماشا کنید که در اقیانوس‌های بزرگ زندگی می‌کردند.

پارک اقیانوس مانیل ، تماشای گونه های متفاوتی از جانواران آبی

در این مجموعه بزرگ بخش‌های متفاوتی وجود دارد که برای بازدید کامل از آن‌ها باید یک روز کامل وقت گذاشت، در این‌جا نام چند بخش مهم و دیدنی پارک اقیانوس مانیل را ذکر می‌کنیم:

آکواریوم

آکواریوم این پارک مهمترین قسمت آن محسوب می‌شود که 14 هزار از حیوانات دریایی را در خود جای داده است، که حدود 277 گونه‌ی این جانوران از حیوانات بومی جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شوند. در آکواریوم پارک اقیانوس مانیل ماهی‌های بزرگ، مرجان‌های دریایی کم‌یاب و ماهی‌های کوچک رنگارنگی را می‌بینید که شما را هیجان زده خواهند کرد. یکی دیگر قسمت‌های این مجموعه که بسیار زیباست (Laot) نام دارد، که مخصوص عروس‌های دریایی است و برای اینکه به خوبی دیده شوند نور سالن را کم کرده‌اند، تا نور بازتاب شده از عروس‌های دریایی مشخص و قابل دیدن باشد.

راه رفتن در تونل

یکی از جاب ترین بخش های این آکواریوم پیاده روی در تونلی است که داخل آکواریوم ایجاد شده تا راه بروید و شنای موجودات دریایی را در اطراف و بالای سرتان تماشا کنید.  این تونل زیر آبی ۲۵ متر طول دارد و در آن همه جور موجود دریایی را از نزدیک می بینید.

پارک اقیانوس مانیل ، تماشای گونه های متفاوتی از جانواران آبی

محلی برای تماشای نهنگ ها

شاید همیشه دوست داشتید ماجراجویی هیجان انگیزی مثل تماشای نهنگ را امتحان کنید در اینجا بخشی جداگانه برای این موجودات هست که با رفتن به آنجا با نهنگ ها چشم در چشم می شوید!

نمایش عروس دریایی

عروس دریایی یکی از زیباترین موجودات دریاست که هر کسی شانس دیدن آن را ندارد اما در این پارک شانس به شما رو کرده است!

پیش به سوی قطب جنوب!

با وجود پارک اقیانوس، دیگر گردشگران فیلیپین می توانند بدون اینکه به قطب جنوب بروند پنگوئن ها را هم از نزدیک ببینند. اینجا اولین پارک پنگوئن ها در کشور فلیلپین است و برنامه اش در طول این سال ها برای پرورش پنگوئن ها بسیار موفق بوده است به طوری که در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ بچه پنگوئن در همین پارک به دنیا آمدند.

دنیای خزندگان

این پارک تنوع زیادی دارد و حتی در قسمتی از آن قورباغه ها، حشرات، عنکبوت ها و کرم ها هم نمایش داده می شوند.

مرکز فعالیت های آموزشی و اتاق هایی برای مراسم مختلف

آکواریومی با این  تعداد موجود دریایی مطمئنا جای مناسبی برای شناخت موجودات آبزی و دنیای مرتبط با اقیانوس هاست برای همین هم در اینجا محلی برای فعالیت های آموزشی در نظر گرفته شده است.

دنیای پرندگان شکاری

حتی با رفتن به این آکواریم می توانید پرندگان شکاری خاص استرالیا را ببینید که مطمئنا تماشای آن ها برای پرنده دوستان جذاب است.

رستوران گردی

در بخش مرکزی این آکواریوم رستورانی هست که غذاهای خوشمزه چینی – فیلیپینی سرو می کند و محل مناسبی را برای نشستن و استراحت دارد.

حرکات هماهنگ فواره ها

جاذبه های پارک اقیانوس مانیل تمامی ندارد؛ تماشای حرکات هماهنگ فواره های ۴۰ متری به همراه نورهای رنگارنگ و موسیقی یکی دیگر از جذابیت های این پارک است.

پارک اقیانوس مانیل ، تماشای گونه های متفاوتی از جانواران آبی

هتلی به اسم H2O

در طبقه بالای این مجموعه برای گردشگران یک هتل ساخته شده ،هتلی به اسم H2O ! اسمی جالب که با حال و هوای این آکواریوم هم همخوانی دارد. این هتل امکاناتی مثل باشگاه، اتاق جلسه و سالنی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر مخصوص انجام مراسم مختلف دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید