معروفترین سواحل پاتایا کدامند؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اگر در جستجو شهری ساحلی در نزدیکی پایتخت تایلند”بانکوک” هستید تنها و بهترین انتخاب شما جنوب شرقی بانکوک و در فاصله 165 کیلومتری آن شهر توریستی و مدرن پاتایا میباشد. قدمت کشف پاتایا توسط سربازان آمریکایی که برای استراحت به این منطقه میآیند به 70 سال پیش بر میگردد ولی پاتایا با جمعیتی کمتر از 120 هزار نفر و مساحت 22 کیلومتر مربع توانسته در این مدت کم به یکی از قطب های گردشگری تایلند با پذیرا بودن 10 میلیون توریست در سال تبدیل شود و طبیعتا سواحل پاتایا که در ادامه توضیح داده خواهد شد نقش بسزایی در این رشد اقتصادی داشته است.پاتایا در خلیج تایلند و قسمتی از استان چنبوری “Chonburi” میباشد.

ساحل پاتایا Pattaya Beach

سراغ سواحل معروف پاتایا رفته ایم و بدون شک هیچ شروعی بهتر از شروع با مشهورترین ساحل این شهر پر هیاهو یعنی ساحل پاتایا نیست. این ساحل به طول ۴ کیلومتر کشیده شده است و شکلی شبیه به هلال ماه دارد و فضای آزاد زیادی را در اختیار افراد قرار می دهد تا بتوانند آزادانه در ساحل گشت و گذار کنند و البته کاملا هم به جاست چون چه در طول هفته و به خصوص در اواخر هفته ها جمعیت زیادی به این ساحل می ورند تا بتوانند از آفتاب و آب و هوای مطبوع بهره ببرند. جدای از این ها، انواع ورزش های ساحلی و آبی مثل پاراسیلینگ، جت اسکی، قایق سواری و موج سواری هم در این ساحل رایج است. زندگی شبانه هم در کنار این ساحل شور و هیجان زیادی دارد.

معروفترین سواحل پاتایا کدامند؟

 ساحل جامتین

ساحل جامتین با یک شیب ملایم به سمت دریای آندامان و طول 6 کیلومتری بسیار شیک تر و تمیز تر از سواحل شمال خود است. لذت بردن از تنقلات ارزان قیمت و غذاهای دریایی با سبک غذاهای کشور ایتالیا،انگلیس،فرانسه همچنین خرید از فروشندگان بخش کوچکی از تفریحات این ساحل زیبا پاتایا تایلند میباشد.در نزدیکی جامتین پاتایا پارک سه امپراطور و معبد سلطنتی قراردارد که بیشتر توریستهای مشتاق تور پاتایا در لیست بازدید خود به این دو مکان نیز سر میزنند.اگر در جستجوی بازارهای شناور در تایلند هستید جدا از بانکوک که سه بازار شناور دارد میتوانید در ساحل جامتین بازار شناور  چهار منطقه را ببینید که تنوع محصولات آن همانطور که از اسمش مشخص است مربوط به 4 ناحیه کشور تایلند است. پیتر بدلایس آلمانی بنیانگذار خلق مجسمه های کوچک درون بطری در جهان است که در ساحل جامتین میتوانید بالغ بر 300 آثار مینیاتوری این مجسمه ساز آلمانی را درون بطری ببینید. مینیاتورهای کوچک شده این هنرمند آلمانی شامل کاخ های دوران باستان و معابد و کلیساهای قدیمی همچنین کاخ های مجلل میباشد. ساحل جامتین برای تمام افراد سرگرمی خاص خودش را دارد میتوانید در آبهای تمیز و آبی ساحل شنا کنید یا قایق سواری را با هزینه بسیار ناچیز تجربه نمائید و اگر علاقمند به تفریحات مانند جت اسکی و اسکی هستید از غرفه های مخصوص وسائل آن را اجاره نمائید.

معروفترین سواحل پاتایا کدامند؟

ساحل ناکلوآ Naklua Beach

گردشگران یک تعبیر جالب در مورد این ساحل دارند، ساحل ناکلوآ تکه ای از تمام کشور تایلند را در خود دارد. ساحلی که مورد علاقه ی ماهیگیرانی است که در همه وقت روز می توان آن ها را دید که تورهایشان را در دریا می اندازند. دیدن ماهیگیران در غروب خورشید واقعا جالب است، ناکلوآ ساحلی شنی است و وقتی که صحبت از ورزش های آبی باشد، این ساحل حرف های زیادی برای گفتن دارد.

معروفترین سواحل پاتایا کدامند؟

ساحل وانگ آمات Wong Amat Beach

یکی دیگر از جواهرات ساحلی است که در خلیج هلال شکل احاطه شده است. Wongamat Beach پاتایا همه چیز را برای ارائه دارد این ساحل احتمالا کمی بزرگتر از ساحل همسایه جنوب پاتایا ساحل کوزی Cozy Beach است اما دارای همان فضای باز و آرام است.

معروفترین سواحل پاتایا کدامند؟

ساحل کوه لارن Koh Larn

کوه لارن یا همان جزیره مرجانی شباهت های زیادی به سواحل جنوب کشور تایلند دارد و تقریبا می توان گفت به نوعی متفاوت تر از سواحل دیگر پاتایا است. این ساحل تکه ای از بهشت است و نه تنها از سواحل معروف پاتایا بلکه یکی از رمانتیک ترین سواحل پاتایا هم هست. بهترین تفریحات رایج در این ساحل، اسنورکلینگ یا سوار شدن بر قایق های شیشه ای است و قایق سواری در آب های کریستالی و شفاف آن است.

ساحل بانگ سارای Bang Saray Beach

ساحل بنگ سارای هدونیسم حیرت انگیز پاتایا به شمار می رود ساحل بنگ سارای یکی از لذت بخش ترین سواحل ماسه ای در شهر پاتایا است و همچنین یک شهر بسیار کوچک و عجیب و غریب با فضای بسیار محلی است.و به شما این امکان را می دهد که از روزهای آرام لذت ببرید، ساحل توسط موسیقی با صدای بلند و چراغ های روشن احاطه شده است. شن و ماسه ساحل بنگ سارای یکی از بهترینهای سواحل شنی در ساحل شرقی تایلند است در این منطقه، هتل های بسیار کوچکی وجود دارد. با وجود برخی از پیشرفت های مسکونی، چندین ساختمان جدید در دست ساخت خواهید دید، پس به ما اطمینان کنید و از این ساحل صلح آمیز لذت ببرید.

معروفترین سواحل پاتایا کدامند؟

ساحل دانگتان Dongtan Beach

از دیگر سواحل معروف پاتایا ساحل دانگتان است که به طول ۱٫۵ کیلومتر کشیده شده است. صبح های این ساحل واقعا رویایی و خلوت است و دریا با پس زمینه ای از درختان نخل دیدنی است، اگر چه ورزش های آبی در این ساحل هم رواج دارد ولی بسیار از ساحل های پاتایا و جمتین آرام تر است. این ساحل مورد علاقه ی توریست ها و گردشگرهای اروپایی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید