قلعه زویلن ، قلعه ای تاریخی در هلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در کشور های مختلف قلعه های تاریخی زیادی وجود دارد که در روزگاران گذشته محل اقامت و سکونت پادشاهان بوده است و از شهر در برابر حمله های دشمنان محافظت می کردند. اکثر قلعه ها در عصر امروز به جاذبه های گردشگری تبدیل شده است و یا در گوشه ی از آن موزه ای راه اندازی شده است که آثار تاریخی ارزشمندی را می توانید با خرید تور ارزان اروپا مشاهده کنید. در شهر های هلند نیز قلعه های متعددی به چشم می خورد که در ادامه ی این مطلب قصد داریم قلعه ای به اسم قلعه زویلن در نزدیکی شهر اوخترت را به شما عزیزان معرفی نماییم.

قلعه زویلن ، قلعه ای تاریخی در هلند

با تور ارزان اروپا به روستای کوچک اوود زویلن در شمال شهر اوترخت سفر کنید و قلعه ی زویلن را در کنار رودخانه ای روان ببینید. قلعه زویلن که قدمت بنای اولیه اش به قرن ۱۳ برمی گردد اما دیری نپایید که این قلعه هم به سرنوشت تعداد دیگری از قلعه های مهم تاریخی دچار شد و در سال ۱۴۲۲ و در جریان جنگی خانمانسوز به طور کامل از بین رفت. خوشبختانه بازسازی این بنا در سال ۱۵۱۰ شروع شد تا امروز گردشگران مشتاق آثار تاریخی شانس بازدید از جاذبه ای را داشته باشد که از نظر جذابیت های معماری نمونه ای کم نظیر و دیدنی ست. در سال ۱۷۵۲ آخرین تغییرات بر روی قلعه انجام شد و چیزی که امروز شاهد آن هستیم بنای کامل شده در همان سال است. در واقع در آن سال آخرین نوسازی ها بر روی خانه انجام شد تا عمارتی جذاب و دیدنی در حومه ی شهر اوترخت شکل بگیرد. با اینکه این بنا درست مثل قلعه های قرون وسطایی بود اما در ۱۸ به عمارتی مجلل تبدیل شد.

قلعه زویلن ، قلعه ای تاریخی در هلند

قلعه در کنار رودخانه قرار دارد و همین ویژگی جذابیت هایش را بیشتر کرده است. این قلعه در ابتدا کاملا در احاطه ی آب بود و برای رسیدن به آن از روی پل عبور می کردند. در نهایت در کنار این قلعه پارکی سرسبز به سبک انگلیسی ساخته شد. 

هر چه بیشتر و دقیق تر به این قلعه بنگرید بیشتر وارد بافت های زمان قدیم و تاریخ می شوید. با رفتن به داخل قلعه می توانید از نقاشی ها، مبلمان عتیقه و پرده های نقش دار دیدن کنید. دکوراسیون داخلی اتاق ها به طور کامل دست نخورده باقی مانده است و تمامی وسایل قرن ۱۸ در این اتاق ها قابل دیدن است. اتاق چای که مخصوص پذیرایی از مهمانان بود چشم اندازی نفس گیر از باغ دارد و ایوان آن در بهار و تابستان جایی عالی برای لذت بردن از یک فنجان چای داغ است.

قلعه زویلن ، قلعه ای تاریخی در هلند

پس از بازدید از داخل قلعه می توانید به محوطه ی پارک برود و ساعاتی را در بین درختان و فضای سبز این پارک سپری کنید. با تور های گردشگری می توانید در باغ ها به گشت و گذار بپردازید و لذت ببرید و اطلاعاتی کامل و جامع در مورد بخش های مختلف باغ در قرون مختلف کسب کنید. جالب است بدانید که بخشی از این باغ ها به سبک انگلیسی با دیوار های مارپیچ ساخته شده اند.

شاید برای ما بسیار جالب و هیجان انگیز باشد که بدانید چه کسانی در این خانه زندگی می کرده اند. در حقیقت این خانه، محل زندگی خانواده ای با نفوذ و اشراف زاد هلندی بوده است که ریشه ی اصل ونصب آن ها انگلیسی بوده است و نزدیک به سه قرن رد این خانه سکونت گزیده بودند. بل ون زویلن یکی از معروف ترین ساکنان این عمارت بوده اس. این شخص، نویسنده ی هلندی بوده که با تور ارزان اروپا می توانید اتاق هایی که او در آن زندگی می کرده است را از نزدیک ببینید.

از حدود ۶۰ سال پیش درهای این قلعه به روی گردشگران باز و مثل یک موزه به محلی برای تماشای آثار هنری و تاریخی تبدیل شد. با بازدید از این قلعه، گردش در باغ ها و شرکت در کنسرت ها و مراسم ویژه اش انگار گذشته را به زمان حال آورده اید و چند ساعتی را در گذشته های دور سپری می کنید. همین که از این قلعه فاصله گرفتید و به شهر اوترخت برگشتید دوباره خود را در دنیایی مدرن می بینید که دیگر در آن خبری از قلعه های قرون وسطایی نیست!

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید