غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اتریش از معدود کشورهای موجود در قاره اروپا است که می توان در فرهنگ غذایی آن با انواع و اقسام روش های آشپزی و همچنین غذاهای گوناگون مواجه شد. دلیل این تنوع غذایی در کشوری همچون اتریش مربوط به پیشینه تاریخی آن است که در روزگارانی بسیار دور، بخش مهمی از یک امپراطوری وسیع و گسترده در اروپا بوده است. حال باما همراه شوید تا با فهرستی از بهترین غذاهای اتریشی که ویترین نسبتا کاملی از غذاهای ایتالیایی، روسی، فرانسوی و غیره می باشد؛ بیشتر آشنایی پیدا نمایید.

مارچوبه Spargel

اگر در فصل بهار به اتریش و شهر وین سفر می کنید پیشنهاد می کنیم حتما مارچوبه های بهاری اتریش را امتحان کنید. مارچوبه های سبز و سفید بخشی مهم از آشپزی اتریش هستند و در بسیاری از غذاهای اتریشی از مارچوبه استفاده می شود. اتریشی ها مارچوبه را در کنار انواع غذاهای گوشتی مثل مرغ، ماهی و استیک سرو می کنند. همچنین مارچوبه ها را به صورت جداگانه و به عنوان یک پیش غذا یا میان وعده خوشمزه هم سرو می کنند که بسیار خوشمزه و خوش طعم است. مارچوبه سفید را با کمی کره، لیموی تازه و گاهی پنیر و جعفری سرو می کنند و در اکثر کافه ها و رستوران ها می توانید آن را سفارش بدهید.

غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

تافل اسپیتز  Tafelspitz

تافل اسپیتز یک غذای گوشتیِ به تمام معنا در فرهنگ غذایی اتریشی ها بحساب آورده می شود که از ترکیب مقداری فیله گوشت گاو بخارپز شده با سبزیجاتی همچون: هویج، سیب زمینی و همچنین ترب کوهی تهیه و شخته می شود و سپس برای شما عزیزان به بهترین شکل ممکنه سور می گردد. جالب است بدانید تافل اسپیتز از محبوب ترین غذاهای اتریشی نیز با توجه به برخورداری از گوشت فراوانی که در تهیه آن مورد استفاده قرار می گیرد، هست و می توان در اغلب نقاط اتریش با طرفداران پروپاقرص این نوع غذای فوق العاده خوش طم مواجه شد.

غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

گولاش اتریشی Austrian Goulash

گولاش در واقع یک غذای مجارستانی است اما وارد آشپزی اتریش شده و امروزه به یکی از محبوب ترین غذاهای اتریشی تبدیل شده است. در سفر به اتریش و به ویژه شهر وین در منوی اکثر رستوران ها این غذا را خواهید دید. گولاش یک نوع خوراک است که از گوشت گاو یا گوسفند به همراه گوجه، پیاز و پاپریکا تهیه می شود. اتریشی ها تغییراتی در این غذا به وجود آورده اند و گولاش را معمولا همراه با کوفته ای خوشمزه از سیب زمینی و سبزیجات و …. سرو می کنند.

غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

سالاد سیب زمینی Erdäpfelsalat

یکی از رایج ترین غذاهایی فعلی در اروپا، سالاد سیب زمینی است که تقریبا می توان در اکثر کشورهای صاحب نام اروپایی با این سالاد فوق العاده خوشمزه و مغذی رو به رو شد. در اتریش سالادهای سیب زمینی به سبک و سیاق دیگری تهیه می شوند و به جای استفاده از سس مایونز و یا دیگر سس های طعم دهنده، برای مزه دار کردن سیب زمینی های این سالاد از سرکه سفید استفاده می کنند و در هنگام سرو نیز بسته به میل مشتری، یک کاسه آب گوشت و یا آب مرغ را در کنار ظرف این سالاد اتریشی قرار می دهند. ناگفته نماند مردم اتریش بیشتر از این سالاد در کنار مارچوبه و همچنین شنیتسل های خود استفاده می کنند.

غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

اشتردول سیب Apple Strudel

یکی دیگر از غذاهای اتریشی که امروزه در سرتاسر دنیا محبوبیت پیدا کرده اشترودل است. امروزه اشترودل بخشی از آشپزی کشورهای اروپای شرقی است و در سرتاسر دنیا هم سرو می شود. در سفر به اتریش می توانید اشترودل سیب را در اغلب شیرینی فروشی ها، نانوایی ها، کافه ها و رستوران ها پیدا کنید. اشترودل با خمیری شیرینی ترد و سبکی تهیه می شود که به صورت لایه لایه روی هم قرار می گیرند و داخلش هم با سیب، شکر، کشمش، لیمو، دارچین و … پر می شود. اشتردول داغ و تازه در کنار یک فنجان قهوه خوش عطر صبحانه و میان وعده ای بی نظیر در وین خواهد بود.

غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

شنیتسل Schnitzel

قطعا تا کنون بارها و بارها طعم و مزه شنیتسل های مختلف را چشیده و از میل کردن یک وعده شنیتسل مرغ نیز نهایت لذت را برده اید! حال شاید بدتان نیاید که بدانید غذای محبوب شما ریشه در چه فرهنگ غذایی و کشوری دارد؟! شنیتسل برخاسته از فرهنگ غذایی مردم اتریش است که در حال حاضر از آن به عنوان غذای ملی اتریشی ها نیز در جهان یاد می شود و در حقیقت این اتریشی ها بوده اند که سبب توسعه و گسترش این غذا در کل دنیا شده اند.

غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

سوسیس وینی Viennese Sausage

یکی دیگر از غذاهای اتریشی نوعی سوسیس به نام ورسترل (würstels) است. اتریشی ها عاشق این سوسیس هستند و به عنوان ناهار، شام و میان وعده آن را مصرف می کنند. در شهرهای مختلف مثل وین می توانید غرفه ها و اغذیه فروشی های سیاری را ببینید که به فروش این سوسیس مشغولند.  این سوسیس ها بسیار خوش طعم و پرمزه هستند و همراه با نان یا سیب زمینی سرخ شده سرو می شوند. سوسیس ورسترل در بسیاری از غذاهای اتریشی هم استفاده می شوند و انواع پیتزا، خوراک و غذاهای مختلف با استفاد از این سوسیس خوشمزه آماده می شود.

غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

شیرینی مربایی Powidltascherl

این شیرینی های خوشمزه و لذیذ مختص اتریش هستند و در اکثر شهرها به فروش می رسند. البته در کشورهای نزدیک و همسایه مثل چک هم ممکن است این شیرینی را ببینید اما باید بدانید که جزئی از آشپزی اصیل و غذاهای اتریشی به حساب می آیند.

غذاهای اتریشی ، بهترین غذاهای کشور اتریش کدامند؟

داخل این شیرینی ها مربای آلو و گاهی خود آلو قرار داده می شود و روی آن هم با پودر قند، گردوی خرد شده و .. تزئین می شود. در اکثر رستوران و کافه های اتریش و وین می توانید این شیرینی خوشمزه را همراه با یک فنجان قهوه یا چای سفارش بدهید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید