9 تا از بهترین پارک های ملی کانادا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کانادا با جاذبه های منحصر به فرد، و مردمی با ملیت های مختلف، همیشه مقصد مهمی برای گردشگران بوده است. جاذبه ها و زیبایی های این سرزمین به قدری زیاد است که در این لیست نمی گنجد. بسیاری از توریست ها که اطلاعات خوبی درباره ی این کشور ندارند، ترجیح می دهند که از شهر های بزرگی همچون ونکوور، تورنتو و اتاوا دیدن کنند. طبیعت بکر و بی نظیر کانادا، از قله ی کوهستان های پوشیده از برف گرفته تا پوشش جنگلی در کنار سواحل و پارک های ملی ارزش دیدن دارند و می بایستی فرصت بازدید از این طبیعت را از دست ندهید. در ادامه پارک های ملی فوق العاده زیبای کانادا را معرفی می کنیم.

1- پارک ملی بنف، آلبرتا | Banff National Park, Alberta

از بهترین پارک های ملی کانادا پارک ملی بنف آلبرتا است که در قلب کوه های راکی، ۱۵۰ کیلومتر غرب کالگری قرار دارد. به عنوان قدیمی ترین پارک ملی کانادا و سومین پارک ملی قدیمی دنیا، بنف یکی از مقاصد برتر کانادا است و دارای جاذبه های طبیعی بی نظیری از قله های پر از برف، جنگل های مخروطی متراکم، مراتع آلپی و دریاچه های بکر است. هر ساله میلیون ها گردشگر، شاهد این مناظر کوهستانی باشکوه می باشند و از فرصت های بی پایانی برای تعطیلات در فضای باز، با فعالیت هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و قایقرانی استفاده می کنند.

9 تا از بهترین پارک های ملی کانادا

2- پارک ملی یوهو (Yoho National Park)

پارک ملی یوهو تنها دو ساعت از شهر شلوغ کالگری فاصله دارد و دروازه ای پر از هیجان به سوی طبیعت می باشد و یکی از جاذبه های تماشایی برای دوستداران طبیعت و محیط زیست محسوب می شود. در این پارک ملی بیش از 50 دریاچه وجود دارد که بزرگ ترین آنها دریاچه امرالد می باشد که با رنگ های روشن و زمردی مکانی شگفت انگیز برای توریست ها می باشد. همچنین دریاچه ی زیبای اوهارا که در این پارک ملی قرار دارد، بسیار تماشایی بوده و اغلب پس زمینه عکس های یادگاری گردشگران می باشد. از دیگر جاذبه های تماشایی و زیبای پارک ملی یوهو می توان به پل طبیعی، آبشار های بی نظیر تاکاکاو و آبشار واپتا اشاره کرد که هر یک دلیل خوبی برای بازدید از پارک ملی یوهو می باشند. با بازدید از این پارک ملی که بهترین مناطق طبیعی کانادا را در بر دارد، خاطراتی فراموش نشدنی را رقم خواهید زد.

9 تا از بهترین پارک های ملی کانادا

3- پارک ملی پسیفیک ریم، بریتیش کلمبیا | The Pacific Rim, British Columbia

این پارک ملی در سواحل غربی جزیره ونکوور واقع شده و دارای ۳ بخش متفاوت است: لانگ بیچ (Long Beach)، بروکن آیلند گروپ (Broken Group Islands) و وست کوست ترِیل (West Cost Trail). پارک ملی پسیفیک ریم حاوی مناطق کانادایی ناهموار، جنگل های بارانی، صخره های ساحلی چشمگیر و سواحل شنی گسترده ای است. اگر به اندازه کافی شجاع باشید می توانید در ساحل لانگ بیچ، موج سواری کنید، همچنین تماشای نهنگ های گوژپشت در اینجا بسیار پیشنهاد می شود. در این پارک ملی طبیعت گردی نیز یکی از فعالیت های محبوب گردشگران است، قایق سواری کایاک و فعالیت های بسیار دیگری برای شما در پارک ملی پسیفیک ریم وجود دارد.

4- پارک ملی جزیره پرنس ادواردز (Prince Edward Island National Park)

همانطور که از نام پارک ملی جزیره پرنس ادواردز مشخص می باشد، این پارک در جزیره پرنس ادواردز واقع شده است. کشور کانادا دارای سه استان جزیره ای می باشد و جزیره پرنس ادوارد تنها استان جزیره ای است که در اقیانوس اطلس قرار دارد. این پارک ملی در ساحل شمالی واقع شده است. پارک ملی جزیره پرنس ادواردز صخره های سرخ رنگی دارد که مایل ها در امتداد مسیر های ساحلی کشیده شده است. در روی شن های ساحلی می توانید استراحت کنید، در دریا شنا کنید و در طول شب درون کمپ اقامت کنید. بنا ها و موزه های مختلفی درون این پارک ملی قرار دارند. گردشگران زیادی از بندر و فانوس دریایی کوه هد یا از میراث گرین گیبل دیدن می کنند. شخصیت داستانی آنه گرین گیبل در میان آثار نمادین کودکان این مکان را به عنوان منزل خود معرفی کرده است. صخره های قرمز که در کنار سواحل شنی سفید رنگ قرار گرفته اند این جزیره را به یکی از زیباترین جزایر کانادا تبدیل کرده اند. گفتنی است که علاوه بر گونه های مختلف جانوران، گونه های مختلف گیاهان نیز در این پارک به چشم می خورد.

9 تا از بهترین پارک های ملی کانادا

5- پارک ملی تاوزند آیلندز، اونتاریو | Thousand Islands National Park, Ontario

این پارک ملی، زنجیره ای است که در رودخانه سن لارنس قرار گرفته و از کینگستون تا بروکویل ادامه می یابد. تاوزند آیلندز، یکی از کوچکترین و بهترین پارک های ملی کانادا مجموعه ای از ۲۰ جزیره گرانیتی، صدها جزیره کوچک و چندین بخش است که در آن ها ترکیبی از زمین های مردابی، جنگل های کاج و آبشارهای هیجان انگیز و همچنین برخی از غنی ترین جمعیت های حیات وحش در این کشور است. کاوش در این پارک ملی باشکوه را در پیاده روی در مسیرهای مشخص شده شروع کنید.

6- پارک ملی اویوئیتاک (Auyuittuq National Park)

پارک ملی اویوئیتاک در جزیره ی بافین واقع شده است. این مکان مقصدی معروف برای کارهای هنری بومی و بنا های قطبی می باشد و روز های طولانی تابستان را می توانید در این جزیره تجربه کنید. گردشگران زیادی در طول ماه های ژوئن تا جولای به این پارک ملی معروف سفر می کنند، در این ماه ها خورشید غروب نمی کند و در طول نیمه شب نیز همانند ظهر بر فراز آسمان می درخشد. تور های زیادی همراه با راهنما از این پارک ملی بازدید می کنند و با شرکت در این تور ها فرصت بی نظیری از تجربه ی خوابیدن در خانه های برفی یا سورتمه سواری در امتداد دشت هموار سرزمین های قطبی را به دست خواهید آورد. جاذبه های طبیعی بیشماری در این منطقه وجود دارد، و بهتر است که فرصت بازدید از دریاچه ها و رشته کوه های پوشیده از برف، دره های ژرف و حیات وحش دریایی در سواحل این منطقه را از دست ندهید.

9 تا از بهترین پارک های ملی کانادا

7- پارک ملی کیپ برتون هایلندز، نوا اسکوشیا | Cape Breton Highlands National Park, Nova Scotia

یکی دیگر از بهترین پارک های ملی کانادا در جزیره کیپ برتون، هم مرز با دریای اطلس در شرق و خلیج سن لارنس در غرب، قرار دارد. این پارک با یک فلات مرتفع در منظره ای توندرا مانند شناخته شده و با ژرف‌دره یا کانیون های عمیق رودخانه ای ترکیب شده که  در نهایت در ساحلی کم ارتفاع، تمام می شود.

8- پارک ملی گراس مورن (Gros Morne National Park)

پارک ملی گراس مورن در ساحل نیوفاندلند (Newfoundland) واقع شده است و در حقیقت این پارک نام خود را از دومین قله بلند کوه نیوفاندلند گراس مورن، که در این پارک قرار دارد، گرفته است. بیشترین فضای این پارک ملی را رشته کوه های بلندی احاطه کرده اند، و از کوه های آپالاج در شرق آمریکای شمالی تا این نواحی گسترده شده اند. طبیعت گردی یکی از دلایل اصلی بازدید از پارک ملی گراس مورن می باشد و بدون شک موقعیت های مناسب و بیشماری را برای تماشای چشم انداز های زیبای این پارک ملی به دست خواهید آورد. توریست ها اغلب در فصل تابستان همراه با راهنما در تالاب بروک غربی قایق رانی می کنند و به تماشای چشم انداز های بی نظیر و فوق العاده زیبای ارتفاعات اطراف می پردازند. فانوس دریایی کاو هد، یکی دیگر از جاذبه های این پارک ملی می باشد که با منظره ای زیبا به همراه تاریخی غنی ارزش بازدید دارد. گفتنی است که پارک ملی گراس مورن در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و صخره های بزرگ و عجیب این پارک در مورد تشکیل اقیانوس ها و تغییرات زمین شناسی مورد مطالعه و بررسی دانشمندان قرار می گیرند.

9 تا از بهترین پارک های ملی کانادا

9- پارک ملی ناهانی ( Nahanni National Park)

پارک ملی ناهانی در قسمت نواحی شمال غربی کانادا است و در منطقه کوه های مکنزی واقع شده است. گردشگران از طریق هواپیمای آبی به این مقصد دسترسی دارند. این جاذبه ی گردشگری دور از دسترس بوده و برای برخی از توریست ها جذاب تر و پر هیجان تر جلوه می کند. رودخانه ی جنوب ناهانی یکی از جاذبه های زیبای این پارک ملی می باشد، گردشگران می توانند به قایق رانی پرداخته، در طول آب های رودخانه و تا نزدیکی آبشار های ویرجینیا، به کایاک سواری بپردازند.

9 تا از بهترین پارک های ملی کانادا

گردشگرانی که ترجیح می دهند شب را نیز با چادر زدن در دل طبیعت سپری کنند و چندین روز به طبیعت گردی بگذرانند، پارک ملی ناهانی را به عنوان مقصد انتخاب می کنند. و از طریق هواپیما می توانند به این منطقه ی دورافتاده دسترسی داشته باشند. گفتنی است که زیبایی های این پارک ملی موجب شده که این پارک ملی در فهرست جهانی یونسکو به ثبت برسد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید