پارک هیتاچی ژاپن ، تکه ای از بهشت روی زمین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در شهر هیتاچیناکا در استان ایباراکی ژاپن، پارک ساحلی هیتاچی در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار قرار دارد. میلیون‌ها گل در انواع رنگ‌ها و در دسته‌های مشخص، در یک هارمونی خیره‌کننده، این بهشت زمینی را به وجود آورنده‌اند. پارک هیتاچی از بهترین اقلیم ممکن بهره می‌برد و ساحل اقیانوس آرام را در همسایگی خود دارد. مسیر‌های پیاده‌روی مناسب در کنار تفریحات گوناگون، جاذبه‌ای تمام عیار از پارک هیتاچی ژاپن ساخته است.

پارک هیتاچی ژاپن ، تکه ای از بهشت روی زمین

در فصل بهار گل های نارسیس (narcissuses)، لاله و پیشه دوست یا همان نموفیلا (Nemophila) بازدیدکنندگان بی شماری را به سوی خود جلب می کند. در اوایل تابستان گل های شقایق و رز و در اواخر این ماه گل های آهاری و آفتاب گردان جوانه می زنند و رنگ پارک را دگرگون می کنند. در این فصل سرده های پشمالو (Kochia) و گل های شاه اشرفی (Cosmos Flower) رنگ های خود را به مرور زمان عوض می کنند. در فصل زمستان لاله های یخی (Ice Tulips) را می توانید ببینید. تمام گل های این پارک در فصل زمستان رنگارنگ و زیبا و در نظمی مهندسی شده منتظر بازدید کنندگان خود خواهد بود.

پارک هیتاچی ژاپن ، تکه ای از بهشت روی زمین

پارک هیتاچی ژاپن در نگاه اول فقط رؤیایی به نظر می‌رسد و هر‌چه بیشتر به آن نگاه می‌کنید، بیشتر در رؤیا فرو می‌روید. هشت باغ بهشتی از گل‌های رنگارنگ در بهترین و منحصر‌به‌فرد‌ترین چیدمان ممکن، در مقابل چشمانتان قرار دارد. معروف‌ترین‌شان باغ میهارشی است. در فصل‌های دیگر رنگ‌های دیگری هم به خود می‌گیرد؛ نظیر قرمز و نارنجی. تاماگو نو موری نام باغ دیگری است که به گل‌های لاله اختصاص دارد. باغ کاری نو تانی باغ عاشقان رنگ بنفش است و در آن اسطوخودوس و رزماری می‌روید. باغ هیتاچیناکا یک باغ جنگلی طبیعی است و باغ ساکیو مخصوص گل و گیاهان ساحلی است. در عین حال، سه باغ دیگر به گل‌های نرگس، شقایق و گل رز اختصاص دارد. البته تنوع گونه‌های گل‌ در پارک هیتاچی، بسیار بیشتر از مواردی است که ذکر شد.

پارک هیتاچی ژاپن ، تکه ای از بهشت روی زمین

جاذبه‌های پارک هیتاچی تنها به منظره‌ی گل‌هایش محدود نمی‌شود. در هر کجای پارک وسیع هیتاچی که قدم بزنید، چرخ‌و‌فلک غول‌پیکری در پس‌زمینه‌ی دیدتان است. تصور کنید در بالا‌ترین ارتفاع این چرخ‌و‌فلک، منظره‌ی گل‌های رنگارنگ پارک، همچون یک پالت زیبای رنگ پیش چشمانتان باشد. این چرخ‌وفلک عظیم‌الجثه ۱۰۰ متر ارتفاع دارد و شما را ۱۲ دقیقه بین زمین و آسمان نگه می‌دارد.

نتیجه تصویری برای پارک هیتاچی"

پارک هیتاچی ژاپن یک پارک چند منظوره برای همه‌ی سنین و سلیقه‌هاست. هم می‌توانید از مناظر و زیبایی‌هایش لذت ببرید و هم با جاذبه‌های تفریحی‌اش سرگرم شوید. در شهر‌بازی پارک هیتاچی، علاوه بر چرخ‌و‌فلک، وسایل  هیجان‌‌انگیز دیگری هم یافت می‌شود. یک ترن خانوادگی مهیج و کم‌خطر برای استفاده همه اعضای خانواده در نظر گرفته شده است. میدان آب، مکان جذاب دیگری برای آب‌بازی کودکان است که می‌توانند در فصل تابستان از سرسره‌هایش سر بخورند و در میان تونل‌هایش حرکت کنند. یک جنگل ماجراجویی هم در پارک وجود دارد که شما را به چالش‌های هیجان‌انگیزی دعوت می‌کند. با پشت سر گذاشتن چالش‌ها، می‌توانید جایزه‌های بامزه بگیرید.

بهترین فصل سفر

پارک هیتاچی ژاپن مناسب تمام فصل ها است. اما بهترین زمان برای بازدید فصل بهار آن است. در فصل بهار گل های پارک به رنگ های رنگین کمان تبدیل می شود. تقریبا تمام رنگ ها را در سطح پارک مشاهده خواهید کرد.

پارک هیتاچی ژاپن ، تکه ای از بهشت روی زمین

راه های دسترسی پارک هیتاچی ژاپن

پس از حضور در ژاپن، اگر مقصد شما توکیو باشد، راه های گوناگونی برای رسیدن به شهر هیتاچیناکا، پارک هیتاچی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از قطار ایستگاه اوئنو (Ueno Station) به ایستگاه کاتسوتا (Katsuta Station) با خط JR Joban است. سپس از اتوبوس ترانسفر حاضر در ایستگاه به سمت پارک استفاده کنید. فاصله ایستگاه قطار تا پارک با اتوبوس های ترانسفر ۱۵ دقیقه است. گزینه ی دیگر این است که از طریق اتوبوس های ایستگاه توکیو به سمت پارک هیتاچی از طریق بزرگراه اقدام کنید. در این صورت سفر شما ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

آدرس پارک هیتاچی ژاپن:

۶۰۵-۴ Onuma-aza, Mawatari, Hitachinaka, Ibaraki 312-0012, Japan

تلفن تماس پارک هیتاچی ژاپن:

۰۲۹-۲۶۵-۹۰۰۱

هر آن چه قبل از رفتن باید بدانید

چیدن گل در پارک ممنوع است. در استفاده از وسایل پارک دقت داشته باشید. استفاده از آتش بازی و وسایل شعله ور غیر مجاز است.

کشیدن سیگار فقط در مکان های تعریف شده امکان پذیر است.

اگر می خواهید مسابقات، نشست ها، نمایشگاه ها، پرسشنامه ها، جمع آوری پول، یا گرفتن عکس یا فیلم برای استفاده تجارتی و موارد مشابه در پارک برگزار کنید، لطفاً برای دریافت مجوز قبلی با اداره پارک تماس بگیرید.

از دستورات مامورین راهنما در پارک پیروی کنید

محل خط کشی مخصوص برای دوچرخه وجود دارد. در صورت آوردن دوچرخه به همراه خود حتما از این محل استفاده کنید. به هیچ عنوان از محل خط کشیده دوچرخه سواری جهت پیاده روی استفاده نکنید. استفاده از دوچرخه در محوطه مجانی است.

افرادی که با حیوانات اهلی خود وارد پارک می شوند خواهش می شود تا تمام مدت از بند جهت مراقبت استفاده کنند.

صندلی های چرخ دار و کالسکه بچه در پارک وجود دارد. کالسکه های حاضر در پارک برای کودکان تا دو سال مناسب می باشد.

کمد های قفل دار سکه ای نیز در آن جا وجود دارد. می توانید وسایل اضافه خود را پیش از بازدید از پارک آن جا قرار دهید.

کافه و رستوران جهت صرف وعده غذایی و نوشیدنی و همینطور محل استراحت داخل پارک وجود دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید