بنر هدر

جاذبه گردشگری پارک ملی یوهو در کانادا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک یوهو در ایالت بریتیش کلمبیا قرار دارد و با استان البرتا و پارک ملی بنف هم مرز می باشد. این پارک هم مانند پارک های دیگر در دامنه کوه های راکی قرار دارد. جالب است بدانید که یک روستای دیدنی و کوچک به نام فیلد در این پارک وجود دارد و جمعیت این روستا ۲۰۰ نفر است. همچنین چند رستوران کوچک، دفتر پست و یک پمپ بنزین هم در روستا فیلد موجود است.

جاذبه گردشگری پارک ملی یوهو در کانادا

جاذبه های پارک ملی یوهو

آبشار تاکاکاو

این آبشار بی نظیر دلیل به اندازه کافی محکمی هست که از پارک ملی یوهو دیدن کنید. تاکاکاو، دومین آبشار بلند کانادا است که از ارتفاع ۳۸۴ متری به پایین می ریزد. نام این آبشار از یک واژه در زبان کری به معنی «باشکوه» گرفته شده که واقعا این صفت درخور آبشار تاکاکاو است. مسیر دسترسی به این آبشار از بزرگراه حدودا ۸ کیلومتر طول می کشد که آن هم به خودی خود جذاب می باشد، مخصوصا در فصل پاییز که درختان سایه روشنی از رنگ های زرد و نارنجی و قرمز به نمایش می گذارند.

دریاچه امرالد

زیبایی این دریاچه همانند دریاچه لوییس می باشد ولی شهرت کمتری نسبت  به ان دارد.در این پارک زیبا ۶۱ دریاچه وجود دارد. می توان در این دریاچه تفریحاتی مانند قایق سواری انجام داد.

جاذبه گردشگری پارک ملی یوهو در کانادا

انباشت فسیل بورگس شیل

این قسمت از پارک یک سایت فسیل شناسی می باشد. در ان فسیل های موجودات دریایی ما قبل تاریخ وجود دارد.برای بازدید از این سایت باید از قبل بلیط ها را رزرو کنید. کسانی که علاقه زیادی به فسیل ها دارند حتما از این قسمت پارک یوهو بازدید می کنند.

ناحیه ی طبیعی و حفاظت شده دریاچه اوهارا

دریاچه اوهارا جایی بی نظیر از دریاچه های یخبندان، آبشارها و جنگل ها در پارک ملی یوهو است. شما می توانید تنها با یک سرویس حمل و نقل محدود یا پیاده روی در امتداد یک جاده سنگی ۱۱ کیلومتری به اینجا برسید. می گویند که دریاچه اوهارا و اطراف آن زیباترین بخش کوه های راکی است و هنگامی که از آن ها بازدید می کنید مطمئنا متوجه می شوید که چرا این حرف زده می شود.

جاذبه گردشگری پارک ملی یوهو در کانادا

پل طبیعی

یکی از نقاط محبوب در پارک ملی یوهو یک پل منحنی روی رودخانه کیکینگ هورس (Kicking Horse) است که به داخل صخره هایی قدیمی می رود و یک آبشار زیبا را می سازد. این پل طبیعی یک جای آسان برای توقف در مسیر دریاچه امرالد است.

روستای فیلد

فیلد، یک روستای کوهستانی است که زیباییش در کلمات نمی گنجد. این روستا با کوه های جذاب محاصره شده و همانطور که گفته شد تنها ساکنین پارک ملی در این روستا واقع هستند. قدمت این روستا به بیش از ۱۰۰ سال پیش برمی گردد، زمانی که به عنوان یک روستا برای راه آهن ایجاد شد که هنوز هم می توانید آثار راه آهن را در اینجا ببینید. شما می توانید در یکی از خانه های محلی یا دیگر اقامتگاه های این روستا بمانید، یک غذای خوشمزه بخورید، از قبرستان تاریخی آن دیدن کرده و همچنین اینجا را نقطه شروعتان برای رفتن به یکی از مسیرهای طبیعت گردی اطراف کنید.

جاذبه گردشگری پارک ملی یوهو در کانادا

چایخانه تویین فالز

چایخانه روستایی تویین فالز (آبشارهای دوقلو) به عنوان یک سایت تاریخی ملی در سال ۱۹۹۲ احیا شد تا معماری پارک های ملی را در نقش احیای توریسم این منطقه به نمایش بگذارد. این چایخانه در دره لیتل یوهو (Little Yoho Valley) واقع شده و برای دسترسی به آن باید یک مسیر ۸٫۵ کیلومتری را از پارکینگ آبشار تاکاکاو پیاده روی کند. چایخانه تویین فالز در دهه ۱۹۲۰ ساخته شده و هیچگونه برق یا آبی ندارد. چای و غذای سبک، گزینه هایی هستند که برای طبیعت گردان از ۱۲ تا ۳ ظهر سرو می شود؛ البته تنها در صورتی که مواد لازم را داشته باشند. شما همچنین می توانید در صورت درخواست در یکی از ۴ اتاق این چایخانه اقامت داشته باشید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید