بنر هدر

بازارها و مراکز خرید بانکوک

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تجربه خرید در بانکوک بسیار فراتر از قدم زدن در چند مرکز خرید یا گشت زدن در بازارهاست. مراکز خرید بانکوک تایلند به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند و هم رده با بهترین مراکز خرید غربی به شمار می آیند ولی با حال هوای منحصر به فرد شرقی. علاوه بر مراکز خرید بانکوک، بازارهای بسیار زیادی در بانکوک قرار دارد که حال و هوای ویژه ای دارند و بسیار پر طرفدار هستند. ما در این مطلب لیستی از پرطرفدارترین و برترین بازارها و مراکز خرید بانکوک تایلند را معرفی می نماییم.

مرکز خرید MBK

مرکز خرید MBK مرکز خرید افسانه ای بانکوک است که محبوب گردشگران و افراد محلی است MBK  در زیر بنای 89.000 متر مربع و 8 طبقه با 2000 فروشگاه شامل لباس، لوازم جانبی ، کیف های دستی، محصولات چرمی و چمدان مبلمان، تلفن های همراه، وسایل الکتریکی، دوربین ، لوازم التحریر و دی وی دی ها  و بالای 200.000 قطعه ریز درشت است. مرکز MBK در سال 1986 فعالیت خود را به خصوص در تعطیلات آخر هفته آغاز کرد و روزانه 150.000 بازدید کننده دارد.سازنده مرکز خرید اِم بی کی برای احترام به پدر مادر خود تندیس های از آنها جلوی این مجتمع قرار داده است. اِم بی کی در منطقه پاتوم وان Pathum Wan در جنوب غرب جاده‌ی راما وان (Rama 1) شهر بانکوک در کشور تایلند قرار دارد. همچنین این مرکز خرید در نزدیکی میدان سیام واقع شده است و مراکز خرید سیام پارگون و سیام دیسکاوری نزدیک اِم بی کِ میباشند. مرکز MBK به راحتی می تواند به لطف یک راهرو مستقیم به ایستگاه مرکزی BTS Skytrain متصل شود به معنای واقعی کلمه، هر راننده تاکسی مرکز خرید اِم بی کی MBK  را در بانکوک می شناسد، بنابراین شما می توانید از هر کجای بانکوک به اینجا بیاید البته ترافیک این منطقه سنگین میباشد.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

بازار چاتوچک بانکوک Chatuchak

بازار چاتوچک بانکوک ترکیبی از تمام بازارهای بانکوک است. بازاری مناسب برای آخر هفته ها که ممکن است با دیدن بزرگی این بازار و احتمالا از دیدن اجناس داخل بازار بیشتر شگفت زده خواهید شد. در بازار چاتوچک بانکوک می توانید انواع صفحه های موسیقی قدیمی، انواع مهره ها، زره های قدیمی، اسب دریایی و … را پیدا کنید. چانه زدن در این بازار طبیعی است فقط باید مودبانه انجام شود. خرید کردن در این بازار می تواند تجربه ای بسیار هیجان انگیز و جالب باشد.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

بازار آسیاتیک ریور فرونت بانکوک Asiatique the Riverfront

بازار آسیاتیک ریور فرونت بانکوک از ترکیب دو مرکز خرید محبوب بانکوک یعنی بازار شبانه و یک مرکز خرید بزرگ به وجود آمده است. بازار آسیاتیک ریور فرونت بانکوک حدود 10 دقیقه با ایستگاه Saphan Taksin BTS فاصله دارد. این بازار به مکانی برای تجارت بین المللی تبدیل شده و بیش 1500 بوتیک و 40 رستوران دارد.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

مرکز خرید سیام پاراگون Siam Paragon

مرکز خرید سیام پاراگون Siam Paragon و بیوگرافی آن نشان میدهد که در ابتدا هتل سیام اینترکانتیننتال از سال 1972 تا سال 2002 در این منطقه تحت حاکمیت پادشاه رامای اول و قصر سلطنتی او ” سا پاتوم ” بوده سپس دستور ساخت مرکز خرید 10 طبقه سیام پاراگون Siam Paragon جای هتل فعلی توسط پادشاهی تایلند صادر میشود و پس از تخریب این هتل عظیم توسط شرکت J+H Boiffils “بافیلس” و هزینه  تقریبا 50 میلیارد تومانی و صرف سه سال این مجتمع در سال 2009 دربهایش را بروی عاشقان خرید در منطقه پاتوم وان “Pathumwan” یا همان محله سیام بانکوک باز نمود.این غول خرید 400.000 هزار متر مربع زیر بنا در اختیار انواع برندهای لباس،رستوران،مرکز خرید،زیورآلات و جواهرات و نقره،ادکلن،باشگاه ورزشی و بولینگ،سینمایی و همچنین بزرگترین آکواریوم جنوب شرق آسیا و بانکوک و مجموعه بازی و سرگرمی کودکان “کیدزانیا” قرار میدهد.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

بازار شبانه بانکوک Night Markets

در بسیاری از شهرها، شب موقع تعطیلی مغازه هاست اما در بانکوک این گونه نیست. اگر بعد از غروب به خیابان Khao San بروید، لباس های با قیمت مناسب برای سفر پیدا می کنید. در بازار Patpong نیز اجناس تقلبی زیادی وجود دارد و باید در هنگام خرید خیلی دقت کنید. بازار های شبانه زیادی در بانکوک وجود دارند و فقط محدود به دو بازار اشاره شده در اینجا نمی باشند.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

مرکز خرید سیام سنتر بانکوک Siam Center Bangkok

مرکز خرید سیام سنتر بانکوک Siam Center Bangkok در نگاه اول به نظر یک کنتراست و ترکیب عناصر ناموزن است ولی با نگاه عمیق تر و بررسی ارتعاشات کلی مرکز خرید سیام متوجه ترکیب موفقیت آمیز عناصر طبیعی با امکانات پیشرفته این مرکز خرید لوکس و مدرن میشوید.بوتیکها و مغازها به شکل زیبای گویا در این ترکیب استتار شده اند و تجربه یک محیط متمایز خرید را تا سالیان سال در تور بانکوک برای شما تدائی میکنند.در سیام سنتر خبری از نمایشگر های بزرگ با کلی چراغ نئون نیست. مغازه هایی مانند لانه پرنده و راهروهای با سنگ مرمر و سقف دهلیزی مرکز خرید ترکیب زیبا و نامتقارنی را بوجود آورده اند.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

مرکز خرید محله‌ی چینی‌ های بانکوک Chinatown Market

چیزی عجیبی در مرکز خرید محله چینی های بانکوک وجود دارد که آنرا جذاب و مهیج می کند. خیابان های باریک این محله پر از دستفروش است که همه نوع جنسی می فروشند ازقبیل فندوق بو داده، اجناس پولک دوزی، قلم و دفترچه یاداشت، اسلحه رزمی و همینطور تعداد زیادی مغازه طلا فروشی. مرکز خرید محله چینی های بانکوک در واقع بازاری است که تقریبا همه چیز دارد و قدم زدن در این بازار بسیار خوشایند و هیجان انگیز است. معابد چینی زیبایی را می‌توانید در این بازار وجود دارد و همینطور مغازه‌های که طب چینی را یاد می‌دهند و انواع داروهای چینی را می‌فروشند.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

مرکز خرید چیدلوم Chidlom

مرکز خرید چیدلوم Chidlom لذت خرید لوکس و لاکچری در سیام بانکوک شما وارد یک فروشگاه شیک و هفت طبقه با محیط مدرن و دوستانه میشوید. هر کدام از طرح های متنوعی که به سبک زندگی شهری اختصاص داده شده اند شامل محصولات زیبایی، کفش، کیف های دستی، و مد روز بانوان، مد مردانه، دکوراسیون خانه، لوازم مسافرت، اسباب بازی، وسایل الکترونیکی، کتاب و غیره است. فروشگاه های چیدلوم  مرکزی  دارای چندین فروشگاه در بانکوک است، اما فروشگاه گل سرسبد در Chidlom مرکزی در منطقه سیام محبوب گردشگران میباش این فروشگاه  به طور مداوم با سبک زندگی مدرن به روز می شود علاوه بر این محل قرار گیری مرکز خرید چیدلوم  در نزدیکی  BTS Skytrain تضمین دسترسی آسان از هر نقطه در مرکز شهر بانکوک را فراهم میکنند همچنین یک اتصال اختصاصی به سوی سفارت مرکزی فوق العاده لوکس وجود دارد.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

بازار مواد غذایی اور تور کور بانکوک Or Tor Kor

بازار مواد غذایی اور تور کور بانکوک چهارمین بازار بزرگ مواد غذایی در جهان است. مواد غذایی عرضه شده در این بازار جزو بهترین مواد غذایی در سراسر تایلند می باشند. انواع میوه ها و سبزیجات تازه، گوشت و غذاهای دریایی در این بازار به فروش می رسد. اگر به آشپزی علاقه دارید بازدید از این بازار را از دست ندهید.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

مرکز خرید سنترال ورلد بانکوک Central World Bangkok

مجتمع مرکزی و خرید سنترال ورلد بانکوک یکی از هیجان انگیزترین انتخاب ها و تجربه خرید در بانکوک  منطقه سیام و یا همان پاتوان را ارائه می دهد. سنترال ورلد بانکوک همه چیز را در خود جای داده است از بوتیک های با نام های تجاری مشهور، کیف و کفش مد مردانه و زنانه، ابزارهای با کاربرد تکنولوژی بالا، کتابفروشی ها و مبلمان خانه و محل کار، دفاتر خدمات وارداتی ، مجموعه ای از بانک ها، سالن های زیبایی، غذاهای لذیذ و حتی یک سالن اسکیت روی یخ  در گرمای تایلند را در این مجتمع یکجا خواهید دید. همیشه اینجا  گزینه های جدید و مبهمی برای کشف وجود دارد  شما به راحتی می توانید بدون این که متوجه آن شوید، نصف روز را اینجا صرف گشت و گذار و خرید کنید. Central World در واقع، بزرگترین مرکز خرید تایلند و در میان لیست بزرگترین مراکز خرید در جهان جای دارد.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

بازار گل بانکوک Bangkok Flower Market

بدون شک بازار گل بانکوک مانند جواهری در بین بازارهای بانکوک است. گلهای زیبا و رنگارنگ با رایحه های مختلف هر بازدید کننده ای را محصور خود می کند. شب های این بازار واقعا جالب هستند و ارزش بیدار ماندن را دارند.

بازارها و مراکز خرید بانکوک

راهنمای خرید در بانکوک

تایلند پر از صنایع دستی، مجسمه ها و شال های رنگارنگ و جذاب است که می توانید آن ها را به عنوان سوغاتی برای عزیزتان یا خودتان تهیه کنید.

سعی کنید مقداری پول نقد همواره همراهتان باشد چرا که گاهی در بیرون از مراکز خرید بانکوک و در بازارهای خیابانی می توانید کالاهای مناسبی را تهیه کنید. در این بازارها هم معمولا باید پول را نقد بپردازید و کارت اعتباری قبول نمی‌کنند.

سعی کنید که گول افرادی که می خواهند اشیای قدیمی و عتیقه خودشان را به شما بفروشند با قیمت بالا را نخورید، چرا که تشخیص قدمت این جور کالاها بسیار سخت است. اگر واقعا از چیزی خوشتان آمد و نتوانستید از آن بگذرید، حتما از فروشگاه‌ های معتبر بخرید که مجوز فروش و صادر کردن اشیای قدیمی داشته باشند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید