بنر هدر

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اکوادور سرزمینی از جاذبه های غنی فرهنگی و تاریخی می باشد، که همه در زمینه ای از شگفتی های طبیعی قرار گرفته اند، با منظره هایی که بین جنگل های سرسبز گرمسیری و آتشفشان ها وجود دارند. چه با کاوش در کلیساهای نفیس کویتو ، پایتخت کشور و چه با قایق سواری در رودخانه آمازون ، خاطرات خوبی در ذهن گردشگران باقی خواهد ماند. در اینجا جاذبه های گردشگری برتر در اکوادور که نباید از دست بدهید را معرفی می کنیم:

کیتو

با قرار گرفتن در ارتفاعات کیتو متوجه خواهید شد که این شهر به راحتی یکی از جذاب ترین مقاصد کشور است – و مطمئناً بیش از یک حرکت سریع (بیش از حد سریع) ضمانت دارد (به خصوص از آنجا که برای تطابق با ارتفاع چند روز نیاز دارید). با وجود معماری استعماری خوب، کلیساهای با شکوه و جاهای دیدنی، شهر قدیمی شهر قرعه کشی اصلی کویتو است، اما فراتر از منطقه تاریخی منتسب به یونسکو، جاذبه های بسیار بیشتری خواهید یافت. گاومیش های تاریخ، موزه ی شهر را دوست خواهند داشت، در حالی که غذاهای سنتی غذاهای سنتی مانند Llapingachos (پنکیک سیب زمینی سرخ شده) را از بین می برند. برای دیدن بهترین مناظر شهر، به بالای باسیلکا دل ووتو نسیونیون (کلیسای کاتولیک رومی خیره کننده نئو گوتیک)، یا هاپ روی TelefériQo، کابلی که از صعودهای آتشفشان پیچینچا صعود می کند، صعود کنید.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

 جزایر گالاپاگوس 

۱۹ جزیره ای که جزایر گالاپاگوس را تشکیل می دهند، خانه ای برای حیات وحش منحصر به فردی هستند که درهیچ کجای دیگر در جهان یافت نمی شوند. این جزایر، بیشتر به عنوان مکانی شناخته می شود که چارلز داروین در سال ۱۸۳۵ بازدید کرد و سپس از روی آن، تئوری تکامل خود را ارائه داد. جزایر گالاپاگوس در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۰۰ مایلی) دورتراز ساحل اکوادور قرار دارد و خانه ای برای گونه های متنوع زیستی مانند لاکپشت های غول پیکر، لاک پشت های دریایی ، گونه ای از مرغان دریایی به نام کورمورانت ها، تنوعی از سهره ها یا فنچ ها، و مرغ مقلد می باشد. کشتی های کروز تنها راه رسیدن به این جزایر است. تعداد بسیاری از آژانس های برگزارکننده تورهای بازدید از جزایر گالاپاگوس، در خارج از کیتو و گوایاکیل با قایق های متنوع، از قایق های کوچک گرفته تا کشتی های کروز لوکس این تورها را ارائه میدهند.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

Baños de Agua Santa

Baños در درجه اول به دو چیز مشهور است: چشمه های آب گرم طبیعی و فعالیت های ماجراجویانه. می توانید سوار بر اسب، یا قایقرانی با آب سفید، پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان و موارد دیگر در آن جا گشت و گذار کنید! در اصل، اگر می خواهید در اکوادور ماجراجویی کنید، این مکان برای انجام آن است. Baños همچنین محل Ruta de las Cascadas (ملقب به بزرگراه آبشارها) است، مسیری دیدنی که از میان دره ریو پاستازا می گذرد و در طی مسیر چندین آبشار است. سوار شدن در اتوبوس فوق العاده است، اما می توانید مسیر را با دوچرخه کوهستان نیز طی کنید. هنگامی که فعالیت های آدرنالینی را تجربه کردید، از یک چشمه آرامش بخش در یکی از چشمه های آب گرم شهر لذت ببرید.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

کوئنکا (Cuenca)

کوئنکا، پایتخت ایالت آزوی، برای بسیاری از ساختمان های قدیمی خود مربوط به دوره استعماری معروف است و سومین شهر بزرگ اکوادور است. یک نمونه کلاسیک از شهر رنسانس برنامه ریزی شده در آمریکا، شهر کوئنکا است و ویژگی های معماری زیادی با شهر قدیمی کیتو دارد. با این تفاوت که در این شهر شما، خیابان های باریک و سنگ فرش شده، خانه های تراس دار با حیاط های اندرونی و کلیساهای سفید، بدون هیچ گونه آلودگی، سر و صدا و شلوغی پایتخت را مشاهده خواهید کرد. این شهر، شهر محبوب آمریکایی های بازنشسته است و برای جشنواره های رنگارنگش در ماه های ژانویه و نوامبر شناخته می شود. بزرگترین ویرانه های اینکاها در کشور اکوادور در نزدیکی مزرعه کانار قرار دارد. کلیسای جامع نو هم با نمای مرمر سفید خود در این شهر واقع شده است.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

پارک ملی کوتوپاکسی

پارک ملی Cotopaxi که در یک ساعتی کویتو واقع شده است که یک سفر عالی یک روزه از پایتخت را رقم میزند. اگر واقعاً می خواهید از همه موارد پیشنهادی در اینجا استفاده کنید، با این حال، یک شب اقامت در یکی از اقامتگاه های ذخیره یا تعطیلات را در نظر بگیرید. شبح تحمیل Cotopaxi، یکی از مرتفع ترین آتشفشان های فعال در جهان، بر منظره ی طلسم کننده این منطقه ی محافظت شده حاکم است – که شامل چندین آتشفشان دیگر، چمنزارهای وسیع و نهرهای یخبندان نیز می شود.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

گوایاکیل

بزرگترین شهر اکوادور از لحاظ جمعیت، بندر اقیانوس آرام گوایاکیل است که به عنوان دروازه ای به جزایر گالاپاگوس شناخته می شود. علاوه بر بسیاری از سایت های تاریخی اش، گوایاکیل دارای مکان های خرید و سرگرمی در بسیاری از میدان های زیبا و دیدنی اش و در امتداد خط ساحلی می باشد. برای کسانی که از پیاده روی لذت می برند مالکون ۲۰۰۰ ، مسیری دو و نیم کیلومتری در امتداد رودخانه گویاس (Guayas) یک نقطه برجسته به حساب می آید.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

ناریز دل دیابلو Nariz del Diablo

ناریز دل دیابلو یا “بینی شیطان”  توصیف کننده خط قطار بین شهرهای آلائوسی (Alausi) و سیبامبه (Sibambe) می باشد. این خط راه آهن نام خود را از هزینه های زیادی که  انسان ها در زمان تکمیل آن متحمل شدند گرفته است. یکی از حیرت انگیز ترین پروژه های مهندسی در کوهستان آند عملی شد و امتداد مسیر راه آهن چشم اندازهای وسیعی را به گردشگران ارائه می دهد.مجموعه ای از مسیرهای پر پیچ و خم به آرامی قطار را به سراشیبی آلائوسی می رسانند.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

اوتاوالو Otavalo

بازار اوتاوالو خانه ای برای یکی از رنگارنگ ترین و مهمترین بازارهای هفتگی در کوه های آند است. این بازار، مکانی برای داد و ستد کالاهای دست ساز بومی از جمله پارچه های نفیس شناخته شده است. این بازار همچنین در شهر برای کالاهای چرمی و جواهرات نیز، مشهور می باشد. از عجایب این بازار تاریخچه آن است چرا که  بازار اوتاوالو حتی از قرن ها پیش از اینکاها، وجود داشته است. این مکان بهشتی برای عکاس هاست، آن هم با اکوادوریی که لباس های سنتی خود را پوشیده اند و کوه های پوشیده از برف که در پس زمینه عکس ها خودنمایی می کنند. بازار اصلی شنبه ها به معرض نمایش عموم گذاشته می شود، اما شما مسافران ممکن است در زمان های دیگری در پلازا د لوس پونچوس بتوانید کالاهای دست ساز زیبای این بازار را بیابید. پس خیلی نگران روزهای هفته و بودنتان دریکی از بهترین جاذبه های گردشگری اکوادور نباشید.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

تِنا Tena

تنا در منطقه ی جنگل های انبوه آمازون قرار دارد و برای گردشگران نقطه شروعی برای ماجراجویی در جنگل می باشد. مبلغان مذهبی شهر را تاسیس کردند و صنعت دارچین به زنده ماندنش کمک کرد. رودخانه تِنا به رودخانه ماساهولی و بعد به رودخانه ناپو شاخه ای از آمازون متصل می شود. علاقه مندان به ماجراجویی می گویند تِنا یکی از بهترین نقاط جهان برای قایق سواری در آب های سفید می باشد.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

 کلیسای سان فرانسیسکو، کویتو

کلیسای سان فرانسیسکو در منطقه ی قدیمی شهر کویتو است و دارای چندین شاهکار از جمله مجسمه حضرت مریم مقدس  بالدار می باشد. ساخت و ساز این کلیسا در سال 1550 در زمینی آغاز شد که در آن کاخ حاکم اینکا ، آتاهوالپا قرار داشت. مجموعه کلیسا گسترده می باشد و نزدیک به دو بلوک را پوشش می دهد که شامل موزه مجاورهم است. کلیسای سان فرانسیسکو و اطراف منطقه ی قدیمی شهر ، به عنوان مهم ترین مراکز فرهنگی در آمریکای لاتین و یکی از جاذبه های توریستی اصلی در اکوادور در نظر گرفته می شوند.

معرفی اکوادور و جاذبه های گردشگری و دیدنی آن

سواحل سیلیناس ، باهیا و مونتانیتا

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اکوادور، به دلیل سواحل فراوانش، شهر ساحلی سالیناس، در غرب گواکیل است و دارای آب و هوای سالم گرم می باشد. همچنین شهر ساحلی اقیانوس آرام باهیا د کاراکو Bahia de Caracque)) محبوب است. باهیا، شبه جزیره ای زیبا در اقیانوس آرام است که گردشگران زیادی را با سواحل زیبا، هتل های متعدد و مناطق جذابش به خود، جذب می کند. یکی دیگر از مناطق محبوب، به ویژه در میان مسافران جوان که برای شما خوانندگان نیز می تواند جذاب باشد، مونتانیتا (Montañita) در منطقه ساحلی جنوب کشور می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید