معرفی فرودگاه چانگی سنگاپور ، بهترین فرودگاه در جهان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

فرودگاه بین‌المللی چانگی سنگاپور یکی از معروفترین فرودگاه‌های این کشور است. این فرودگاه در سال ۱۹۸۱تاسیس شد و مساحتی در حدود ۱۳کیلومتر مربع دارد. فرودگاه از سه ترمینال اصلی و یک ترمینال با پرواز ارزان برخوردار است. مدیریت فرودگاه چانگی را یک شرکت بر عهده دارد که به گروه چانگی شهرت دارد. چانگی را یکی از فرودگاه‌های پر رفت و آمد در جهان می‌دانند. این فرودگاه در سال ۱۹۸۸ جایزه بهترین فرودگاه جهان را از آن خود کرد. فرودگاه چانگی از امکاناتی چون سالن ۲۴ساعته، استخر، باغ، فضای سبز و … را دارد. این فرودگاه به دلیل داشتن امکانات خاص، برای هفتمین بار متوالی، به عنوان شگفت‌انگیزترین فرودگاه در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است. این انتخاب توسط اسکای ترکس و بر اساس نظر مسافران صورت گرفته است. در این مطلب به معرفی فرودگاه چانگی یکی از جاذبه‌های سنگاپور پرداخته‌ایم.

معرفی فرودگاه چانگی سنگاپور ، بهترین فرودگاه در جهان

فرودگاه چانگی اولین فرودگاه مسافری کشور سنگاپور است. این فرودگاه بزرگترین قطب حمل و نقل در جنوب شرقی آسیا است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۶ برای چهارمین بار عنوان بهترین فرودگاه را از آن خود کرد. این فرودگاه از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان از لحاظ جابجایی مسافر است. اکنون در حدود ۱۰۰خط هوایی از ۸۰کشور دنیا وجود دارد که به فرودگاه سنگاپور رفت و آمد می‌کنند. جالب است بدانید که در هر هفته میانگین ۶۸۰۰ پرواز معادل یک پرواز در هر ۹۰ ثانیه در این فرودگاه انجام می‌شود. در سال ۲۰۱۵ ورود و خروج به این فرودگاه برای ۵۵میلیون مسافر، ثبت شده است.

معرفی فرودگاه چانگی سنگاپور ، بهترین فرودگاه در جهان

ترمینال های فرودگاه بین المللی چانگی

فرودگاه چانگی دارای ۴ ترمینال است که از ۱ تا ۴ نام گذاری شده اند. در ادامه به اختصار، وظایف هر کدام از این ترمینال ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

ترمینال شماره ی ۱: معمولا پرواز های کم هزینه و ارزان از این ترمینال انجام می شود. اما در ترمینال ۲ و ۳ هم پروازهای ارزان قیمت انجام می گیرد اما مرکزشان در ترمینال شناره ۱ است.

ترمینال شماره ۲: اکثر پرواز ها در ترمینال شماره ی ۲ انجام می شود. اگر روزی مسیرتان به سنگاپور افتاد و خواستید به چانگی بروید، مسیرتان را به راننده ای که شما را می رساند بگویید، آن ها می دانند شما را کدام ترمینال پیاده کنند. می توانید با استفاده از سیستم های اطلاع رسانی فرودگاه به صورت آنلاین از ترمینال خود و یا آخرین اتفاقات و اخبار نیز با خبر شوید. در این ترمینال ایر ایندیا اکسپرس، نیپون ایرویز، اتحاد، ایندیگو، لائوس، لاکی ایر و بسیاری دیگر از خطوط هوایی فعالیت می کنند.

ترمینال شماره ی ۳: در این ترمینال خطوط هواپیمایی چون: نیوزیلند، آیسانا، خطوط هوایی چین، چین شرقی، اتیوپیایی، لایون ایر، خطوط هوایی ملی میانمار، هواپیمایی قطر، عربستان، چین، تایوان، کره، ژاپن، هند، استرالیا، نیوزیلند، اروپا، آمریکا، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی و بعضی دیگر از هواپیمایی ها پرواز می کنند. برای هر ۳ ترمینال شما ره ی ۱، ۲ و ۳ هم درگاهی مشترک وجود دارد که به هم متصل است. البته مسافران می توانند از اتوبوس های اسکای ترک(Sky track)هم استفاده کنند.

ترمینال شماره ی ۴: در این ترمینال ایر آسیا گروپ، کاتای پسفیک، چبو پاسفیک ایر، اسپرینگ ایر ویز و خطوط هوایی ویتنام و کره، پرواز های خود را انجام می دهند. برای رفتن به ترمینال شماره ی ۴ می توانید از سرویس اتوبوسی های رایگان شاتل بهره مند شوید. از تمامی ترمینال ها می توانید به راحتی به ترمینال دیگری با این اتوبوس ها بروید. ترمینال شماره ی ۴ در جنوبی ترین قسمت فرودگاه واقع شده و هیچ درگاه مستقیمی با دیگر ترمینال ها ندارد. ترمینال شماره ی ۴، از سرویس اتوبوس های اسکای ترین بهره نمی برد.

تفریحات در فرودگاه سنگاپور

استفاده از طبیعت

اولین کاری که در فرودگاه چانگی در فاصله بین دو پرواز می توانید انجام دهید استفاده از طبیعت است. فرودگاه چانگی یکی از شلوغ ترین فرودگاههای دنیا می باشد اما این شلوغی به این معنا نیست که نمی توانید با طبیعت در ارتباط باشید. در هر یک از 3 ترمینال فرودگاه، فضای سبز انبوه برای استفاده مسافران از زیبایی های طبیعی و کمی رفع خستگی وجود دارد. مسافران می توانند براحتی با ترن هوایی به این فضاهای سبز دسترسی داشته باشند.

معرفی فرودگاه چانگی سنگاپور ، بهترین فرودگاه در جهان

ترمینال شماره 1 فرودگاه چانگی به باغ کاکتوس واقع در پشت بام اختصاص دارد که در آن می توانید بیش از 100 گونه کاکتوس شاداب را مشاهده کنید که از آفریقا و آمریکا به اینجا آورده شده اند. ترمینال شماره 2 چانگی یک باغ گل آفتابگردان واقع در بالای پشت بام دارد. در این باغ زیبا می توانید وانمود کنید در توسکانی هستید درحالیکه هواپیماها جلوی شما در حال بلند شدن و نشستن هستند. در انتهای داخلی ترمینال 2، یک باغ ارکیده هم قرار دارد که در آن می توانید گونه های نادری از ارکیده و گیاهان پیوندی را پیدا کنید که نمایش فصلی گل ملی سنگاپور را شامل می شود.

و در نهایت در ترمینال شماره 3 فرودگاه چانگی می توانید به گشت و گذار در باغ پروانه بپردازید. این باغ زیبا با انواع گوناگونی از گیاهان گلدار، فضای سبز انبوه و یک آبشار 6 متری محل زندگی بیش از 1000 پروانه استوایی است که از بیش از 40 گونه مختلف تشکیل شده است.

شنا در فرودگاه چانگی

جالب است بدانید که فرودگاه چانگی مجهز به استخر است و مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند. شاید برای مسافران کاری جذاب‌تر از فرو رفتن در آب و جکوزی برای رفع خستگی بعد از یک پرواز، نباشد. استخر فرودگاه چانگی در سقف ترمینال شماره ۲فرودگاه قرار دارد و به سبک استخرهای موجود در جزیره بالی ساخته شده است.
شنا در استخر فرودگاه چانگی برای مسافرانی که در هتل امبسدور ترانزیت ساکن هستند رایگان است. دیگر مسافران با پرداخت مقداری هزینه از استخر استفاده کنند. هزینه‌ای که برای این نوع استخر پرداخت می‌شود برای استفاده از امکانات استخر در نظر گرفته می‌شود.

معرفی فرودگاه چانگی سنگاپور ، بهترین فرودگاه در جهان

تماشای جدیدترین فیلم های پرفروش دنیا

کار بعدی که مسافران می توانند در فرودگاه چانگی برای گذراندن ساعت های بین دو پروازشان انجام دهند، تماشای جدیدترین فیلم های پر فروش دنیا است. در فرودگاه چانگی دو سینما در ترمینال های شماره 2 و 3 وجود دارد. سینمای ترمینال 2 جدیدترین فیلم ها و سینمای ترمینال 3 فیلم های شبکه Fox Movies را نمایش می دهد. هر دو سینمای فرودگاه چانگی 24 ساعته باز هستند.

آزاد کردن هیجانات درونی

نشستن به مدت طولانی در هواپیما و تحمل پروازهای طولانی حتی مسافران با تجربه را کمی بی حوصله و کسل می کند. برای رهایی از این کسالت، فرودگاه چانگی شما را به یک سرسره سواری مهیج دعوت می کند. کافی است برای سرحال شدن در ترمینال شماره 3 فرودگاه چانگی با عبور از دراز ترین سرسره فرودگاهی دنیا هیجانات درونی خود را تخلیه کنید.

سرسره ترمینال شماره 3 همچنین دراز ترین سرسره سنگاپور است که وقتی سرعت گرفتید می توانید هر ثانیه 6 متر را طی نمایید. قد شما برای سوار سرسره شدن حداقل باید 1.3 متر و حداکثر نباید از 2 متر بیشتر باشد. برای سرسره سواری باید بلیطی به مبلغ 10 دلار از یکی از فروشگاه های داخل فرودگاه بخرید.

بازی و سرگرمی در فرودگاه چانگی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای رفع کسالت در فرودگاه چانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد انجام بازی‌های کامپیوتری است. در این ترمینال، یک بخش برای انجام دادن بازی‌های کامپیوتری در نظر گرفته شده است. این مکان در ترمینال شماره  ۲فرودگاه قرار دارد که برای سرگرم شدن مسافران در نظر گرفته شده است. در این سالن، تفریحاتی مانند ایکس باکس ۳۶۰ تا کینکت استیشن برای گذراندن وقت دیده می‌شود. در این سالن، سرگرمی‌هایی مانند مولتی مدیا برای گذران وقت مسافران تدارک دیده شده است. جالب است بدانید که بازی کردن در فرودگاه چانگی، رایگان است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

 امتحان غذاهای خیابانی اصیل سنگاپور

امتحان غذاهای اصیل سنگاپور که اغلب در دکه های کنار خیابان سرو می شوند، یکی دیگر از کارهایی است که در فرودگاه چانگی می توانید انجام دهید. در ترمینال شماره 3 چانگی می توانید غذاهای معروف سنگاپور از چیکن رایس خوش عطر و بو تا باک کوت ته خوشمزه و همچنین غذاهای مخصوص آسیای جنوب شرقی را امتحان کنید.

برای رسیدن به  قسمت عرضه غذاهای خیابانی در ترمینال شماره 3 کافیست مستقیم رو به جلو بروید؛ بوها شما را ناخودآگاه به مقصد می رسانند. این بخش از ترمینال 3 به سبک دکه های خیابانی فروش غذای دهه 1960 طراحی شده است و در آن انواع مختلفی از مزه های محلی همه روی گاری های دستی و دکه های اغذیه فروشی یادگار سال های ابتدایی تشکیل سنگاپور، تهیه و سرو می شوند.

تور رایگان فرودگاه چانگی

یکی از نکات جالب و جذاب که باید در مورد فرودگاه چانگی بدانید این است که در این فرودگاه، تور سنگاپور گردی به طور رایگان به مسافران عرضه می‌شود. این تور در فاصله بین دو پرواز ارائه می‌شود و مدت زمان آن در حدود ۶ساعت است. بهتر است از این فرصت استفاده کنید و به صورت رایگان زیبایی‌های سنگاپور را ببینید. در این فرودگاه دو نوع تور برگزار می‌شود که مسافران مطابق سلیقه خود می‌توانند هر یک را انتخاب کنند. برای استفاده از این تورها، ارائه پاسپورت و کارت فرودگاه برای ثبت نام، کافی است. فرودگاه بین‌المللی چانگی تلاش بسیاری دارد تا هر روز خدمات خود به مسافران این کشور را ارتقا دهد و امکانات بیشتری را برای جلب رضایت مسافران در اختیار آنها قرار دهد. این بخش جدید در سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری رسید. تور رایگان فرودگاه چانگی یکی از جذاب‌ترین امکانات این فرودگاه برای گردشگران است.

معرفی فرودگاه چانگی سنگاپور ، بهترین فرودگاه در جهان

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی چانگی

تاکسی: شما می توانید با توجه به تعداد نفراتی که هستید، از شرکت های تاکسیرانی که در فرودگاه ارائه ی خدمات حمل ونقل می کنند استفاده کنید. شرکت های Premier Taxis و Citycab نمئنه ای از این شرکت ها هستند.

قطار: فرودگاه چانگی به خط شرقی و غربی خطوط مترو متصل است. شما می توانید با هزینه ای بسیار کم به مرکز سنگاپور بروید.

اتوبوس:شما می توانید با هزینه ای متوسط با اتوبوس های شاتل، هم به مرکز شهر و هم به اکثر هتل های معروف شهر بروید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید