پارک برنهم ، جاذبه ای طبیعی در فیلیپین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهر باگیو یکی از شهر های بزرگ در فیلیپین است که گردشگران زیادی را در طول سال می بینیم که به این شهر سفر می کنند. پارک برنهم یکی از جاذبه های تاریی در این شهر است. این پارک با داشتن درختان انبوه و سرسبز و دریاچه ای مصنوعی موفق شده است که گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

پارک برنهم ، جاذبه ای طبیعی در فیلیپین

تاریخچه پارک برنهم

پارک به اسم دانیل برنهم، معمار آمریکایی نامگذاری شده، کسی که طراحی شهر و پارک را به طور همزمان انجام داد. پارک قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و ساخت آن در حوالی سال ۱۹۰۴ شروع شده است. پارک در احاطه ارتفاعات کوهستانی قرار گرفته و در سالیان اخیر به خاطر ساخت و سازهای شهری کوچکتر از مساحت اولیه اش شده است. در زلزله سال ۱۹۹۰ این پارک به پناهگاه مهم افراد زلزله زده شهر تبدیل شد و نقش مهمی پیدا کرده بود. پارک برنهم با مساحت ۳۲٫۸۴ هکتار در مرکز شهر قرار دارد و با توجه به موقعیت مرکزی اش از جاذبه های ارزشمند شهر به شمار می رود به طوری که تا به امروز یکی از محبوب ترین و معروف ترین پارک های فیلیپین بوده و همیشه گردشگران زیادی برای فرار از شلوغی های شهر به آنجا می روند.

پارک برنهم ، جاذبه ای طبیعی در فیلیپین

اگر به شهر باگیو سفر می کنید، بازدید از پارک برنهم را از دست ندهید چراکه آب و هوای این شهر و علی الخصوص این پارک بسیار ملایم است و برای تفریح و استراحت گزینه ی بسیار مناسبی است. این پارک رو به بلند ترین کوه منطقه یعنی که کابویائو واقع شده است و با رفتن به این پارک می توانید از فضاهای چمن کاری شده، پیاده رو های زیبا، درختان سرسبز و گل کاری های دیدنی لذت ببرید.جالب است بدانی که این پارک در طول ماه های خرداد تا شهریور که زمان بارندگی های موسمی است، در مه غلیظی فرو می رود و به حالتی بی نظیر دست می یابد. لازم به ذکر است که پس از فصل بارندگی گل های رنگارنگ بی نظیری را در این پارک خواهید دید.

پارک برنهم ، جاذبه ای طبیعی در فیلیپین

در سال ۲۰۱۳ در این محل یک فواره رقصان تعبیه شده که زیبایی چشم اندازهای پارک را دوچندان کرده است. در جنوبی ترین قسمت پارک در گذشته تعداد زیادی از گونه های درختان صنوبر از نقاط مختلف دینیا وجود داشت که امروز به جز گونه های داخلی، بقیه از بین رفته اند. باغ رز یکی از دیدنی ترین بخش های این پارک است که با صد ها شاخه گل مزیین گشته است. این باغ رد ورودی شمالی پارک قرار دارد که مجسمه نیم تنه دانیل برنهم در آن قرار داده شده است.

پوشش گیاهی پارک برنهم

حدود ۳۰۰۴ گونه گیاهی مجزا در این پارک شناسایی شده که در میان آن ها درختان، بوته ها، گیاهان دارویی و … به چشم می خورد. در مجاورت این پارک حدود ۲۶۰۰ درخت کاشته شده که بیشتر آن ها در اطراف پیست اسکیت هستند. اگر مجذوب گل ها و گیاهان بومی این ناحیه شده اید به بخش غربی پارک بروید، در آنجا گلخانه ای هست که گل ها و گیاهان را با قیمت مناسب به فروش می رسانند. این گلخانه مخصوص گل های ارکیده است هرچند که  انواع دیگری از گل ها هم در آن پرورش داده می شوند.

تفریحات پارک برنهم

در این پارک می توانید به تفریحاتی نظیر پیاده روی، اسکیت سواری، قایق سواری در دریاچه، دوچرخه سواری، ماشین سواری، تنیس، بسکتبال، زمین بازی بچه ها، تماشای مراسم فرهنگی بپزدازید. اگر در سفر به فیلیپین به این پارک می روید، بهتر است یک روز کامل خود را به آن اختصاص دهید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید