بنر هدر

پارک آبی ایروان ، یکی از مدرن‌ترین پارک‌های آبی در دنیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک آبی ایروان یا پارک دنیای آبی ایروان یکی از مدرن‌ترین و زیباترین پارک‌های آبی در دنیا است که در سال ۲۰۰۱ و در حومه شرقی شهر ایروان ساخته شده است. این مجموعه عظیم از چند بخش مجزا تشکیل شده است که افراد با سنین مختلف می‌توانند از آن بهره ببرند.

پارک آبی ایروان ، یکی از مدرن‌ترین پارک‌های آبی در دنیا

پارک دنیای آبی ایروان امکانات تفریحی و گردشگری متنوعی دارد و گردشگران می‌توانند از فواره‌ها، سرسره‌های آبی، موج‌ساز‌های بزرگ و جکوزی‌های سرد و گرم لذت ببرند. البته فضای پارک به دو محدوده تابستانی و زمستانی تقسیم شده است که گردشگران با توجه به فصول سال به آنجا می‌روند.

پارک آبی ایروان ، یکی از مدرن‌ترین پارک‌های آبی در دنیاقسمت تابستانی پارک آبی فقط چند ماه گرم سال باز است و گردشگران در این چند ماه می‌توانند به آن وارد شوند. استخر بزرگ شنا، استخر ویژه، سرسره‌های بزرگ آبی و یک استخر کوچک مخصوص کودکان از قسمت‌های بخش تابستانی پارک دنیای آبی ایروان هستند که حدود ۳ هکتار وسعت دارد و رستوران‌های پذیرایی نیز در آن تعبیه شده است.

اما بخش زمستانی و سرپوشیده پارک دنیای آبی ارمنستان در سال ۲۰۰۸ و به منظور پوشش دادن نقاط ضعف قسمت تابستانی افتتاح شده است. امکانات بخش زمستانی همانند بخش تابستانی است که در آن اتاق‌های بدن‌سازی و مراکز توان‌بخشی در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که بخش زمستانی پارک دنیای آبی ایروان حدود نیم هکتار وسعت دارد و نگرانی بابت سفر‌های زمستانی خود نداشته باشید.

پارک آبی ایروان ، یکی از مدرن‌ترین پارک‌های آبی در دنیا

در جوار این پارک، یک باغ‌وحش بزرگ و باغ گیاه‌شناسی ایروان واقع شده است که این موضوع باعث محبوبیت این فضای زیبا شده است. درواقع گردشگران ترجیح می‌دهند یک روز از گردش خود را به دیدن این سه جاذبه دیدنی اختصاص دهند.

آدرس پارک آبی ایروان

دنیای آب ایروان با میدان ریپابلیک (جمهوری) در مرکز این شهر، حدودا ۵/۵ کیلومتر فاصله دارد که این مسیر را می توان از طریق خیابان های نعلبندیان، هراتسی و میاسنیکیان در ده دقیقه با خودرو پیمود. از طریق مترو نیز می‌توانید به این پارک آبی بروید و نزدیک ترین ایستگاه مترو به این پارک آبی ایستگاه الماست است.

ساعت کار پارک آبی ایروان

درهای این پارک آبی ارمنستان از ساعت ۹ الی ۲۱ به روی علاقه مندان به ورزش های آبی و گردشگران باز است. اما اگر می‌خواهید در زمانی شلوغ به این پارک نروید بهتر است در ساعت‌های ابتدایی روز و در روزهای یکشنبه و دوشنبه به پارک آبی ایروان مراجعه نکنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید