بنر هدر

بازار طلای دبی ، نکات خرید طلا در دبی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

هنگام حضور در دبی ، بازدید از بازارهای طلا دبی تقریبا اجتناب ناپذیر است. این یکی از مناطق محبوب گردشگری امارات است. از این گذشته ، این شهر به دلیل تجارت طلای خود شناخته شده است. با تقریبا تعداد بی شماری از خرده فروشان در اطراف ، ممکن است تعجب کنید که در چه مناطقی باید برای خرید اقدام کنید. شما هرگز نمی توانید با بازار طلای دیره Deira Gold Souk در شهر قدیم دبی Old Dubai را به اشتباه بروید. اتوبوس های توریستی به دلیل گزینه های زیادی از طلا و چگونگی تنظیم ساختار این مکان ، این منطقه را به عنوان یک توقف منظم در نظر گرفته است. اما حتی اگر قصد خرید طلا را ندارید ، وقتی در دبی هستید ، بازار طلای دیره یک مورد ضروری است.

بازار طلای دبی ، نکات خرید طلا در دبی

نحوه خرید طلا در بازار طلای دبی

اگر قصد خرید طلا را دارید ، چند نکته برای کمک به شما در درک چگونگی کار کردن در اینجا آورده شده است.

1. قیمت بازار را بدانید: قیمت طلا، مثل سهام، هر روز در نوسان است به همین دلیل عاقلانه است که قبل از اینکه به بازار بروید قیمت آن روز طلا را بدانید. این مهمترین فاکنوری است که باید قبل از خرید طلا در بازار طلای دیره آن را بدانید. با دانستن قیمت بازار می توانید با فروشندگان چانه بزنید و از آن ها تخفیف مناسبی بگیرید.

 2. انواع مختلف طلا را بشناسید: مثل هر چیز دیگری که قصد خرید آن را دارید درباره طلا هم باید از قبل تحقیقاتی انجام دهید. طلا با وزن و عیار فروخته می شود. هر چه عیار آن بیشتر باشد به معنی این است که طلا خالص تر است و در آن از ناخالصی های کمتری استفاده شده است. این به معنی این است که طلایی با عیار ۲۴، طلای خالص است. چون طلای خالص، نرم تر است برای سخت تر شدن آن، آن را با فلزهایی مثل نقره، روی، مس و نیکل ترکیب می کنند. طلا همچنین رنگ های مختلفی هم دارد که هر کدام، نوع آلیاژ و درصد ترکیب های آلیاژهای آن را نشان می دهد.

3. جواهرات خود را انتخاب کنید: حلقه ، دستبند ، گردنبند ، گوشواره ، زنجیره طلای و غیره ، در مورد وزن آن سؤال کنید. خریداران در این بازار وزن قطعات خود را انتخاب می کنند.

4. یادگیری چانه زدنی: چانه زدن یک هنر است و پس از طی کردن مغازه های مختلف ، آن را یاد خواهید گرفت. فروشندگان از شما انتظار دارند که در صورت انجام این کار قیمت داشته باشند. سعی کنید 25٪ تخفیف از قیمت قبلی نقل قول کنید ، ممکن است خوش شانس باشید و با تخفیف بخرید اما اگر شما با سازش موافق نیستید ، آماده پیاده روی شوید. برخی از فروشندگان از شما سؤال می کنند که چقدر می توانید برای خرید یک قطعه بپردازید.

5. مغازه های زیادی را بگردید: قبل از اینکه طلای خود را بخرید همه مغازه های اطراف را بگردید. خیلی از مغازه ها،  طلای مشابه را بسته به اینکه مهارت های چانه زنی شما چگونه باشد با قیمت کمتری به شما می دهند. در این بازار،  صدها مغازه وجود دارد که می توانید از بین آن ها به دلخواه یکی را انتخاب کنید. مطمئن شوید که به مغازه هایی می روید که کیفیت طلای آن ها توسط دولت نظارت شده باشد. می توانید از فروشنده ها درباره کیفیت طلای آن ها سوال کنید.

۶. زیاد خسیس نباشید: اگر طلای خود را انتخاب کردید اما نتوانستید تا آنجایی که دلتان می خواست تخفیف بگیرید یا قیمت فروشنده را قبول کنید و یا از مغازه خارج شوید و اگر توانایی پرداخت را دارید چه اشکالی دارد خب قیمت پیشنهادی فروشنده را بپذیرید!

بازار طلای دبی ، نکات خرید طلا در دبی

ساعات افتتاح بازار طلا دبی و نزدیکترین مترو

Deira Gold Souk از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 عصر باز است ، در حالی که جمعه ها از ساعت 4 تا 10 شب است.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به آنجا از طریق وسایل حمل و نقل عمومی ، می توانید قطار مترو دبی را طی کنید و ایستگاه مترو آل راس (خط سبز) را متوقف کنید. می توانید خارج شوید و فقط در مورد بازار طلا سؤال کنید. زیرا این مکان مشهور گردشگری است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید