بنر هدر

دریاچه کلیموتو ، از عجایب هفتگانه طبیعت قاره آسیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اگر شما نیز به گردشگری و طبیعت علاقه دارید, به احتمال زیاد اسم دریاچه کیلموتو اندونزی را شنیده اید. دریاچه ی سه رنگ کیلموتو یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین جاذبه گردشگری در مجمع الجزایر اندونزی است. افسانه های بسیاری در مورد این دریاچه گفته شده است که هنوز از صحت آن ها مطلع نیستیم.

دریاچه کلیموتو ، از عجایب هفتگانه طبیعت قاره آسیا

این دریاچه در بالای کوه کلیموتو در Flores بخش شرقی Nusa Tenggara در کشور اندونزی قرار گرفته است. در صورتی که به دیدن این دریاچه علاقه دارید, باید سختی های رسیدن به آن را تحمل کنید. راه از فرودگاهی به اسم ende regency شروع می شود و باید ساعاتی را در جاده سپری کنید و پس از آن یک ساعت کوهنوردی در مناطق سخت و دشوار در پیش خواهید داشت که در طی آن باید از صخره های شیب دار عبور کنید و این در حالی است که مه سرد و غلیظ صبحگاهی همه جا را پوشانده است.

دریاچه در ارتفاع ۱۶۳۹ متری بالاتر از سطح دریا و بر بالای قلعه ی آتشفشانی کلیموتو قرار دارد. اسم کلیموتو از زبان مردمان اندونزی برگرفته شده است و کلی به معنای که و موتو به معنای جوشان است. جالب است بدانید که این دریاچه از سه مجزا تشکیل شده است که هر یک از آن ها رنگ به خصوص خود را دارد, به همین منظور این دریاچه را دریاچه ی سه رنگ نیز گویند. دو مورد از آن ها تنها توسط که دیواره نازک آتشفشانی از هم جدا شده اند اما دریاچه سوم فاصله بیشتری با آن ها دارد.

دریاچه کلیموتو ، از عجایب هفتگانه طبیعت قاره آسیا

افسانه های دریاچه کلیموتو

مردم محلی به آن سه دریاچه نیز می گویند که دلیل آن برگرفته از افسانه های بومی اهالی این منطقه است. اعتقاد کلی مردم اندونزی بر این است که دریاچه کلیموتو سکونت گاه ارواح سرگردان است. نام یکی از دریاچه ها Tiwu Nuwa Muri Koo Fai است، آن ها می گویند روح های جوان (کسانی که در سنین پایین فوت کردند و یا ازدواج نکرده بودند) در این دریاچه زندگی می کنند که از دو تای دیگر بزرگ تر و عمیق تر نیز هست.

دریاچه دیگر Tiwu Ata Polo است که گفته می شود ارواح خبیثه در آن تردد می کنند، افرادی که در زندگی خود روی زمین اقدامات شرورانه انجام دادند و با تلاش کردند تا به انجام سحر و جادو بپردازند.

دریاچه دیگر که در غرب دو دریاپه مذکور و با فاصله اندکی از آن ها قرار دارد Tiwu Ata Mbupu است که محلی ها می گویند روح های پیر (کسانی که در سن بالا فوت کردند) در آن زندگی می کنند.

یکی دیگر از افسانه ها می گوید که اگر دیوارهای دهانه آتشفشان به نحوی سقوط کنند و این باعث شود که سه دریاچه ادغام شوند، به این معنی است که پایان جهان نزدیک است.

دریاچه کلیموتو ، از عجایب هفتگانه طبیعت قاره آسیا

تغییر رنگ دریاچه ها

دریاچه ی روح های جوان به طور معمول به رنگ آبی یا سبز است. دریاچه ی ارواح خبیثه نیز به رنگ قهوه ای, سبز و قرمز تیره است. لازم به ذکر است که دریاچه ی پیر ها به رنگ قهوه ای و سفید دیده می شود. علت تغییر رنگ دریاچه ها چیست؟ گاز های آتشفشانی, تغییر دما, فرسایش دیواره های آتشفشانی و فعالیت های میکروبی علت تغییر رنگ دریاچه ها می باشد. اولین باری که دریاچه کلیموتو تغییر رنگ دارد, در سال ۱۸۸۶ بود که از آن روز تا به امروز به طور مستقل ۱۰ ها بار تغییر رنگ داده است. با اینکه دلایل علمی و مشخصی برای تغییر رنگ این دریاچه ها ارائه داده شده است, اما هنوز مردمان محلی بر این باورند که ارواح باعث تغییر رنگ دریاچه ها می شوند.

از زیبایی خیره کننده دریاچه کلیموتو که بگذریم تماشای منظره فوق العاده محیط اطراف هنگام ایستادن بر فراز قله لذتی است که ارزش طی کردن این مسیر را دو چندان می کند. رایج ترین زمان برای صعود و حضور در کنار دریاچه کلیموتو هنگام طلوع خورشید است. زمانی که آسمان نارنجی می شوند و تلالو آن در رنگ های دریاچه سایه های گرمی را شکل می دهد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید