بنر هدر

خلیج فانگ نا پوکت ، یکی از جزایر جذاب و دیدنی تایلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

خلیج فانگ نگا، در شهر پوکت واقع است و دارای مساحت ۴۰۰ کیلومترمربع می باشد. این جزیره میزبان بیش از ۱۰۰ جزیره بوده که برخی از آنها به دلیل زیبایی ها و شگفتی هایشان در کتاب رکورد گینس ثبت شده اند. در این جزیره دو جاذبه بهشت گونهای وجود دارد به نام های جزیره جیمز باند و کو پانیی که در  بیشتر درباره این جاذبه طبیعی خلیج فانگ نگا شرح خواهیم داد.

خلیج فانگ نا پوکت ، یکی از جزایر جذاب و دیدنی تایلند

چرا خلیج فانگ نا پوکت بسیار مشهور است؟

خلیج Phang Nga را می توان در تنگه مالاکا یافت. این بهشت تایلند بین سرزمین اصلی شبه جزیره مالایا و پوکت واقع شده است. این منطقه با چشم اندازهای زیبا احاطه شده است و بازدید کنندگان را تشویق می کند که بیشتر به کاوش دربیایند. خلیج تقریبا 400 کیلومتر مربع و حاوی تعداد زیادی جزایر است که مشهورترین آنها جزیره جیمز بانداست در اینجا شما می توانید حیات وحش بومی ، رودخانه های وحشی و برخی غارهای جالب در اطراف را کشف کنید. در واقع ، بخش بزرگی از خلیج اکنون محافظت شده است به طوری که این زیبایی طبیعی برای مدت بسیار طولانی در کنار ما خواهد ماند. مناطق حفاظت شده در پارک ملی AO Phang Nga واقع شده اند که تنها یکی از بسیاری از مناطق تفریحی در فضای باز است که می توانید هنگام بازدید از خلیج Phang Nga لذت ببرید. علاوه بر لمس هالیوود و زیبایی های طبیعی موجود در خلیج Phang Nga ، این منطقه به دلیل فرهنگ های متنوعی که در جوامع محلی وجود دارد مشهور است. صخره های سنگ آهک ، غارهای بیشمار ، مکان های باستان شناسی سالهاست که مردم را به سمت این منطقه سوق داده اند.

خلیج فانگ نا پوکت ، یکی از جزایر جذاب و دیدنی تایلند

جزیره جیمز باند

یکی از نام آشناترین جزیره های تایلندی جیمز باند است که در خلیج فانگ نگا واقع می باشد. این جزیره در سال ۱۹۷۴ بعد از انتشار فیلم مردی با تپانچه طلایی از سری فیلم های جیمز باند به نفشه مناطق گردشگری بین المللی راه یافت. از این منطقه می توان به عنوان یکی از توریستی ترین مناطق شهر پوکت نام برد که اغلب توریست ها از آن مقصدی محبوب برای قایقرانی یاد می کنند. بیشتر تورهای گردشگری که در جزیره جیمز باند تشکیل می شود، شامل بازدید از جزایر محبوب اطراف، توقف در دهکده ماهیگیری مسلمان نشین کو پانیی (Koh Panyee) برای صرف یک ناهار دریایی خوشمزه می شود. حتما برای دوربین عکاسی خودتان کیف ضد آب تهیه کنید تا آسیب جدی به آن وارد نشود. قایق هایی با ظرفیت ۱۰ نفر را میتوانید برای مدت زمان سه الی چهار ساعت از طریق اسکله سوراکل اجاره نمایید، تا تجربه قایق رانی در یکی از هیجان انگیزترین جزیره ها را داشته باشید.

خلیج فانگ نا پوکت ، یکی از جزایر جذاب و دیدنی تایلند

جزیره کو پانیی

جزیره زیبای کو پانیی، یک جزیره سنگ آهکی کوچک است که بسیاری از گردشگران در تورهای گردشگری جیمز باند برای صرف غذا و تهیه سوغاتی به سمت آن روانه می شوند. این جزیره میزبان دهکده شناور ماهیگیری است و ساختار بناهای آن از اصول غیر مهندسی و بسیار عجیبی پیروی می کند. در این دهکده صدها کلبه، رستوران و خانه های روستایی یافت می شود که چهار چوب آنها در دریای های کم عمق و بر روی آب استوار گردیده اند. در ابتدا ماهیگیری تنها صنعت رایج در میان جامعه مسلمان این منطقه محسوب می شد اما امروزه این شغل به رتبه دوم رفته و تقریبا نیمی از مردم دهکده در صنعت خدمات گردشگری فعالیت می کنند. البته ۴۰ درصد آنها هنوز هم ماهیگیرند. کو پانیی میزبان مغازه های سوغاتی کوچک و رستوران های بزرگی است که همگی رو به دریا قرار گرفته اند و فرصت طلایی صرف یک ناهار دریایی خوشمزه را برای گردشگران فراهم می آورند. در ساحل شرقی این جزیره که شلوغ ترین قسمتش نیز می باشد غرقه هایی با ارائه اشیا تزئینی ساخته شده از صدف های دریایی و چوب یافت می شود که بازدیدکنندگان می توانند از طریق آنها برای دوستان و آشناهایشان سوغاتی خریداری نمایند.

خلیج فانگ نا پوکت ، یکی از جزایر جذاب و دیدنی تایلند

پارک های ملی AO Phang Nga در خلیج فانگ نا پوکت

در 29 آوریل 1981 پارک ملی AO Phang Nga در استان Phang با یک حکم سلطنتی ایجاد شد. در اعلامیه 98 ، بخش 64 در روزنامه رویال در آن تاریخ اعلام شد. زیبایی طبیعی آن شامل برخی از بخش های ساحلی منطقه Mueang Phang Nga و همچنین منطقه Takua Thing است. بیشتر پارک منطقه ای است که با نام دریای اندامان شناخته می شود. در اینجا بسیاری از جزایر کارستی برج آهکی را کشف خواهید کرد. مشهورترین این ها Khao Phing Kan است که به دلیل نقشی که در فیلم The Man با تفنگ طلایی بازی کرده بود ، جزیره جیمز باند نامگذاری شده است. حاشیه های بی نظیر و نمای چشمگیر جزایر درون این پارک ، آن را به مکانی محبوب برای بازدید گردشگران تور تایلند تبدیل کرده است. پارک ملی AO Phang همچنین از یکی از بزرگترین جنگل های بومی حرا تنگه تایلند است.

پارک ملی دریایی Phang Nga Bay در خلیج فانگ نا پوکت

 یکی دیگر از مناطق بسیار جالب برای بازدید پارک ملی دریایی Phang Nga Bay است. در 14 اوت 2002 ، توسط سایت رامسر اعلام شد. سایت رامسر (Ramsar site)منطقه ای از تالاب ها است که طبق کنوانسیون رامسر دارای اهمیت بین المللی است. این خلیج کاملاً کم عمق است و شامل 42 جزیره جداگانه است. این پارک ملی نه تنها در مناطق کم عمق دریایی و تالابهای جنگلی قرار دارد بلکه بیش از 28 گونه خانواده شاه پسند را نیز شامل می شود. این شاه پسند ها از صخره های مرجانی و تخت های دریایی تشکیل شده است. بازدید کنندگان می توانند 88 گونه از پرندگان را در اینجا و همچنین 82 نوع ماهی ، 3 گونه دوزیست ، 18 گونه خزندگان و 17 گونه پستاندار را مشاهده کنند. از جمله آنها می توان به سیاه و سفید بی انتها ، سرخ در معرض خطر ، گیبون دست سفید ، دوگونگ ، روپوش آسیایی و مأمور مالزی اشاره کرد. بسیاری از این گونه ها در معرض خطر یا تهدید جهانی هستند.

فعالیت های روزانه خلیج Phang Nga

فعالیت نامحدودی برای نگه داشتن بازدید کنندگان در هنگام اقامت در نزدیکی خلیج Phang Nga وجود دارد. علاوه بر فعالیت های بی شماری در آب ، از ماهیگیری ساده گرفته تا غواصی و صخره نوردی ، می توانید تعداد زیادی رستوران با غذاهای محلی ، تجارب خرید بی نظیر و استراحتگاه Phang Nga را پیدا کنید که آماده میزبانی میهمانان خود هستند. پیاده روی و قایقرانی در Khao Lak همیشه مورد توجه گردشگران تور ارزان پوکت است.  این فعالیت شما را از مسیر ضرب و شتم خارج می کند که در آن می توانید رودخانه های وحشی را با یک قایق بامبو کشف کنید. مطمئناً در طول سفر خود بسیاری از گونه های حیوانات طبیعی را مشاهده می کنید. مارمولک ها ، پرندگان گرمسیری و گاومیش های آب گرم در حالی که آویزان میوه های عجیب و غریب هستند ، منظره را تزئین می کنند. اگر قایقرانی کار شما نیست ، یک مسیر سوار بر پشت یک فیل را در مسیرهای کنار تپه امتحان کنید. این تجربیات برای همه سنین عالی است.صخره های بی نظیر و آب های آرام و شفاف برای snorkeling ایده آل هستند.

خلیج فانگ نا پوکت ، یکی از جزایر جذاب و دیدنی تایلند

جزایر مجاور Phi Phi Don و Phi Phi Leg سفر روزانه را در هنگام تعطیلات Phang Nga Bay انجام می دهند. Phi Phi Don در چندین سواحل گرمسیری قرار دارد که در آن می توانید در محیط اطراف خود استراحت کنید و از آن لذت ببرید در حالی که Phi Phi Leg دارای باغ های مرجانی بیشماری به اندازه کافی کم عمق است که حتی یک تازه کار نیز می تواند جادویی خود را در زیر دریای دریا کشف کند.سافاری جنگل در Phang Nga تجربی است که به زودی فراموش نخواهید کرد. راهنماهای باتجربه شما را در رودخانه قایق رانی سوار می کنند که در آن با پرندگان ، میمون ها و انواع مختلف زندگی وحشی بومی روبرو خواهید شد همچنین می توانید سوار بر یک فیل از طریق چشم انداز جنگل انتخاب کنید. این بهترین راه برای گرفتن یک نگاه نزدیک و شخصی به Phang Nga است.دنیاهای شگفت انگیزی در داخل مسیرهای برج در خلیج Phang Nga وجود دارد ، و قایقرانی دریا تنها راه رسیدن به آنهاست. راهنماها شما را با قایق های حکم به مرکز این شگفتی های طبیعی می برند. با دست و پا زدن راه خود را از طریق غارهای کوچک که وارد غارهایی می شوند که به دلیل فرسایش به طور مداوم در حال تحول هستند ، خواهید رسید. بسیاری از خلاقیت های موجود در این غارها با منطق مخالف هستند. راهنمایان آگاه همچنین به Mangroves ، Diamond Cave ، Bat Cave اشاره خواهند کرد.خلیج Phang Nga مکان مناسبی برای رفتن به کشتی تفریحی ناخواسته چینی است. شما را برای رفتن به یک سفر دریایی با استفاده از وسایل نقلیه تند و سریع برای مسافرت با قطار گرمسیری از پوکت تا خلیج Phang Nga بیرون می برند. در طول مسیر قادر خواهید بود به جزیره جیمز باند ، دهکده زیبای کولی و موارد دیگر بروید.

دسترسی به خلیج فانگ نگا

برای تماشای جاذبه های خلیج فانگ نگا تقریبا یک روز کامل زمان نیاز است. خلیج فانگ نگا و جزیره جیمز باند یک جاده دارند، که ۴۵ دقیقه رسیدن به آن ها از شهر پوکت طول می کشد. با اتوبوس های بسیار زیادی که به خلیج فانگ نگا می روند، می توانید خود را به این خلیج برسانید. با استفاده از تورهای یک روزه با قایق های تندرو یا گردش با قایق و کشتی هم می توانید از پربازدیدترین مناطق اطراف خلیج فانگ نگا دیدن فرمایید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید