بنر هدر

خائوسان ، یکی از خیابان های اصلی و مشهور بانکوک

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

خائوسان Khao San معروف ترین خیابان در بانکوک و شاید جهان باشد که نزدیک به 6.5 میلیون بازدید کننده در سال دارد و هر کسی که  به غرب آسیا و بانکوک می آید حتما یکسری به منطقه و خیابان خائوسان بانکوک میزند. پر از مغازه های کوچک و بزرک با چراغ های نئون پر نور که شب را مانند روز میکنند. اینجا بیشتر جوانان برای کوهنوردی با بودجه محدود می آیند، بنابراین شما نمی توانید بسیاری از هتل های پنج ستاره را در این منطقه پیدا کنید، اما بسیاری از خانه های و برخی از هتل های متوسط و مناسب وجود دارد.در خیابان خائو سان که قدمتی دیرینه دارد فرهنگ اصیل تایلندی را میتوانید مشاهده نمائید.

خائوسان ، یکی از خیابان های اصلی و مشهور بانکوک

در اینجا شما می توانید ساعت ها شادی و تماشای دیوانگی روز و شب را پیدا کنید. حتی اگر انتخاب نکنید که در این منطقه باقی بمانید، هنوز مکان مهمی برای بازدید است.شما در اطراف خیابان خائوسان Khao San Road غذاهای خیابانی تایلندی ، بازار های ارزان قیمت، لباس های مد روز، کفش و لوازم جانبی را پیدا خواهید کرد. این منطقه نیز در بین جوانان تایلندی محبوب است.جاده خائوسان Khao San Road شلوغ و پر سر و صدا است و با سرو صدای جوانان در شب و صدای بلند موسیقی کافه ها همراه است. توصیه می کنیم که در یکی از خیابان های کنار خیابان Khao San Road اقامت داشته باشید چون خود خیابان اصلی شلوغ و پر سرو صداست.

خائوسان ، یکی از خیابان های اصلی و مشهور بانکوک

مکانهای پربازدید خیابان خائوسان Khao San area

برج اشباح

برج اشباح بانکوک سازه‌ای است که دارای منظره گسترده ای می باشد. در عین حال، اینجا مکانی ترسناک و رازآلود است، به طوریکه با دارا بودن واحدها و بخشهای پیچیده ناتمام، نشان دهنده رویاهای از بین رفته شهر می باشد. ساخت این برج تا ۸۰٪ پیش رفته بود که بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷ به وقوع پیوست و به تبع آن، بسیاری از آسمان خراش های تایلند (من جمله برج اشباح) به صورت ناتمام رها شدند. برج اشباح که نام اصلی آن «برج ساثورن» می باشد، قرار بود یک ساختمان ۴۷ طبقه شامل آپارتمان های مجلل و لوکس باشد و توسط معمار معروف، «رانگسان تورسوان» طراحی شده بود. مکانی مدرن و معاصر که در میان منظره تاریخی و ساختمان های طلایی شهر قرار می گرفت، ولی اکنون تبدیل به محلی تنها و خالی از سکنه شده که توریست ها را گروه گروه به سمت خود می کشاند و یادآور شکوه و خلاقیت بزرگی است که بانکوک می توانست به آن برسد، ولی نرسید.

فروشگاه تانون خائو سان

فروشگاه درهم از لباس و تی شرت و عینک تا کیف و کفش مصنوعی فقط مواظب باشید سرتان کلاه نگذارند.از هنر چانه زنی در تایلند استفاده کنید تا خوشحال از مغازه ها خارج شوید.آدرس فروشگاه نزدیک یک اقامتگاه ارزان قیمت منطقه خائو سان به اسم بانگلامفو میباشد.در این خیابان انواع غذاهای خیابانی و آبمیوه خنک با نرخ ارزان ارائه میشود.

گالری ملی بانکوک

تایلند به طور عادی به خاطر موزه هایش معروف نیست، ولی گالری ملی بانکوک، در کنار جاده خائو سان، مرکز هنر و فرهنگ بانکوک به شمار می رود. این ساختمان تاریخی که از دوران مستعمره بودن تایلند باقی مانده، زمانی به عنوان مکانی برای اقامت خانواده سلطنتی پادشاه «راما» پنجم مورد استفاده قرار می گرفت، ‌ولی امروزه از آن برای نمایش سختی ها و زیبایی های زندگی تایلندی استفاده می شود. حتما سراغ عکس های سیاه و سفید قدیمی بانکوک، و پرده های ظریف باستانی را بگیرید.

بنای یادبود دموکراسی Democracy Monument

لذت بردن از غذای خیابانی در سطح جهانی و تایلندی خوشمزه توسط فروشندگان خیابانی در اطراف بنای دموکراسی است. این بنا نشانده اعتراض تایلندهای به حکومت آن وقت است که 70 فرد بیگناه در اینجا کشته شدند و بعدها برای اعتراضات مردمان تایلند و بانکوک آمفی تئاتر محل این نوع اعتراضات آرام و مردمی  شد.

دروازه غول پیکر Giant Swing

این بنا 21 متری و رنگ قرمز خون در سال 1784 توسط شاه راما اول، تنها دو سال پس از ایجاد بانکوک به عنوان پایتخت جدید ساخته شده است.

مسیر دسترسی

دسترسی به خیابان و منطقه خائوسان کمی سخت است چراکه ایستگاه (مترو،اسکای ترن،ام آر تی) ندارد.و تنها راه دسترسی توسط کشتی (راه رفتن به رودخانه کلورنگ)، تاکسی، اتوبوس یا  توک توک Tuk-tuk است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید