بنر هدر

پل گاتالا ، محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پل گالاتا یکی از مهم‌ترین مکان‌های گردشگری استانبول است. جایی که آسیا و اروپا به هم وصل می‌شوند. نویسنده معروف، مارک تواین هم در کتاب خود از این پل سخن به میان آورده و از زیبایی‌هایش نوشته است. اینجا جایی است که می‌توانید به تماشای دو قاره کهن بنشینید و همراه با ماهیگیران و مردم محلی در چشم انداز زیبای تنگه بسفر غرق شوید.

پل گاتالا ، محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا

پل گالاتا کی ساخته شده است؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که سلطان بایزید دوم در سال 1502 از دو نقاش مطرح آن دوران، لئوناردو داوینچی و میکل آنژ درخواست طراحی پلی را کرد که دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به هم وصل کند. اما این درخواست توسط میکل آنژ پذیرفته نشد و لئوناردو بود که طرحی برای آن ارائه داد. اما طرح وی توسط سلطان بلندپرواز عثمانی مورد قبول واقع نشد، تا اینکه در سال 1992 در بخش قدیمی شهر پلی را ساختند که جنوب را به شمال متصل می‌کرد و نام گالاتا را بر آن نهادند. این پل شامل 6 مسیر خودرو و دو خط تراموا و پیاده‌روی است.

پل گاتالا ، محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا

چرا باید پل گالاتا را دید؟

شما می توانید این پل را در صفحات مجلات گردشگری زیادی ببینید، صدها ماهیگیر بر روی این پل می ایستند تا صید خود را بگیرند. این پل تاریخ رنگینی دارد و در طول تاریخ در مکان های مختلف، ۵ بار دوباره سازی شده است.

پل گاتالا ، محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا

بر روی این پل است که می‌توانید استانبول واقعی را ببینید، در برابر چشمانتان تنگه بسفر جادویی قرار دارد و از یک سو مناره‌های مساجد تاریخی و از سوی دیگر ساختمان‌های مدرن به چشم می‌خورند. اینجاست که واقعا دریافت می‌کنید که در استانبول حضور دارید، شهری که تاریخی چند هزار ساله را پشت سر خود می‌بیند و همزمان پا در دنیای مدرن نهاده و ترکیب خارق‌العاده‌ای را خلق کرده است.

به طور خلاصه به این دلیل که این پل شور و شوق و هیجان بسیار زیادی به شما منتقل می کند و خیلی ساده به یادتان می آورد که شما در یکی از بهترین شهرهای دنیا هستید. این پل پر از ترافیک مردمی است که دارند به تجارتشان می رسند، هر کسی سرش به کار خودش است و هیچ کسی به شما توجه نمی کند بنابراین می توانید یک روز خوب را به همراه مردم استانبول و در جمع آنها سپری کنید و از نزدیک با زندگی آنها آشنا شوید. این پل ، قطب شاخ طلایی است.

دلایل محبوبیت پل گاتالا

غذاهای ارزان و خوشمزه ی ترکی روی این پل به فراوانی وجود دارند از ذرت داغ گرفته تا ساندویچ ۵ لیری ماهی. رستوران های ۵ ستاره را فراموش کنید چون غذاهای روی این پل دقیقا به اندازه ی همان رستوران ها خوشمزه هستند.

این پل در نزدیکی دیگر جاذبه های گردشگری استانبول مثل برج گالاتا و بازار ادویه است.

پل گالاتا جایی است که مردم محلی استانبول آن را خیلی دوست دارند و زیاد به آن می روند. پس یک فرصت عالی برای بدست آوردن دیدی واقعی از زندگی مردم ترکیه در یک شهر بزرگ است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید