بنر هدر

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اگر دوست دارید به سراغ پارک های ملی‌ شگفت‌انگیز ژاپن بروید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، با ما همراه شوید. ژاپن پارک ملی‌های زیبایی دارد که از سواحل استوایی و آتشفشان‌های فعال تا جنگل‌های قدیمی و دریاچه‌های زیبا را به گردشگران هدیه می‌کنند. در این مقاله به معرفی 8 پارک ملی زیبای این کشور پرداخته‌ایم.

1. پارک ملی شیرتوکو

پارک ملی «شیرتوکو» (Shiretoko) در «هوکایدو» (Hokkaido) واقع شده و به خاطر حیات وحشش به ویژه جمعیت بزرگ خرس‌های قهوه‌ای شهرت دارد. در تابستان مسافران می‌توانند از داخل قایق‌های امن گردشگری آن‌ها را تماشا کنند. زیبایی بکر و جذاب شیرتوکو به عنوان یک ناحیه حفاظت‌شده توسط میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته می‌شود.

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

2. پارک ملی نیکو

پارک ملی نیکو در منطقه کوهستانی متعلق به کمربند آتشفشانی جای دارد و از آنجایی که در سه استان مختلف جای گرفته چشم اندازهای متنوعی از آبشارها و دریاچه ها دارد. این پارک ملی یکی از بهترین نقاط ژاپن برای تماشای زیبایی های رنگارنگ پاییز است و گردشگران زیادی همین که پاییز به نیمه می رسد راهی این پارک می شوند. این پارک یکی از زیباترین بخش های ژاپن و محبوب ترین مقاصد گردشگری ست و در کنار چشم اندازهای زیبا تعداد زیادی عبادتگاه دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. ورود به این پارک رایگان است و ماجراجویان زیادی برای کوهنوردی، طبیعت گردی، اسکی، گلف و استراحت در ریزورت های چشمه های آب گرم اونسن به این اینجا می روند. در میان پارک های ملی ژاپن پارک ملی نیکو با چشم اندازهای بی بدیل یکی از بهترین مکان ها برای طبیعت گردی است.

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

3. پارک ملی یاکوشیما

پارک ملی «یاکوشیما» (Yakushima) از جنگلی فشرده تشکیل می‌شود که برخی از قدیمی‌ترین درختان ژاپن را در خود جا داده است. معروف‌ترینِ این درخت‌ها، یک درخت سدر عظیم به نام «جومونسوگی» (Jomonsugi) است که سن آن را بیش از ۷۰۰۰ سال تخمین زده‌اند!

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

4. پارک ملی اوگاساوارا

این پارک ملی در جنوب توکیو و در جزایر اوگاساوارا قرار دارد و به خاطر اکوسیستم مخصوص و متفاوت خود به «گالاپاگوس شرق» معروف است. تنها راه رسیدن به این پارک ملی این است که از توکیو به سمت این شبه جزیره قایق بگیرید البته از آنجایی که فاصله پارک تا توکیو حدود ۱۰۰۰ کیلومتر است یک روز طول می کشد تا به این منطقه برسید. با این حال، می توانید به تورهای گردشگری ملحق شوید تا جانورانی را ببینید که فقط متعلق به همین ناحیه هستند.

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

5. پارک ملی فوجی هاکونه ایزو

«فوجی هاکونه ایزو» (Fuji Hakone Izu) به خاطر نزدیکی‌اش به توکیو، از معروف‌ترین پارک ملی‌های ژاپن به حساب می‌آید. هاکونه زیبا به خاطر تاریخ باستانی‌اش، زیارتگاه و آبگرم‌هایش شهرت داشته و تمام این موارد با منظره خیره‌کننده کوه فوجی کامل می‌شوند.

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

6. پارک ملی اسو کوجو

این پارک ملی در مرکز جزیره کیوشو قرار گرفته و مهمترین جاذبه آن کوه آتشفشانی اوسو (Mount Aso) است که یکی از بزرگ ترین دریاچه های آتش فشانی دنیا را در خود جای داده است. گردشگران زیادی برای دیدن دهانه آتشفشانی این کوه و تماشای یکی از کمیاب ترین آتشفشان های فعال دنیا به بالای این کوه می روند. در این پارک، کوه آتشفشانی به طور دائم گازهایی را در هوا منتشر می کند و گاهی که غلظت گازها خیلی زیاد می شود بالا رفتن از آن ممنوع است. کسانی که مشکلات تنفسی دارند بهتر است قید رفتن به بالای کوه را بزنند!

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

7. پارک ملی توادا هاچیمانتای

در منطقه «توهوکوی شمالی» (Tohoku) می‌توانید دریاچه «توادا» (Towada) که در پارک ملی‌ای به همین نام واقع شده را پیدا کنید. اونسن «نیوتو» (Nyuto) و کوهستان «هاچیمانتای» (Hachimantai) هم سالانه هزاران بازدیدکننده را به سمت خود می‌کشانند. اوج زیبایی این پارک در فصل پاییز خواهد بود زیرا می‌توانید جلوه‌های رنگارنگ درختان را تماشا کنید.

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

8. پارک ملی شیکوتسو- تویا

این پارک در جنوب غربی هوکایدو قرار گرفته و آتشفشان ها و دریاچه های زیادی دارد که به راحتی از فرودگاه نیو چیتوز در شهر ساپورو قایل دسترسی هستند و به دلیل دسترسی راحت به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ژاپن تبدیل شده اند. از مهمترین جاذبه های پارک دو دریاچه آتشفشانی و دو آتشفشان است از طرفی در پارک مسیرهای آتشفشانی و نشانه هایی از فعالیت های آتشفشانی وجود دارد که تماشای آن ها برای گردشگران جذابیت خاصی دارد. در این پارک می توانید از کوهنوردی، صخره نوردی و همینطور تماشای چشم اندازهای زیبایی که توسط فوران آتشفشان ها شکل گرفته لذت ببرید.

پارک های ملی شگفت‌انگیز ژاپن

بعد از طبیعت گردی و گردش در طبیعت بکر این ناحیه به سراغ شنا در چشمه های آب گرم بروید تا خستگی تان در برود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید