بنر هدر

محله آکسارای استانبول + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آکسارای یکی از بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید ارزان در ترکیه می باشد. این محله مراکز خرید بسیاری دارد که بیشتر آنها قیمت های مناسب و اجناس با کیفیت دارند. البته محله آکسارای استانبول بیشتر به خاطر فروش کفش، پارچه، کیف و پوشاک به صورت عمده شناخته و به همین دلیل معروف است. بعضی از فروشنده ها به صورت خرده فروشی نیز کار می کنند. قیمت ها در این منطقه نسبت سایر مناطق و مراکز خرید در استانبول به ویژه میدان تکسیم ارزانتر می باشد. همینطور به دلیل رفت آمد بسیار زیاد ایرانیان به این محله، آکسارای را به پاتوق ایرانیان نیز می شناسند. بیشتر توریست ها و تجار از این منطقه خرید های خود را انجام می دهند. یکی دیگر از مراکز خرید محله آکسارای استانبول سلطان احمد بوده که برای خرید کیف و کفش بسیار مناسب است. برای خرید پارچه نیز میتوانید محله شاهزاده باشی را انتخاب کنید. مرکز خرید فروم استانبول را که دیگر نباید فراموش کنید. مرکز خرید اولیویوم استانبول و هیستوریا نیز برای خرید لباس بچه بسیار خوب بوده و قیمت های باور نکردنی دارد.

محله آکسارای استانبول + تصاویر

حمل نقل در محله آکسارای

در محله آکسارای یک ایستگاه خط M1 در LRT وجود دارد که از محله ینیکاپی Yenikapı به فرودگاه بین المللی آتاتورک در یسیلکوی Yeşilköy می رود محله آکسارای دارای خطوط ترمینال T1، با توقف در ایستگاه یوسف پاشا Yusufpashal و آکسارای Aksaray میباشد نقشه های حمل و نقل نشان می دهد که ارتباط بین ایستگاه تراموا یوسف پاشا و ایستگاه مترو آکسارای با یک پیاده روی در حدود 350 متر میسر میباشد.

محله آکسارای استانبول + تصاویر

امنیت در محله آکسارای

آکسارای Aksaray همچنین به عنوان یک هاب برای قاچاق جنسی غیرقانونی زنان جوان از رومانی، مولداوی و اوکراین شناخته می شود بعضی گزارش ها در رسانه های ترکیه ادعا می کنند که این محله به ویژه در معرض فحشا قرار دارد؛ زیرا این منطقه “بدون سرزمین” بین دو حوزه اختیارات پلیسی، فاتیح و امینونو است از لحاظ نزدیکی به جاذبه های تاریخی، Sirkeci و Sultanahmet قطعا آکسارای عالی است از سوی دیگر، محله آکسارای در طول 6-7 سال گذشته تغییر زیادی کرده است. این منطقه اکنون تجاری است و همچنین می تواند یک مرکز حمل و نقل نامیده شود. اولین ایستگاه متروی (رفتن به فرودگاه آتاتورک) در آکساری میباشد.

ایستگاه مترو آکسارای

ایستگاه مترو آکسارای در یک میدان بتنی باز می شود.تمام روز جوانان و خانواده هایشان در فضای باز با صدای بلند حرف می زنند. شما می توانید هر گویش عربی که در اینجا صحبت میشود را بشنوید: عمدتا سوریه و عراقی است، اما گاهی نیز مصری، لیبی و مراکش. مردان تمام روز در اطراف لبه چشمه مرکزی نشسته و در حال انتظار هستند. برای چه چیزی مشخص نیست!

جاذبه های گردشگری آکسارای

اولین چیزی که در سفر به آکسارای توجه توریست ها و گردشگران به خود جلب می کند، مسجد سلطان احمد است. این مسجد زیبا و باشکوه یکی از مکان های تاریخی آکسارای محسوب شده و با نام مسجد آبی نیز شناخته می شود. دلیل نام گذاری این مسجد استفاده از رنگ آبی در طراحی آن بوده که آن را به زیباترین مسجد در استانبول تبدیل کرده است. از دیگر جاذبه های دیدنی آکسارای مسجد ایاصوفیه استانبول است که در ابتدا یک کلیسا در سال 523 میلادی بوده که به دستور امپراتور ژوستینین اول ساخته شده است. ساخت این کلیسا 5 سال طول کشیده است. اما بعد از فتح استانبول بوسیله محمد دوم، به مسجد ایاصوفیه تغییر پیدا کرد.

محله آکسارای استانبول + تصاویر

هتل های آکسارای

علاوه بر مراکز خرید، هتل های این محله قدیمی نیز ارزان و مناسب برای توریست ها می باشد اما برای خانواده ها مناسب نمی باشد. هتل های آکسارای 3 ستاره هستند. برخی از این هتل ها شامل: هتل مارینم، هتل لیبرتی، هتل سلطان، هتل بیربی استانبول ، هتل کچیک، هتل کایا مادرید، هتل بودو هستند. لازم به ذکر است که پرداخت هزینه هتل های این منطقه به دلار محاسبه می شوند.

محله آکسارای استانبول + تصاویر

رستوران های آکسارای

بعد از کلی گشت و گزار و خرید در بازارهای آکسارای و دیدن جاذبه های گردشگری آسکارای حتما گرسنه شده اید و به دنبال یک رستوران خوب برای غذا خوردن می گردید. در اینجا برخی از رستوران های خوب در آسکارای را به شما معرفی می کنیم.

محله آکسارای استانبول + تصاویر

رستوران آگاسلی، رستوران هز دونر، رستوران سن لوکانتا، رستوران کاردشلر، رستوران کورتولوس پیده، رستوران هارمان، رستوران اومور بابا، رستوران دونرسی سادیک، رستوران اوز سوت.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «محله آکسارای استانبول + تصاویر»

دیدگاه خود را بنویسید