بنر هدر

جزایر پرنس ، جزیره ای زیبا در استانبول

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جزایر پرنس (Princes’ Islands) از جاذبه های گردشگری مهم استانبول است و یکی از محبوب‌ترین مکان‌های آن در تابستان هستند.

جزایر پرنس ، جزیره ای زیبا در استانبول

جزایر پرنس مجموعه‌ای از 9 جزیره است که 20 هزار نفر جمعیت دارند. 4 جزیره بیوک آدا، هئیبئلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا از شهرت و وسعت بیشتری برخوردارند و بسیار مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرند، به طوری که در تابستان جمعیت آن‌ها به 500 هزار نفر می‌رسد.

داستان جالبی در مورد نام این جزایر روایت می‌شود؛ به گفته‌ی بسیاری در زمان امپراطوری‌های بیزانس و عثمانی شاهزاده‌ها و پرنس‌هایی که در کار امپراتور اخلال ایجاد می‌کردند و یا بر سر قدرت نزاع داشتند، به این جزایر تبعید می‌شدند.

اما امروزه به جزایری لوکس بدل شده‌اند که بسیاری از افراد مشهور ترکیه تابستان خود را آنجا می‌گذرانند. همچنین جزایر پرنس از محبویت بالایی در میان مسافران و محلی‌های استانبول برخوردارند و افراد زیادی برای بازدید از مکان‌های تاریخی و مذهبی و آفتاب گرفتن در پلاژها به این جزایر سفر می‌کنند.

چرا باید به جزایر پرنس برویم؟

قبل از هر چیزی سکوت و آرامش این جزایر است که آن‌ها را به مکان خاصی تبدیل کرده است. در جزایر پرنس استفاده از هر نوع وسیله‌ی موتوری ممنوع است و مردم محلی و توریست‌ها از دوچرخه و اسب برای رفت و آمد استفاده می‌کنند. در اینجا از آلودگی و هر گونه صدای ناهنجار شهری فارغ خواهید بود و تنها صدای زنگ دوچرخه و آهنگ حرکت سم اسب‌هاست که به گوش می‌رسد.

جزایر پرنس ، جزیره ای زیبا در استانبول

در این مکان سرتاسر آرامش می‌توانید به گشت و گذار در میان محله‌های قدیمی و خانه‌های چوبی بپردازید و اگر علاقمند باشید به بازدید کلیساهای تاریخی بروید یا خود را به جنگل برسانید و در میان درختان کاج و سرو و نخل و کلبه‌های چوبی لذتی توأم با آرامش و فارغ از هر دغدغه‌ای را تجربه کنید.

پوشش جنگلی جزیره به همراه پس زمینه دریای مرمر، زیبایی خاصی را به این جزیره داده است. در این محل خانه های زیبای زیادی را می بینید که در گذشته محل زندگی اشخاص مهم بوده است.

در مسیر رفتن به جزایر پرنس مرغان دریایی با قایق شما همراه می‌شوند و به پرواز در می‌آیند. در طول مسیر دو ساعته آن می‌توانید از آفتاب نهایت لذت را ببرید و به مرغان دریایی غذا بدهید.

جزایر پرنس ، جزیره ای زیبا در استانبول

چگونه به جزایر پرنس برویم؟

بدون شک برای رفتن به این جزایر باید از قایق استفاده کنید، قایق های مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آن ها هر کدام که برای شما مناسب تر است را پیدا کنید. قایق های معمولی خیلی آهسته می روند به همین دلیل بهتر این است که در مسیر رفت از قایق های تندرو استفاده کنید  تا با به موقع رسیدن به جزیره بتوانید در قسمت های مختلف آن گردش کنید. در آخر هفته ها اگر هوا آفتابی باشد قایق ها زود پر می شوند و باید در یک صف طولانی بایستید تا نوبت ورود شما به قایق شود به همین دلیل بهتر است که صبح خیلی زود بروید. در این دریانوردی به مدت دو ساعت در قایق هستید، معمولا در طول مسیر دسته ای از مرغان دریایی شما را همراهی می کنند و از دست مسافران قایق غذا می خورند. به محض رسیدن به جزیره رستوران ها و کافه های زیادی را می بینید که می توانید در آنجا مدتی را استراحت و خستگی سفر را بدر کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید