بنر هدر

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در گوشه و کنار دنیا غذاهای و خوراکی هایی وجود دارند که قیمت بسیار بالایی داشته و در برخی موارد حتی این سوال برای آدم پیش می آید که چگونه یک نفر حاضر است برای خوردن یک غذا، چنین مبلغ های هنگفتی هزینه کند! اما جالب است که با داشتن قیمت های نجومی، غذاهایی همانند قارچ دنبلان سفید یا خاویار در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و ثروتمندان جهان  برای صرف آن ها بدون هیچ دغدغه ای، پول های گزاف پرداخت می کنند. اگر مایل هستید تا با شکل و شمایل برخی از این غذاهای گران آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 پاپ کورن بِرکو 

این پاپ کورن با کره شیرینی پزی ورمونت و وانیل نلسون ماسی بوربن ساخته شده است. اینها بعد از آن در ۲۳ قیراط طلای خوراکی و یک نوع نمک به نام لائوسو از دانمارک پوشانده می‌شوند. پاپ کورن‌هایی که در سالن‌های سینما سرو می‌شوند، گاهی گران هستند اما قبل از اینکه شکایت کنید، ممکن است بخواهید به گران قیمت ترین پاپ کورن در جهان نگاهی بیندازید. پاپ کورن بِرکو میلیون دلاری در نهایت میان وعده محبوبی برای میلیاردرهایی شد که می خواستند به سینما بروند! چه کس دیگری می توانند این همه هزینه را فقط برای کمی پاپ کردن بدهد؟ این پاپ کرن در دو سایز ۲۵۰ دلاری و ۵۰۰ دلاری موجود است.

گوشت واگیو

چیزی که این گوشت گاو ژاپنی را گران قیمت می‌کند این است که آن گاو به طرز خاصی تغذیه و پرورش می شود که گوشت آن را به شدت سلامت و تمیز می کند. همچنین تولید مثل این گاو ژاپنی از نژاد اصیل آسیایی صورت می گیرد. واگیو در ژاپن به تمام گوشت‌های گاو گفته می شود، زیرا وا به معنی ژاپنی و گیو به معنی گاو می باشد. این گاوها در ابتدا به خاطر توانایی بدنی‌شان در کشاورزی استفاه می شدند. انتخاب حیوانات با سلول های چربی درون عضلانی‌شان که منبع انرژی قابل دسترسی را فراهم می کرد، ارتباط داشت. وایگو نژادی شاخدار است و ممکن است سیاه یا قرمز رنگ باشد.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

قهوه Kopi Luwak

این دانه های قهوه به صورت صنعتی در کشورهای اندونزی، فیلیپین و جنوب هند تولید می شوند. «کوپی لواک» گران قیمت ترین قهوه در جهان محسوب می شود. قیمت این محصول بین ۲۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار برای هر کیلوگرم متغیر است. دلیل شهرت این قهوه نیز نحوه تولید بسیار خاص آن است.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

کاپ کیک گولدن فونیکس

فرایند زیادی برای درست کردن این کاپ کیک ها پشت سر گذاشته می شود. هر کدام از آن ها دارای نوع خاصی از شکلات به نام آمِدِی پورکلانا، لوبیای وانیلی اصل اوگاندا، ورقه های خوراکی طلا و پودر طلا هستند. کاپ کیک گولدن فونیکس خود را با شکلات ایتالیایی خالص پورکنالا، لوبیای وانیلی فوق العاده با کیفیت اوگاندا و توت فرنگی های بسیار خوشمزه‌اش در جهان ثابت کرده است. برای پخت این دسر، کاکائو آمدی را برای لایه اول استفاده می کنند که پس از آن در یک ورق طلای ۲۳ عیار قرار می گیرد. سپس خامه کیک را به آن اضافه کرده و آن را با پودر طلای خوراکی تزیین می کنند.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

بیگل وستین هتل

بیگل که نان دوناتی شکلی است به طور معمول از آرد گندم و غلات تهیه می شود اما بیگل وستین هتل، یک بیگل معمولی نیست. آن‌ها توسط فرنک توجاگو، سرآشپز هتل وستی در نیویورک ساخته شده اند. بیگل ها گران هستند زیرا هر کدام دارای مقداری ترافل پنیر خامه ای سفید، ژله ی تزریقی توت گوجی ریسلینگ که حاوی لایه هایی از طلا است و همچنین ترافل ایتالیایی هستند.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

پیتزای 46 میلیون تومانی

این پیتزا که قطر آن 20سانتیمتر است و طی سه روز تهیه شده است. در ساخت این پیتزا از نمک صورتی استرالیا و آرد ارگانیک و 4نوع خاویار ، میگو، مورزالا بوفالو استفاده شده است که تمامی این مواد توسط آشپزی  به نام “رناتو ویولا” تهیه شده است.جالب است بدانید قیمت این پیتزا معادل 46 میلیون تومان است.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

املت 3 میلیون و800 هزار تومانی

در پخت  این املت از موادی چون 6 عدد تخم مرغ، گوشت خرچنگ و خاویار استفاده شده است که با کاهش میزان خاویار ، قیمتی معادل 380 تومان به این املت تعلق می گیرد.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

بستنی ساندی اپیولنس گولدن

این دسر دارای بستنی تایلندی وانیلی با برگ های خوراکی طلایی است که سپس با آبنبات پاریسی و خاویار بزرگ تزئین می شود. بازدید کنندگان شهر نیویورک معمولا دسر آیس چاکلت را انتخاب می کنند. اما گردشگران پولدارتر می توانند یک دسر بسیار دلپذیرتر را در اختیار داشته باشد: “بستنی ساندی اپیولنس گولدن “که برای هر کدام ۱۰۰۰ دلار باید هزینه کنند. درست کردن این دسر، که باید حداقل ۴۸ ساعت پیش انجام شود، همراه با سه قاشق بستنی وانیلی تاهیتی پوشیده شده در برگ طلای ۲۳ قیراتی و همچنین بادام، خاویار و یک نوع ارکیده شیرین، هشت ساعت طول می کشد. این ظرف در یک کریستال بسیار گران (با ۲۳ قیرات ورقه طلا درست شده است) و یک قاشق طلای ۱۸ قیراتی سرو می شود.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

سوشی 7 میلیون و 500هزار تومانی

این غذا که به سر آشپزی یک آشپز فلیپینی با نام  آنخلیتو آرانتا جونیور تهیه می شود، در ساخت آن از موادی مانند ماهی سالمون صورتی گران قیمت نروژی همراه با جگر چرب استفاده  می شود که برای پیچاندن رول های آن ورقه های طلای24عیار را مورد استفاده قرار  می گیرد.  جالب است بدانید در روی هر 5 رول الماس های 20 قیراتی آفریقایی و یک مروارید به چشم می خورد که در نهایت با این موارد قیمت آن 7میلیون و پانصد هزار تومان می شود.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

خاویار الماس

این خاویار، یک غذای بسیار کمیاب در ایران است. تنها فروشگاهی که این کنسروها به فروش می روند در پیکادلی لندن هستند. آن ها رنگی شبیه طلا دارند و در یک قوطی طلای ۲۴ قیراطی فروخته می شوند.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

تاکوی 95 میلیون تومانی

در تهیه این غذا از موادی چون گوشت گاو ژاپنی، خاویار، ورقه های طلا، تکه های خرچنگ، قارچ دنبلان و پنیر  استفاده می شود.ضمن این که  سالسا همراه با نوعی قهوه خاص به عنوان دسر در کنار این غذا قرار گرفته است. که در نهایت قیمتی بالغ بر 95 میلیون تومان هزینه این غذا می شود.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

سوپ آشیانه پرستو

آشیانه پرنده ها از بزاق دهان آن ها درست می شود. به همین خاطر این غذا در آشپزی چینی از محبوبیت زیادی برخوردار است. دلیل قیمت بسیار گران این سوپ این است که یافتن آشیانه این پرنده چندان آسان نیست و در ضمن، کار خطرناکی محسوب می شود. پرستوها آشیانه های خود را روی شیب تند صخره ها می سازند و خطر افتادن در این قسمت ها بسیار بالاست. هر کیوگرم از این غذا به طور متوسط ۳۰۰۰ دلار قیمت دارد.

گرانترین غذاها و خوراکی ها در دنیا

پنیر گوزن شمالی

یکی از گران قیمت ترین پنیرهای جهان، پنیر موس (گوزن شمالی) است که فقط در یک منطقه تولید می شود: در مزرعه «خانه موس» در کشور سوئد. برای تولید این پنیر به شیر گوزن شمالی نیاز است. این پنیر کاملا سفید بوده و از نظر ظاهری شبیه پنیر فتا است. هر کیلوگرم از این پنیر حدود ۱۰۷۴ دلار قیمت دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید