بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پاتایا شهری زیبا و جذاب می باشد که پایتخت کشور تایلند است و بواسطه جاذبه های گردشگری که دارد، سالانه پذیرای توریستان زیادی از اقصی نقاط جهان می باشد. پاتایا با دارا بودن جاذبه های گردشگری و تفریحی مختلف نظیر اماکن دیدنی متعدد، مراکز تفریحی و سرگرمی نظیر شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری، غواصی و … شهری وسوسه انگیز برای مسافرانی است که هدفشان از تور پاتایا، لذت بردن از جاذبه های گردشگری پاتایا می باشد. در این مطلب سعی شده تعدادی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا معرفی گردد.

باغ استوایی نانگ نوچ

اگر شما علاقه مند به گل، درختان و باغ های تماشایی هستید، این مورد از جاهای دیدنی پاتایا برای صرف یک بعد از ظهر دلپذیر را از دست ندهید. باغ یک فضای ۲٫۴ کیلومتر مربعی را پوشش می دهد و برخی از زیبا ترین گل های جهان را دارد. طراحی باغ ها با جایزه های بسیاری برای طرحانشان همراه بوده اند و با توجه به  شرایط عالی نگهداری باغ این روند همچنان ادامه دارد. البته در باغ نانگ چون نه تنها گل ها و درختان، بلکه بیش از ۶۷۰ گونه از ارکید و یک نمایش از فیل های تمرین داده شده نیز دیده می شود.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

آلکازار شو پاتایا 

شو دیدنی الکازار در پاتایا از ان دسته جاذبه های پاتایاست که دیدن پاتایا بدون دیدن ان کامل نیست. این شو زیبا که توسط اجرا کننده های بسیار زیبا و حرفه ای با دکور های سنگین نورپردازی بی نقص و سیستم های صوتی به روز در پاتایا روزی سه بار اجرا میشود شما اا چنان مبهوت رقص های سنتی ملیت های مختلف خواهد کرد که گذر زمان را حس نمیکنید.این اجرا را با moulin rouge پاریس همرده میدانند.کاباره آلکازار بیش ار 20 سال استکه فضایی سرشار از شادی و هیجان را به تماشاگران خود هدیه می دهد و همین امر باعث شده تا روزانه تماشاگران بسیاری را به سمت خود جذب کند.بعد از هر اجرا و بسته شدن پرده به سرعت دکورها عوض میشد و لباس اجرا کننده ها عوض میشد و طراحی لباس ها واقعا جای تحسین داشت انتخاب رنگ و مدل از هر فرهنگ و کشوری .آنها به زبان های هندی، کره ای، تایلندی، فارسی، انگلیسی، روسی و.. اجرا داشتند.گردشگران پیش از تماشای شوی آلکازار پاتایا را ترک نخواهند کرد. این شو از برترن جاذبه های گردشگری پاتایا و از مهم ترین جاذبه های تایلند است.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

بازار شناور پاتایا

بازارهای شناور مختلفی در تایلند وجود دارد، اما این جا در پاتایا شاهد بازار متفاوتی هستیم. نام واقعی بازار (بازار شناور چهار منطقه) بوده که دلیل آن این است که بازار به چهار منطقه تایلند در شمال، شمال شرقی، جنوب و مرکز تقسیم شده است. هر بخش از بازار، محصولاتی را می فروشد که نشان دهنده همان بخش از کشو شلوغ تایلند است. تمامی غرفه ها شناور نیستند، بعضی از آنها در قایق هایی هستند که در طول کانال ها حرکت می کنند و برخی دیگر غرفه هایی ثابت در کناره های رودند. برای تجربه بهتر از بازار، باید یک قایق کوچک کرایه کنید. در این مورد از جاهای دیدنی پاتایا هر چیزی که فکرش را بکنید پیدا خواهید کرد.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

مینی سیام پاتایا تایلند

مینی سیام ( Mini Siam ) نزدیک مرکز پاتایا قرار دارد و در آن ماکت های کوچکی از آثار تاریخی مشهور جهان و تایلند قرار دارد. سومین مجموعه مینیاتوری بعد از نمونه های مشابه آن در هلند و تایوان است که بیش از 100 مدل مینیاتوری از آثار تاریخی و باستانی جهان را در مقیاس 1:25 در خود جای داده است.  آثاری همچون معبدهای معروف تایلند مانند معبد بودای زمردین، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج کج پیزا و تخت جمشید جزو این مجموعه هستند. سیام نام قدیم کشور هزار معبد یعنی تایلنداست و در مسیر ورودی شهر پاتایا قرار دارد. تخمینی که از آمار بازدید توریستها و مردم تایلند از این پارک زیبا زده شده است درحدود 10 میلیون نفر در سال است.باغ وحش ببرها، موزه ریپلی، موزه هنری بطری های شیشه ای، معبد چای مونگخون، باغ استوایی نانگ نوچ، دنیای زیر آب، خانه مقدس حقیقت، دهکده فیل ها و… از دیدنی های دیگر پاتایای تایلند هستند.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

گالری هنر در بهشت هنر

این جا یک گالری هنری عادی نیست، در عوض این گالری مفهوم گالری هنر عادی را به تصویر می کشد و آن را به شیوه خود تغییر می دهد. در هنر در بهشت هنر شما بخشی از آثار هنری را با مجموعه ای از توهمات نوری و سایر حقه های هوشمندانه خواهید دید. گالری به طور کاملا دقیقی طراحی و پیاده سازی شده است، بنابراین شما می توانید تصاویر را به طوری که به نظر می رسد در حال عبور از یک پل قدیمی و یا پرواز بر فراز بیابان هستید در دوربین خود ثبت کنید. این ساختمان به ده قسمت تقسیم شده و شامل بیش از صد اثر هنری است. این جا یکی از جاهای دیدنی پاتایا است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان مناسب است.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

دنیای زیر آب پاتایا 

مکانی که به دنیای زیر آب ( Underwater World ) در پاتایا شهرت یافته است بزرگترین و مدرن ترین آکواریم آسیا می باشد که در جنوب پاتایا قرار دارد. این آکواریم که به شکل تونل استوانه ای شیشه ای است 100 متر طول دارد و بیش از 4000 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت را در خود جای داده است.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

موزه Ripley’s Believe It Or Not

برای کسانی که نمی دانند باید بگوییم که موزه Ripley’s Believe It Or Not زنجیره ای از موزه ها است که حقایق عجیب و غریب را از جهان ما بازگو می کند و البته این موارد آن قدر عجیب هستند که شما احتمالا هیچ نظری در رابطه با آن ها نخواهید داشت. این موزه در پاتایا دارای بیش از ۳۰۰ آیتم است که به بیش از ده موضوع مختلف تقسیم می شوند. شما یک جگوار ۱۹۳۷ را پیدا خواهید کرد که به قایق موتوری چسبیده یا کشتی تایتانیکی که از یک میلیون کبریت ساخته شده است. این مورد از جاهای دیدنی پاتایا زمان زیادی می خواهد و شما می توانید یک روز کامل را در آن سپری کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

معبد مدرن وانسانگ وارارام 

معبد وانسانگ وارارام ( Wat Yansangwararam ) مهمترین معبد پاتایا می باشد که ساختمانی مدرن دارد. معماری این معبد الهام گرفته از معماری ژاپن، چین، هند، سوئیس و … است و مرکزی برای مدیتیشن نیز می باشد. در کنار این معبد یک موزه چینی  ( Chinese Museum ) با نام Wihan Sian قراردارد که شامل آثار هنری  با ارزش و آنتیک کشور چین است.این معبد در 12 کیلومتری جنوب پاتایا قرار دارد و تنها 3 کیلومتر با باغ استوایی نانگ نوچ فاصله دارد و همچنین نزدیک به کوه بودا است.بازدید کنندگان معبد باید شانه هایشان پوشیده باشد و دامن یا شلوار بلند بر تن داشته باشند.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

 موزه Anek Kusala Sala

این مورد از جاهای دیدنی پاتایا ساخته شده برای ایجاد دوستی بین کشور چین و تایلند، موزه ای است که بیش از ۳۰۰ قطعه از آثار هنری چینی را نگهداری می کند. بیشتر این آثار، مجسمه های برنجی و برنزی از شخصیت های تاریخی آنان هستند. موزه دو طبقه دارد که طبقه دوم دارای مجسمه های بسیار بزرگتر است، قابل توجه ترینشان راهبان شائولین هستند که برای نشان دادن هنر های رزمی مختلف ساخته شده اند. شما می توانید مجسمه طراحان لباس، پیشگویان و فروشندگان را هم ببینید.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

جزیره مرجان پاتایا 

یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا،سفری یک روزه به جزیره مرجان است.که با شهر ساحلی پاتایا حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد ودارای سواحل شنی سفید است و هرروز صبح لنج هایی به طرف آن حرکت کرده و بعداز ظهر بازمی گردند.طی این مسیر با لنج،۴۵ دقیقه و باقایق موتوری،۱۵ دقیقه است.محیط این جزیره بسیار آرام،سواحل آن بسیار زیباو آب های آن دارای مرجان های بی نظیر است.گردشگران در این جزیره می توانند باقایق های کف شیشه ای، به تماشای این مرجان ها بروند.در انجا امکان شنا،غواصی،حمام آفتاب،ورزش های آبی مثل اسکی روی آب وموج سواری برای همه وجود دارد و رستوران آن نیز با غذاهای لذیذ دریایی ازگردشگران پذیرایی می کند.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

جنگل فیل های پاتایا

هر مکان مهم در تایلند دارای جاذبه های توریستی است که فیل ها در آن نقش پر رنگی دارند و جاهای دیدنی پاتایا نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برخی از آنها مانند مکان هایی که شما را سوار فیل می کنند رفتار بی رحمانه ای با حیوانات دارند اما Pattaya Elephant Jungle Sanctuary انتخاب خوبی برای تماشای پستاندارای غول پیکر کشور تایلند است.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

معبد په پونگ (WAT PAH PONG)

معبد په پونگ  در شهر چیانگ مای نشان دهنده معماری چند فرهنگ مختلف همچون چین، برمه و تایلند است. این معبد در واقع صومعه بودائی است که با معماری زیبایش خیلی ها را به سمت خود جذب می کند. جذاب ترین جاذبه معماری آن را نیز می توان ورودی های با شکوه آن دانست. گردشگران با عبور از این دروازه های بزرگ، وارد سالنی می شوند که کاهنان در آنجا به عبادت و نمازگزاری مشغول هستند. معبد په پونگ با جواهرات مختلفی تزئین شده است. روی دیوارهای آن آثار هنری بسیار زیبایی وجود دارد که چشم ها را خیره می کنند. کنده کاری ها و نقاشی و مجسمه های موجود در این بنا در کنار شاهکار اصلی آن، یعنی درب ورودی اش، همه باعث جذب گردشگران فراوانی به سمت این معبد شده اند. زمین معبد مربعی شکل و سقف آن منحنی است. پنجره های قوسی شکل و گرد و کنده کاری های بسیار زیبا نیز از دیگر جاذبه های این معبد هستند. زیبایی دکور و هنری که در ساخت این معبد و ساخت مجسمه های بودای آن به کار رفته است را تقریبا هیچ کس نمی تواند انکار کند.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

 پارک پاتایا

Pattaya park که در کنار ساحل قرار دارد، تنها پارک آبی پاتایا است، شما می توانید روزهای خود را در سپری کنید و با انواع بازی های آبی سرگرم شوید. بچه ها که عاشقش می شوند اما بازی های مناسب بزرگسال نیز در مجموعه وجود دارد. بعد از این که آب بازیتان تمام شد می توانید به برج پارک پاتایا (مرتفع ترین رستوران کنار ساحل و گردان کشور تایلند) بروید و در طبقه ۵۵ غذایی لذیذ نوش جان کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

مرکز خرید سنترال فستیوال

بزرگ تریم و مهم ترین مرکز خرید در شهر شلوغ پاتایا Central Festival نام دارد. در این جا هیچ فروشگاه ارزان قیمتی پیدا نخواهید کرد و بیشتر برندهای مشهور مانند آرمنی، کالوین کلین و فرنچ کانکشن در آن شعبه دارند. مرکز خرید دارای چندین طبقه و صدها مغازه است. از دیگر سرگرمی های مجموعه داشتن سینما، سالن بولینگ و فود کرت می باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری و دیدنی پاتایا

 باغ وحش ببرها

اگر به حیوانات علاقه مند هستید باغ وحش ببرها که در آن حدود ۲۰۰ ببر بنگال و تعداد زیادی تمساح نگهداری می شود می تواند یکی از جاهای دیدنی پاتایا باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید