بنر هدر

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کشور فیلیپین در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین قرار دارد. جمهوری فیلیپین از شمال غربی با تایوان و چین، از شمال شرقی با ژاپن، از جنوب با اندونزی، از جنوب غربی با مالزی، تایلند و سنگاپور، از شرق با دریای فیلیپین و از غرب با دریای چین جنوبی هم‌مرز است. مرتفع‌ترین قله در فیلیپین کوه آپو به ارتفاع ۲۹۴۵ متر است و بزرگ‌ترین رودها شامل کاگایان، پاکساهان، پالانگی و آگوسان می‌شوند.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

آب و هوای فیلیپین

به طور کلی آب و هوای فیلیپین گرمسیری دریایی با رطوبت بالاست، ماه‌های ژوئن تا اکتبر فصل بارانی فیلیپین و بین ماه‌های دسامبر تا مه فصل خشک فیلیپین محسوب می‌شود. بهترین زمان برای سفر به فیلیپین بین نوامبر تا آوریل است.

اطلاعات کلی کشور فیلیپین

زبان رسمی: فیلیپینی

واحد پول: واحد پول این کشور به نام پزوی فیلیپین (Philippine Peso) است که در تاریخ امروز (۲۵ دی ۹۶) ۱ پزو معادل ۷۱ تومان است.

کد کشور فیلیپین: ۰۰۶۳

اختلاف ساعت با تهران: چهار ساعت و نیم از ایران جلوتر است.

فرودگاه های کشور فیلیپین:

فرودگاه بین‌المللی نینوی آکوئینو

فرودگاه بین‌المللی باکولود-سیلای، فرودگاه بانتایان

فرودگاه بین‌المللی مکتان-کبو

شماره های اضطراری:

شماره اضطراری همه واحدها (پلیس، آتش نشانی، آمبولانس و …): ۹۱۱

پایتخت فیلیپین

مانیلا پایتخت کشور فیلیپین است که در ساحل شرقی خلیج مانیل قرار دارد و شهری متشکل از گروه‌های متنوع قومی و نژادی که تاثیرش را روی فرهنگ، مد، آشپزی و مذهب گذاشته است.

اقامت

در کشور فیلیپین مانند دیگر کشورهای جهان، گزینه های اقامتی مختلفی وجود دارد. شما می توانید در یک هتل لوکس بمانید و یا برای صرفه جویی در هزینه ها، یک تخت در هاستل اجاره کنید.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

خورد و خوراک در فیلیپین

غذاهای فیلیپینی از فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است که تاریخ آن را شکل داده است. به همین ترتیب، این این غذاها ترکیبی از غذاهای هندی، چینی، مالایی، اسپانیایی، اروپایی و آمریکایی است. اگر چه غذاهای آن مثل بسیاری از همسایگانش مانند تایلند و ویتنام معروف نیست، اما باید بدانید که غذاهای فیلیپینی از تمام غذاهای آسیای جنوب شرقی کمتر تند است. با این حساب فکر نکنید غذای فیلیپینی شیرین است. این کمتر تند بودن فقط در این مورد است که به جای ادویه های تند، عطر و طعم غذای فیلیپینی بیشتر به سیر، پیاز و زنجبیل وابسته است.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

حمل و نقل در فیلیپین

هواپیما

از آن جایی که فیلیپین مجمع الجزایر است، یکی از راحت ترین راه های دسترسی به مناطق مختلف هواپیما است. ایرلاین های فیلیپین پروازهای داخلی بین شهرهای مهم برگزار می کنند. معمولا فرودگاه های داخلی فیلییپن تنها برای مسافران است؛ به این معنی که اگر شما می خواهید داخل آن ها شوید حتما باید پرینت یک بلیط را به همراه داشته باشید و در غیر این صورت اجازه ورود به شما داده نخواهد شد. اکثریت قابل توجهی از پروازهای داخلی در فیلیپین، پروازهای کم هزینه هستند و از نظر اقتصادی به صرفه می باشند. PAL تنها شرکت هواپیمایی است که پروازهای کلاس بیزینس را در پروازهای داخلی ارائه می دهد. با این حال، قیمت ها در طول فصل های اصلی سفر به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

قطار

از آن جایی که بین جزیره ها را نمی توان با قطار پیمود، قطارهای زیادی در این کشور وجود ندارند. راه آهن ملی فیلیپین در حال حاضر دو خط شبانه را اجرا می کند.Bicol Express  که بین مانیل، ناگا و کامارین سور است وMayon Limited  که بین مانیل و لیگائو حرکت می کند. درکل قطار بیشتر نقش مهمی را بین مترو مانیل و استان لاگونا ایفا می کند. این منطقه سه خط LRT-1، LRT-2  و MRT-3 را پوشش می دهد.

تاکسی

تاکسی ها در داخل شهرها استفاده دارند اما در مسیرهای بین شهری معمولا چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند. زمانی که در یک شهر سوار تاکسی می شوید، مطمئن شوید که تاکسیمتر روشن است و هزینه شما با توجه به آن حساب می شود. معمولا یک انعام به قیمت ۱۰ پزو به رانندگان تاکسی بهتر است بپردازید. همچنین بهتر است که پول خرد به همراه داشته باشید، زیرا برخی از راننده ها ممکن است که به خاطر اینکه خرد همراهشان نیست، از برگرداندن بقیه پولتان صرف نظر کنند.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

اتوبوس

راهنمای سفر به فیلیپین به شما نشان می دهد که اتوبوس ها معمولا ارزان ترین روش حمل و نقل در فیلیپین هستند. معمولا هزینه اتوبوس ها در جزیره های اصلی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ پزو است. البته برای مسیرهای بالاتر این مقدار بیشتر می باشد. اتوبوس های استانی برنامه های منظمی از مانیل به استان های شمالی و جنوبی دارند. برخی از شرکت های اتوبوس رانی مهم در کشور فیلیپین عبارتند از:

ALPS The Bus

Victory Liner

Philtranco

با قایق

یکی از محبوب ترین روش های حمل و نقل در فیلیپین استفاده از قایق می باشد. در اطراف مانیل می توانید از خدمات قایقی پاسیگ (Pasig Ferry Service) استفاده کنید. همچنین قایق اتوبوسی نیز در این جا وجود دارند که قیمت آن ها، ۲۵، ۳۵ و ۴۵ پزو فیلیپیینی می باشند. برای دانشجو ها و نوجوان ها این هزینه می تواند کمی کمتر از حد معمول باشد.

جاذبه های گردشگری فیلیپین

ویگان سیتی: شهر تاریخی ویگان که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، در بخش شمالی فیلیپین قرار دارد.
خانه ها و خیابان های شهر ویگان بافت تاریخی دارد که بر اساس معماری اسپانیایی ساخته شده‌اند و به همین دلیل یکی از جاذبه های گردشگری فیلیپین به حساب می‌آید.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

دریای بوهول: دریای بوهول بخشی از آب‌های غربی اقیانوس آرام شمالی است، علاوه بر غواصی و ماهی‌گیری در این منطقه وجود تپه هایی با شکل خاص که به افسانه‌های فیلیپین برمی‌گردد این منطقه را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

صخره های دریایی Tubbataha: این صخره ها در دریای Sulu واقع شده اند و به عنوان یکی از نقاط گردشگری پارک حفاظت شده‌ی  Marine محسوب می‌شوند و تحت حفاظت های  شدید دولت می باشند. دو جزیره ی مرجانی شمالی و جنوبی این صخره ها را تشکیل داده و توسط یک کانال عمیق به ارتفاع ۸ متر انها را از هم تفکیک کرده است . این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق دریایی برای شناگران است . توصیه می شود گردشگران بین ماه های اپریل تا جون به این منطقه سفر کنند، چراکه دریا در این فصل بدون موج و آرام است و می توان غواصی خوب و لذت بخشی را در این منطقه تجربه کرد.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

دهکده دونسول: دهکده دونسول با سواحلی بکر و زیبا و آبشارهای شگفت‌انگیز، یکی از مناطقی است که می‌توان کوسه، وال و ماهی های بزرگ را تماشا کرد.

آتش فشان Mayon: این آتش فشان که در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده به خاطر شکل متقارن و مخروطی اش به شهرت رسیده است. طبیعت گردانی که به فعالیت هایی از قبیل اردو زدن در طبیعت، کوه نوردی، صخره نوردی علاقه مند هستند می توانند نهایت لذت را از این سفر ببرند.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

شالیزارهای پلکانی بانائو: شالیزارهای پلکانی بانائو جزء شگفت‌انگیزترین مزارع کشاورزی جهان محسوب می‌شوند که آن دسته از افرادی که دشت های آرام با عطر برنج را به شهرهای مدرن و توریستی ترجیح می‌دهند، دیدن این منطقه را از دست ندهند.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

تپه های شکلات: یکی از ویژه ترین جذابیت های توریستی فیلیپین تپه های شکلاتند. این تپه ها که از پدیده های زمین شناسی به حساب می آیند، شامل ۱۲۶۸ تپه ی مخروطی شکلند که در جزیره ی جنگلی  Bahol مشاهده می شوند. این تپه ها که به صورت پراکنده در اندازه های تقریبا یک سان  بین پوشش جنگلی این جزیره سر از خاک برآورده اند به عنوان یکی از معروف ترین جذابیت های توریسیتی در کشور فیلپین همواره مد نظر تورهای مسافرتی  و گردشگران قرار گرفته اند.

سفر به فیلیپین ، راهنمای کامل سفر به فیلیپین

جزیره پالاوان: جزیره پالاوان با جنگلهای عظیم و دست نخورده که بین دریای چین جنوبی و دریای سولو قرار گرفته یکی از محبوب‌ترین مکان های توریستی فیلیپین محسوب می‌شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید