بنر هدر

دریاچه آشی ، دریاچه ای با چشم اندازی زیبا در هاکونه ژاپن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

همانطور که ایران به دماوندش می بالد ژاپنی ها هم کوه فیجی خود را دارند. تقریبا هر گردشگری که به ژاپن میرود به تماشای کوه فیجی و مناظر اطرافش میرود. صعود به قله این کوه کار هر کسی نیست اما مناظر اطراف این کوه میتواند هر کسی را ذوق زده کند.

دریاچه آشی (Ashi Lake) در هاکونه ژاپن یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن است که پس زمینه فیجی در این دریاچه هوش از سر همگان می برد.

دریاچه آشی ، دریاچه ای با چشم اندازی زیبا در هاکونه ژاپن

این دریاچه سه هزار ساله بر اثر انفجاری در دهانه کوه هاکونه شکل گرفته است. سفر به این دریاچه باستانی به تمامی مسافرین ژاپن توصیه می شود. در اطراف این دریاچه دهکده هایی وجود دارند که آثار تاریخی با شکوهی را از گذشته در خود حفظ کرده اند.

برای تماشای بهترین چشم انداز این دریاچه که در پس زمینه آن کوه فوجی قرار گرفته به سمت Moto-Hakone بروید، در اینجا قایق هایی هست که با آن ها می توانید در دریاچه گشت و گذار کنید. این منطقه گاهی چنان پوشیده از ابر می شود که کوه فوجی از دوردست دیده نمی شود پس اگر در روزهای آفتابی به کنار دریاچه رفتید و کوه فوجی را در دور دست دیدید باید خودتان را آدم شانسی بدانید. چشم اندازهای این منطقه در ساعت اولیه روز و ساعات پایانی عصر و همینطور در طول فصل های سرد سال نسبت به تابستان بهتر است.

دریاچه آشی ، دریاچه ای با چشم اندازی زیبا در هاکونه ژاپن

ژاپنی ها هم همانند چینی ها و کره ای ها به اژدها و افسانه ها علاقه خاصی دارند. افسانه های محلی ژاپن در مورد دریاچه آشی می گویند که اینجا محل زندگی اژدهایی ۹ سر است! مردم محلی هنوز هم به وجود این اژدها اعتقاد دارند اما نگران نباشید اگر اژدهایی هم وجود داشته مربوط به هزاران سال پیش بوده.

جاذبه هایی مثل عبادتگاه هاکونه، موزه گنجینه و باغ کاخ در نزدیکی این دریاچه مکان های دیگری هستند که می توانید ببینید.

دریاچه آشی که اغلب به نام دریاچه هاکونه معروف است، دریاچه ای زیبا در امتداد کوه هاکونه با مناظر کوهستانی می باشد. در اطراف دریاچه مغازه ها، هتل ها و بناهای تاریخی زیادی هست که اینجا را به جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. قایق های تفریحی یکی از محبوب ترین فعالیت هایی است که در دریاچه آشی انجام می شود.

دریاچه آشی ، دریاچه ای با چشم اندازی زیبا در هاکونه ژاپن

جنگلی که در اطراف این دریاچه وجود دارد مکان خوبی برای ماجراجویی است. اگر به اندازه کافی نترس هستید و از اژدهای ۹ سر هراسی ندارید به کنکاش در جنگل بپردازید. در این جنگل عبادتگاه هایی وجود دارد که در پشت درختان سر به فلک کشیده پنهان شده اند. هر بار که یکی از آنها را بیابید تا ساعت ها ذوق زده خواهید شد.

اگر می خواهید دریاچه اشی را به طور کامل ببینید باید سوار قایق شوید. در اطراف دریاچه رستوران هایی هست که در بین گردشگران محبوب اند، رستوران هایی که چشم اندازهای تماشایی از دریاچه دارند و مطمئنا امتحان غذاهای محلی در آن ها به همراه مناظر دریاچه لذتی دوچندان دارد.

یکی دیگر از تفریحات معمول این منطقه دوچرخه سواری ست، می توانید یک دوچرخه کرایه کنید و تفریح و گشت و گذار در اطراف دریاچه را طور دیگری تجربه کنید.

درسته که این منطقه در تمام مدت سال چشم اندازهای زیبایی دارد اما پاییزهای آن چیز دیگری ست. بهترین زمان برای لذت بردن از چشم اندازهای پاییزی اطراف دریاچه، معمولا از اواسط آبان تا اواخر آذر است. با توجه به اینکه دریاچه در احاطه جنگل و کوه است در اینجا می توانید از رنگ های مختلف درختان در ارتفاعات مختلف لذت ببرید و محو تماشای تضاد رنگ های قهوه ای، قرمز، نارنجی، زرد و سبز بر روی کوه شوید.

مسیر دسترسی

برای رسیدن به دریاچه آشی باید با منطقه هاکونه در جزیره «هونشو» بروید. بهترین راه این است که مسیر Hakone Ropeway را به سمت ایستگاه Togendai بروید. دریاچه تقریبا ۲۰ دقیقه از ایستگاه سونزان و یک ساعت از ایستگاه هیکون یوموتو فاصله دارد. می توانید از مسیرهای اتوبوس جایگزین را به سمت طرف دیگر دریاچه استفاده کنید اما سیستم Ropeway راحت تر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید