تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دبی شهری است که مردم از سرتاسر دنیا به خاطر فعالیت های تجاری شان و همینطور تفریح و خوشگذرانی یا سپری کردن تعطیلات شان، به آنجا سفر می کنند. اگر چه دبی در منطقه ای بیابانی با میزان بارش سالانۀ 150 میلیمتر قرار گرفته است، با کارهای فوق العاده ای که انجام گرفته، تعداد زیادی پارک و فضاهای تفریحی در آن وجود دارد. ما در این مطلب، لیستی از بهترین پارک های دبی که معروف و پرطرفدار هستند را به شما ارائه می دهیم.

پارک و تالاب البرشا AL BARSHA POND PARK

برای پیدا کردن این پارک می توان مرکز خرید و بازار Ripe Market را به عنوان راهنما در نظر گرفت و به آن جا رفت، پارک البرشا دقیقا در کنار این بازار قرار دارشته و محلی خوبی برای گذران وقت محسوب می شود. از تاریخ بیست و هشتم نوامبر به بعد، این پارک در ساعات غروب شنبه ها میزبان یک بازار شبانه است که در آن ترکیب هیجان انگیزی از ورزش ها نیز ارائه می شود. زمین تنیس، بسکتبال، پیست دوی خانوادگی به مسافت یک و نیم کیلومتر و مسیرهای ویژه دوچرخه، فضای ایده آلی برای خانواده ها فراهم کرده است تا ساعاتی خوش را در آن بگذرانند و نکته جالب درباره این پارک این است که این محل هیچگاه شلوغ و پر ازدحام نبوده و آرامش افراد در آن مختل نمی‌شود.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

تم پارک دبی Theme Park

تم پارک دبی در خیابان شیخ زائد و در نزدیکی فرودگاه بین المللی مکتوم، قرار دارد. تم پارک دبی در 18 دسامبر 2016 افتتاح شده است و از سه بخش موشن گیت، لگولند و لگولند واتر پارک ( پارک آبی لگولند )، بالیوود تم پارک و ریورلند دبی تشکیل شده است. تم پارک دبی با مساحت 25 میلیون فوت مربع، بزرگترین تم پارک منطقه است. تم پارک دبی در مجموع بیش از 100 نوع سواری و چیزهای جذاب برای تجربه کردن وجود دارد.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

پارک زابیل ZABEEL PARK

با توجه به اینکه بخشهای بزرگی از پارک صفا در شهر دبی به دلیل اجرای طرح کانال و آبراهه مرکزی دبی تخریب شد، این پارک مورد توجه اهالی شهر قرار گرفته و به عنوان جایگزین صفا پارک معرفی شده است. هر روز صبح در این پارک به صورت رسمی بازاری محلی بر پا می شود که در محدوده دروازه شماره دو این پارک قرار دارد. در این بازار صدها دست فروش با ارائه انواع اشیا دست دوم، لباس، کتاب، غذاهای ارگانیک و ساندویچ ها و برگرهای تازه به مشتریان خدمات ارائه می کنند. در این پارک تعداد زیادی محل ویژه باربیکیو و تهیه کباب وجود داشته و یک دریاچه با امکانات قایقرانی، پیست دوی خانوادگی، مسیرهای دوچرخه سواری و قطار گردشگری از دیگر امکانات آن محسوب می شود. افرادی که وقت کمی داشته و می خواهند گوشه و کنار این پارک را تماشا کنند می توانند از این قطار گردشگری استفاده کرده و بخش های مختلف پارک زابیل را ببینند. در درختان و گوشه و کنار این پارک گونه هایی از طوطی زندگی کرده و از فضای تدارک دیده شده توسط ۱۰ هزار درخت شامل ۳ هزار نخل، نهایت استفاده را برده و تکثیر شده اند.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

صفا پارک دبی Safa Park

صفا پارک دبی یکی از بهترین پارک ها ی تاریخی دبی و از قدیمی ترین تفریحگاه ها در دبی است. صفا پارک دبی در سال 1975 در زمینی به مساحت 150 هکتار، احداث شد.صفا پارک دبی با مناظر طبیعی اش از 3 دریاچه مصنوعی، یک جنگل کوچک، آبشار، یک پیست پاتیناژ روباز که علاقه مندان به پاتیتاژ یا اسکیت روی یخ می توانند در آن سرگرم شوند و مسیرهایی برای آهسته دویدن علاقه مندان به این ورزش نیز وجود دارد، تشکیل شده است.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

پارک خور CREEK PARK

این پارک بسیار وسیع بوده و دارای امکانات باربیکیو و تهیه کباب است. درختان، فضای سبز و زمین های بازی متعددی در این پارک قرار داشته و همچنین تعدادی کافه و رستوران در آن به مشتریان خدمات مورد نیاز را ارائه می کنند. آرامش در این محیط و چمنزارهای پارک دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. علاوه بر موارد فوق در کنار پارک خور، یک پارک دلفین ها Dolphinarium ، شهر بازی کودکان و پیست اتوموبیل های کابلی کنار نهر نیز وجود دارد که به این ترتیب تمامی نیازمندی‌های هر فردی را تامین خواهد کرد. در این پارک همواره تعداد زیادی از خانواده ها در کنار هم گرد آمده و ساعات خوشی را می گذرانند.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

بالیوود پارک دبی (بالیوود تم پارک دبی)

بالیوود پارک دبی اولین پارک دنیا با تم بالیوود است که در نوامبر 2016، در زمینی به مساحت 1.7 میلییون فوت مربع، افتتاح شده است. بالیوود پارک دبی از 5 بخش با تم فیلم های بالیوودی و با مشارکت استودیوهای مهم فیلمسازی در بالیوود، تشکیل شده است. علاوه بر جاذبه های برگرفته از فیلم های بالیوودی، بالیوود پارک دبی دارای 6 رستوران و کافه عالی، تفریحات سینمایی، 30 شوی زنده الهام گرفته از 9 فیلم پرفروش بالیوود و مغازه های خرده فروشی است. بالیوود پارک دبی قسمتی از پروژه ساحل و پارک های دبی است که داری موشن گیت، لگولند، ریورلند و هتل لاپیتال می باشد.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

باغ جادوئی دبی DUBAI MIRACLE GARDEN

اگر در پی جستجوی باغ گل در دبی هستید، هیچ مکانی بهتر از این باغ گل ۷۲ هزار متر مربعی در شهر برای شما وجود ندارد. این پارک به قدری زیبا است که تقریبا نمی توان لذت قدم زدن در آن را به ویژه در ساعات اولیه صبح نادیده گرفت. خوشبختانه در این پارک خبری از حشرات نبوده و در فضایی مشتمل بر ۴۵ میلیون گل شما حتی یک زنبور را نیز مشاهده نمی‌کنید. گفتنی است در سال جاری روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا با معرفی این باغ گل در دبی، آن را با یکی از عجایب هفت گانه دنیای باستان یعنی باغ های معلق بابل مقایسه کرده و تماشای آن را به همه کسانی که به دبی سفر می کنند توصیه کرده است. در کنار این پارک، باغ پروانه های دبی یا Dubai Butterfly Garden در فضایی سرپوشیده وجود دارد. این باغ دارای ورودی مجزا بوده و برای دیدن آن باید بلیط تهیه کنید. در این پارک شما با طراحی و ترکیب رنگ بندی زیبای محیطی روبرو شده و سقف گنبدی زیبای آن هزاران گونه پروانه جمع آوری شده از نقاط جهان را زیر چتر حمایت خود گرفته و این پروانه ها در این محل زندگی آسوده و راحتی را دارند.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

پارک آبی آکواونچر 

پارک آبی آکواونچر دبی یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن یک روز با خانواده و دوستان است و تعدادی از سرگرمی ها مثل سرسره های آبی، سواری روی شیب فوق العاده زیاد، منطقۀ آب بازی، گلدن بیچ، آکواریوم، تونل های کوسه یا شارک تونل و خیلی چیزهای دیگر را ارائه می کند. نکته جالب و شگفت انگیزی که درباره پارک آبی آکواونچر دبی وجود دارد این است که فقط باید خرید یک بلیط می توانید یک روز کامل از پارک و ماجراجویی ها و سرگرمی هایش، لذت ببرید.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

پارک ساحلی المزار AL MAMZAR BEACH PARK

این پارک بنا به دلایل متعددی از جمله وجود پنج ساحل مجزا، محوطه ای با بیش از ۶ هزار گیاه، هزار و ششصد اصله نخل خرما، ۳۰۰ درخت نارگیل و فضای سبز فوق العاده زیبا؛ دارای شهرت است. این پارک همچنین یکی از سرسبزترین بخش های شهر به شمار می رود.
محل اقامت شما در هر بخش از دبی که باشد به راحتی امکان دسترسی به این پارک زیبا را خواهید داشت اما چشم انداز این مجموعه از بلندای آسمان خراش شارجه بسیار زیبا و دیدنی تر است. این پارک زیبا را می توان از معدود پارک های دبی قلمداد کرد که شما می توانید به راحتی یک روز کامل خود را در آن سپری کنید. وجود دریای زیبا در فضای درختان و گیاهان به صورت آشکاری بر زیبایی و ارزش این پارک افزوده است اما این ساحل زیبا تنها مزیت و منطقه مورد استفاده در پارک المزار محسوب نشده و طراحی ۳۰ محوطه باربیکیو، ترن گشت داخلی پارک، زمین های متعدد فوتبال، بسکتبال، والیبال و دهلیزهای زیبا با طراحی نور و سایه داخلی تنها بخشی از زیبایی ها و امکانات متعدد این پارک محسوب می شوند.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

پارک دلفین بی دبی

پارک دلفین بی دبی بهترین جا برای سرگرم شدن کودکان با نمایش هایی مثل رقص، تمرین و راه رفتن دلفین ها است. دلفین یک حیوان دوست داشتنی است و مردم برای دیدن و تجربه حرکات دسته جمعی آنها بسیار مشتاق می باشند. آنها تماشگران شان را با رفتن به عمق آب و سپس به هوا پریدن، مات و متحیر می سازند. تعامل بین انسان و دلفین سرگرمی اصلی در پارک دلفین بی دبی است. کودکان دوست دارند در حرکات دسته جمعی آنها حضور داشته باشند که فرصت بسیار خوبی برای تعامل بچه ها با این پستاندار باشکوه دریایی است.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

پارک اسکی دبی Ski Dubai

پارک اسکی دبی در زمینی به مساحت 22.500 متر مربع احداث گردیده است و بزرگترین پارک برفی سرپوشیده منطقه محسوب می گردد. پارک اسکی دبی در امارات مال قرار دارد که یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیاست. با برف بازی در پارک اسکی دبی احساس می کنید که در میان ابرهای آسمان هستید و صحنه های واقعا طبیعی از راه رفتن پنگوئن ها در برف، یک سواری پرهیجان با تله کابین و ماجراجویی در پارک را تجربه خواهید کرد. فقط لازم است تا بلیط ورودی بخرید تا همۀ این ماجراجویی های قطب جنوبی را در دبی تجربه کنید.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

پارک مشرف Mushrif Park

این پارک دارای مجموعه‌ای بی نظیر و کامل از گیاهان بومی منطقه بوده و با شیبی طبیعی به عنوان زیستگاه نوعی درخت بومی به نام قاف بوده که در آن گروه هایی از پرندگان زندگی کرده و محلی مناسب برای دیدن طبیعت بومی منطقه و پرندگان آن به شمار می‌رود. بر اساس آمارهای اعلام شده، در این پارک بیش از ۱۰۰ گونه درخت وجود داشته و نوعی جغد بومی منطقه نیز در این محل زندگی می کند. گونه‌های مختلف پرندگان شکاری از قبیل شاهین نیز در این پارک دیده می‌شود. سپری کردن یک روز در پارک صفا به صورت پیک نیک برای دور شدن از شلوغی و های و هوی شهری؛ پیشنهادی خوب محسوب می‌شود.

تفریح و خوشگذرانی در بهترین پارک های دبی

در این پارک همچنین نمونه ها و مدل هایی از معماری سنتی آلمان و انگلستان نیز طراحی و به نمایش گذاشته شده است. از دیگر امکانات پارک می‌توان به مرکز اطلاعات؛ زمین های ورزشی و تجهیزات شهربازی اشاره کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید