استراحت و تفریح در بهترین سواحل لنکاوی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

لنکاوی در شمال غربی مالزی و در دریای آندامان گرفته است. لنکاوی همواره یکی از بهترین مقاصد تفریحی برای مردم محلی و توریست‌های بین‌المللی به شمار می‌رود. در این مطلب با بهترین سواحل لنکاوی از زیباترین مکانها برای مشاهده غروب آفتاب و ماسه زارهای سیاه‌رنگ گرفته تا خورهای تفریحی خاص آشنا خواهید شد.

ساحل سنانگ لنکاوی Cenang Beach

مشهورترین و طولانی‌ترین ساحل در قسمت غربی لنکاوی، ساحل سنانگ است. درختان نارگیل که به موازات شن‌های نرم ساحلی کشیده شده‌اند به همراه تفریحگاه‌ها، چشم‌انداز جزیره تپور و رباک را تشکیل می‌دهند. کسانی که به ساحل می‌روند، میتوانند با پرداخت مقدار کمی پول یک تخت آفتابی اجاره کنند. علاوه بر آن مغازه‌های آزاد، رستوران‌ها و بارها در طول جاده کنار ساحل، مشغول به کار هستند، شما می‌توانید مایحتاج خود را از آنجا تهیه کنید. جدای از استراحت و تفریح این ساحل یکی از زیبا‌ترین غروب‌ها را دارد همچنین شما میتوانید در آب‌های آرام با خیالی آسوده شنا کنید.

استراحت و تفریح در بهترین سواحل لنکاوی

ساحل شن های سیاه Black Sand Beach

ساحل شن های سیاه یکی از بهترین سواحل لنکاوی بوده که در بخش های شمالی و مرکزی جزیره قرار دارد. این یکی از مکان های نادر در طبیعت می باشد. غیر از این شما نمی توانید هر جایی شن و ماسه های سیاه را ببینید. با توجه به اینکه این سواحل از بخش های جنوبی جزیره فاصله دارد بنابراین شلوغی آن ها کمتر بوده و محلی فوق العاده برای کسانی است که می خواهند از طبیعت لذت ببرند. شایعات بسیاری در مورد این شن و ماسه های سیاه وجود دارند. گفته می شود این ماسه های سیاه در اثر از بین رفتن افراد نفرین شده توسط پری دریایی ایجاد شده و یا اینکه گذازه های آتش سوزی وجنگل زدایی کف دریا هستند که از ۲۰۰ سال پیش ایجاد شده اند. در هر صورت یکی از بهترین سواحل لنکاوی که ساحل ماسه های سیاه می باشد، شاید کمی دور بوده اما ارزش دیدن آن را دارد.

استراحت و تفریح در بهترین سواحل لنکاوی

ساحل تنگا

این ساحل در جنوب سنانگ قرار گرفته است و می‌توان گفت در امتداد ساحل کنانگ است و نه جدا از آن. در ساحل تنگا توریست کمتری دیده می‌شود زیرا این ساحل، در مقایسه با همسایگان جنوبی‌تر خود توسعه کمتری داشته است. البته وجود توریست کم در این مکان، به مسافران این امکان را می‌دهد که در خلوت و آرامش، استراحت کنند. در سواحل تنگا می‌توان به ورزش‌هایی مانند جت اسکی و قایق سواری هم پرداخت.

استراحت و تفریح در بهترین سواحل لنکاوی

ساحل پانتای کوک

یکی دیگر از بهترین سواحل لنکاوی ساحلی زیبا و آرام به نام پانتای کوک است. این ساحل در شمال غربی فرودگاه لنکاوی قرار گرفته، که دقیقا سمت مخالفِ مناطق توریستی و پرازدحام است. این عوامل باعث شده تا این ساحل خیلی مجهز و مدرن نباشد و تنها چند منطقه ساحلی، رستوران محلی و کافه داشته باشد. اما دقیقا به همین خاطر این ساحل یکی از تمیزترین و خلوت ترین و بکرترین سواحل لنکاوی است و به خاطر آب زلال و شفاف، شن های ماسه ای سفید و نقره ای و آرامش فوق العاده ای دارد.

استراحت و تفریح در بهترین سواحل لنکاوی

ساحل تانجونگ رو | Tanjung Rhu

ساحل تانجونگ در ساحل شمالی جزیره قرار گرفته و یکی از مشهورترین و بهترین سواحل لنکاوی است. عمده شهرت این ساحل به خاطر صخره ها و سنگ های برج مانندش است که تا کیلومترها از دل آب بیرون آمده اند. این ساحل محل قرارگیری برخی از قدیمی ترین مناطق و تفریجگاه های ساحلی است که از این میان، تفرجگاه ساحلی تانجونگ رو بی شک مشهورترین آن ها به شمار می رود. اگر مستقیما از فرودگاه می خواهید به این ساحل بیایید، در طول مسیر متوجه می شوید که در حال نزدیک شدن به منطقه ای غیرتوسعه یافته و بکر هستید که با جنگل های انبوه و کوهستان ها احاطه شده اند. ساحل تانجونگ رو اگرچ ساحلی بسیار زیبا و رویایی است، اما خیلی توریستی نیست و ممکن است به عنوان یک گردشگر خارجی خیلی احساس راحتی نداشته باشید. اگر این طور است، نگران نباشید، چون لنکاوی سواحل بسیار زیادی دارد که هرکدام از یک جنبه یا ابعاد بارز و متمایز هستند.

استراحت و تفریح در بهترین سواحل لنکاوی

تلوک یو (خور کوسه‌ها)

ساحل کوچکی به طول 200 متر که نامش را از مجسمه‌های کوسه سنگی ساخته شده از نوع سفید و غول پیکر واقعی در دریا گرفته است. مسافران علیرغم وسعت کم ساحل، خور تلوک یو را جزو بهترین جاذبه های لنکاوی میدانند. آبهای آرام، مکانی ایده‌آل برای شنا بوده است. علاوه بر این رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و صنایع جالبی در چند متر آن طرف‌تر از ساحل وجود دارند. خور کوسه‌ها، در امتداد ساحل شن‌های سیاه، قرار گرفته است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید