بنر هدر

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کامبوج از آن کشورهایی است که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. حتی اگر تنوع بی‌نظیر جاهای دیدنی کامبوج را هم نادیده بگیریم، سفر به این کشور برای ما ایرانی‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد. آب و هوای استوایی، معابد بودایی، غذاهای دریایی و سواحل رویایی، گشت و گذار در جاهای دیدنی کامبوج را برای ما ایرانی‌ها هیجان‌انگیز و پرماجرا می‌کند. با ما همراه باشید تا با مهم ترین جاذبه های کامبوج آشنا شوید.

انکگور وات

بدون شک شهر آنگکور وات، از زیباترین و معروف ترین جاذبه های کشور کامبوج است. از طریق شهر کوچک سیام ریپ، می توانید به این شهر دسترسی پیدا کنید. عبادتگاه های مربوط به دوره آنگکوریان (اوایل قرن نهم تا پانزدهم قبل از میلاد) در این شهر، از جاه طلبانه ترین و باشکوه ترین بناها هستند و به همین دلیل، شهر انگکور وات به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای باستانی که باید به آن سفر کرد انتخاب شد. شهر آنگکور وات در زمان قرون وسطی، بزرگترین شهر دنیا به شمار می آمد. نیروخانه عظیم امپراطوری خمر، یکی دیگر از جنبه های متفاوت و باشکوه این شهر بود که بنایی پیشرو و هنرمندانه به شمار می آمد. از آنجایی که سکونتگاه های چوبی این شهر به دلیل مجاورت با جنگل احاطه و بعد ها فاسد شدند، مهم ترین جاذبه هایی که امروزه در سطح این شهر می توانید ببینید، عبادتگاه های باشکوه و معروف آن است.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

پنوم پن

پایتخت کامبوج، قلب تپنده این کشور است. شهری سرزنده و شاداب با هتل‌ها و رستوران‌های شیک و بازارهای محلی. شهری که می‌توانید با قدم زدن در آن با زندگی مردم محلی بیشتر آشنا شوید. شهری در ساحل رودخانه تونله ساپ با چشم اندازهای دیدنی. چند روزی زمان نیاز است تا بتوانید درست و حسابی شهر زیبای پنوم پن را بگردید.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

جزیره کو داچ

وقتی به پنوم پن می‌روید حیف است که سری به مرکز سنتی تولید ابریشم نزنید. از مسیر آبی به راحتی می‌توانید از پنوم پن به کو داچ یا جزیره ابریشم دسترسی پیدا کنید. در کو داچ می‌توانید تولید ابریشم به روش‌های کاملا سنتی را از نزدیک ببینید و از طبیعت بکر این جزیره زیبا لذت ببرید.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

سواحل سیانوکویل

در منطقه کمپانگ سام، سیانوکویل را می شود به دو قسمت تقسیم کرد. بخش پر هرج و مرج و غیر تفریحی مرکز شهر و بخشی که سواحل آفتابی و ماسه ای در آن قرار دارند و زیباترین ریزورت (هتل) های ساحلی را در خودشان جای داده اند. سواحل سیانوکویل نه تنها برای توریست های مختلفی که به آن سفر می کنند، بلکه برای افراد محلی هم یکی از بهترین مناطق کشور برای گذراندن تعطیلات و لذت بردن از سواحل آفتابی است. در اینجا می توانید از سواحل شلوغ و پر طرفدار گرفته تا نقاط خلوت و آرام تری مثل ساحل اوترس را کشف کنید و از اقامت در بهترین و لوکس ترین هتل ها لذت ببرید.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

دریاچه تونله ساپ

مسیر آبی تونله ساپ که  یکی از ذخایر زیست کره هم محسوب می‌شود یکی از بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین جنوب آسیاست. این مسیر آبی بزرگ خانه حدود ۱۷۰ دهکده شناور است و منبع بزرگی برای تغذیه مردم کامبوج نیز به شمار می‌رود. می‌توانید یک روز را به اجاره یک قایق و گشت و گذار در تونله ساپ اختصاص دهید و با زندگی شاد و روستایی مردم کامبوج آشنا شوید. صیادانی را ببینید که به صید ماهی و خرچنگ مشغولند و یا حتی غذاهای تازه و محلی را که با صید همان لحظه تهیه می‌شود نوش جان کنید.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

کامپوت 

این شهر که در کنار رودخانه قرار گرفته است، پر از آثار باقی مانده از دوران های قدیم است. خیابان مرکزی آن یکی از بهترین جاها برای گشت و گذار و کشف کردن آثار قدیمی است. در این خیابان می توانید مغازه هایی را ببینید که به سختی بازسازی شده اند. اما چیزی که کامپوت را شهری فریبنده می کند، آرامش بیش از حدی است که در فضای آن وجود دارد. ممکن است آنقدر غرق این آرامش بشوید که بیشتر از زمانی که در نظر داشتید در این شهر بمانید. اگر بیشتر از آرامش، دلتان فعالیت و جنب و جوش می خواهد، سری به بوکور هیل بزنید. در این منطقه می توانید کلیساهای رها شده و نمای ترسناک ساختمانی که روزی گراند هتل بود را ببینید.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

سامبور پری کوک

سامبور پری کوک که در استان کامپونگ توم، بین سیم ریپ و پنوم پن، واقع شده است، مجموعه‌ای از ۵۰ بنای مذهبی است که در میان جنگلی انبوه و درختان بی‌شمار جلوه ای باورنکردنی دارد. این بناها از جمله قدیمی‌ترین معماری‌های شناخته شده در کامبوج است که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی ثبت کرده است. کنده‌کاری‌های زیبای معابد و ریشه درختانی که طی قرن‌ها به این عبادتگاه‌ها پیچیده است دیدن از سامبور پری کوک را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

سیم ریپ

برای دیدن انگکور وات حیرت‌انگیز حتما باید به سیم ریپ سفر کنید، اما این استان زیبا به جز انگکور وات، دیدنی‌های دیگری هم دارد. وقتی به سیم ریپ می‌روید حتما سری هم به کوه کولن بزنید. پارک ملی پنوم کولن از آن محل‌های محبوب در دوران خمر بوده است که دو آبشار زیبا هم دارد که آبریزگاه آن جان می‌دهد برای شنا کردن. یک پیک‌نیک لذت‌بخش خانوادگی را در پنوم کولن تجربه کنید.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

قطار بامبو

شایعاتی در چند سال گذشته در مورد قطع استفاده از قطار مشهور بامبو منتشر شده است. با این حال، اخیرا تأیید شده است که راه آهن مورد استفاده در این قطارها بازسازی خواهد شد. در این سفر منحصر به فرد می توانید یک مسیر هفت کیلومتری را در قطار بامبو یا نوری (Norry)، که یک قاب چوبی متصل به یک موتور است را طی کیند. قطار بامبو می توانید با سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

کراتی

کراتی یک شهر کوچک در کنار رودخانه مکونگ است که گردشگران برای دیدن دلفین‌های نادر رودخانه‌ای به این شهر می‌آیند. برای اینکه شما هم این دلفین‌ها را که در این رودخانه زندگی می‌کنند ببینید، چند ساعتی را به بازدید از کراتی، خوردن غذای محلی و ارتباط با محلی‌های مهمان نواز اختصاص دهید.

زیباترین جاذبه های دیدنی کامبوج

می‌توانید کمی هم در رودخانه مکونگ پارو بزنید و از آرامش و مناظر زیبا لذت ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید