بنر هدر

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

همانطور که می‌دانید غذا یکی از قسمت‌های مهم سفر رفتن است. هند نیز کشوری است با غذا‌های لذیذ که به سادگی نمی‌توان از آن گذشت. در جیپور هند نیز برای یافتن غذا مشکلی نخواهید داشت اما بهتر است بدانید که در کجا و کدام رستوران یا کافه غذا میل کنید.

رستوران سووارنا Suvarna

رستوران سووارنا یک مرکز غذاخوری شیک و سطح بالا است که در کاخ رام باغ واقع شده است. این رستوران علاوه بر داشتن غذاهای مرسوم راجستانی، به علت داشتن غذاهای اصیل هندی و مغولی نیز معروف است. محیط این رستوران بسیار شگفت ‌انگیز است و به‌خوبی فرهنگ و مشخصه‌های معماری این استان را به نمایش می‌گذارد. هر وعده غذایی در این رستوران را موسیقی کلاسیک همراه خواهد بود و می‌توان در این محیط به‌راحتی از غذا و نوشیدنی لذت برد.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

کافه آنوخی Anokhi Cafe

کافه‌ای کوچک با سقفی کاهی، دکوراسیونی زیبا و منحصر‌به‌فرد با صندلی‌های از جنس بامبو که غذاهای لذیذ و ارگانیکی ارائه می‌دهد. در این کافه نان تازه و سالاد با محصولات تازه برداشت شده هم موجود است. به همین دلیل بسیار مورد توجه مسافران خارجی قرار می‌گیرد.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

رستوران زعفران Saffron

رستوران زعفران در هتل ماریوت جیپور، یکی از بهترین مکان‌های این شهر است که می‌توان در آن از یک شام در محیطی فرح ‌بخش و زیبا لذت برد. این رستوران برخی از بهترین کباب‌های جیپور را می‌پزد و به خاطر مهمان‌ نوازی ویژه خود مشهور است. همچنین این رستوران وعده‌های غذایی مختلفی را مانند غذاهای حیدرآبادری، غذاهای راجستانی، غذاهای مغولی و غذاهای اودهی (Awadhi) به مشتریان خود عرضه می‌کند.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

اسپایس کورت

اگر به دنبال مکانی هستید که همراه با غذا خوردن از موسیقی سنتی و دلنشین هندی لذت ببرید، اسپایس کورت می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مکانی دنج و زیبا در فضای باز که اجرای هنرمندانه نیز، به زیبایی‌های آن افزوده است. مطمئن باشید که از این رستوران راضی و خوشنود خارج خواهید شد.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

خانه اژدها Dragon house

رستوران خانه اژدها برای کسانی که به دنبال یک ماجراجویی متفاوت در عرصه غذایی هستند، وعده ‌های مختلف غذایی را عرضه می‌کند که شامل غذاهای چینی، شرقی و تایلندی است. این رستوران علاوه بر عرضه غذاهای اصیل چینی، دارای طراحی داخلی ویژه ‌ای به سبک کشورهای شرق دور است. در این رستوران دو غذای ویژه مرغ Master Blaster و ماهی Shirgi از شهرت زیادی برخوردار است.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

کافه تاپری سنترال

اگر می خواهید رویای غذای کودکی برایتان به واقعیت تبدیل شود، حتما سری به این کافه بزنید. این کافه میان وعده های لذیذ، انواع تنقلات و نوشیدنی ها را سرو می کند. کافه دارای طراحی زیبایی در قسمت پشتبام است که می توانید سفارش های خود را در آنجا میل کنید و از منظره اطراف هم لذت ببرید.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

 رستوران پیشاوری در مرکز ITC راجپوتانا Rajputana

رستوران پیشاوری که در مرکز ITC راجپوتانا واقع شده است، یکی از محبوب ‌ترین رستوران‌ها در سراسر جیپور به‌حساب می‌آید. این رستوران به خاطر داشتن غذاهایی مانند ران سکندری (Sikandari raan)، کباب پیشاوری (Peshawari kebab)، کباب بره (Burrah kebab)، جینگهای تنوری (Tandoori jingha)، پنیر تیکا (Paneer tikka)، کولفی (kulfi)، فرنی و راسمالای (rasmalai) مشهور است. پیشاوری، محیطی جذاب و باکلاس داشته و غذاهای آن بسیار لذیذ هست.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

 رستوران طاق مرمر Marble Arch

این رستوران را می‌توان یکی از برترین رستوران ‌های عرضه‌کننده غذایی ملل مختلف در جیپور دانست. رستوران طاق مرمر با محیط تجملاتی و باشکوه خود، منعکس‌کننده دوران اوج شهر جیپور است. همچنین دارای فضای فوق ‌العاده و چیدمانی مدرن است که در آن خوراک‌های مختلف هندی و راجستانی به مشتریان عرضه می‌شود. غذای اصلی و تخصصی این رستوران شامل مرغ تیکا (murgh tikka)، میرزا حسن (Mirza Hassan)، مرغ برشته (roast chicken)، خوراک ذرت تند شوئزن (schezwan chilly baby corn)، آسپاراگوس (asparagus)، خوراک تره ‌فرنگی (leek)، اسپرینگ رول گیاهی (vegetable spring rolls) و خوراک ماهی و سیب ‌زمینی (fish ‘n’ chips) هستند.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

رستوران اوکرا Okra

این رستوران که با رستوران‌ های سنتی و معمول در هندوستان متفاوت است، غذاهای ژاپنی، هندی، مدیترانه ‌ای، مغولی، ایتالیایی و بین ‌المللی را به مشتریان عرضه می‌کند. رستوران اکرا به‌صورت شبانه ‌روزی در هتل ماریوت فعال است و فهرست غذای آن واقعا ارزش مراجعه به این رستوران را برای شما ایجاد خواهد کرد. در این منو می‌توانید از پاستا و پیتزا گرفته تا غذاهایی مانند تپانیاکی (teppanyaki)، ماهی آزاد کبابی (grilled salmon)، مرغ برشته با گیاهان خوشبو را بیابید. یک از مشهورترین مواردی که در این رستوران عرضه می‌شود نیز دسری به نام برولی خامه‌ای وانیلی است که به شکلی کامل و ویژه به مشتریان ارائه می‌شود.

رستوران های مشهور جیپور ، رستوران گردی در جیپور

رستوران جنگل جیپور Jaipur Jungle

این رستوران یکی از مواردی است که به‌تازگی در جیپور افتتاح شده است. رستوران جنگل محیطی فرح ‌بخش و شاد و طراحی داخلی مشابه به یک جنگل تفریحی را دارد. محیط داخلی این رستوران که به شکل یک جنگل مصنوعی طراحی شده است که می‌توان جاذبه اصلی آن برشمرد. ولی غذای عرضه شده در این رستوران نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید