بنر هدر

بهترین کافه های تفلیس (ساعات کار + آدرس)

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

غذا خوردن در کافه‌ای دنج و طراحی زیبا در تفلیس یکی از تفریحات اصلی اجتماعی مردم بومی این کشور است. اهالی گرجستان عاشق گذراندن وقت در کافه‌ها و رستوران‌های منحصربه‌فرد و گپ زدن با دوستانشان هستند. آن‌ها در چنین مکان‌هایی سر موضوعات بحث‌برانگیز حرف می‌زنند یا اینکه فقط از نوشیدن قهوه خود لذت می‌برند. این عشق ناشناخته و ناگسستنی به نشستن در یک کافه به مدت چندین ساعت در جان گرجی‌ها نهفته است و معمولا در یک عصر دل‌انگیز با دوستان در کافه‌ای دور هم جمع می‌شوند و لحظات خوشی برای خود رقم می‌زنند. در این مطلب قصد داریم برخی از بهترین کافه های تفلیس را به شما معرفی کنیم که در نقاط مختلف شهر قرار دارد.

کافه لین ویل Linville

طراحی یک کافه به سبک و سیاق قدیمی در طول ۵ یا ۶ سال گذشته بسیار رایج شده است. در این شهر چنین کافه‌هایی کم نیست و کافه Linville یکی از پرطرفدارترین آن‌ها در میان مردم بومی است. اینجا قبلا یک خانه مسکونی بود، به همین دلیل شاید پیدا کردن آدرس آن کمی دشوار باشد. از میدان آزادی به سمت خیابان Kote Abkhazi که می‌روید، در سمت راست خیابان به دنبال یک در آهنی رنگ‌شده بگردید. از پله‌های چوبی ساختمان (که با هر قدم شما صدا می‌دهد) بالا بروید و به کافه برسید.

این کافه دنج با فضایی جذاب، مکانی فوق‌العاده برای یک استراحت کوتاه مدت و در کردن خستگی ناشی از بازدید از جاهای دیدنی شهر و نوش جان کردن یک فنجان قهوه، خوردن ناهار یا حتی یک دسر است. عصرها موسیقی زنده (پیانو) نیز در کافه نواخته می‌شود.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد

آدرس: N 4/6 Gia Abesadze St, Tbilisi, Georgia

بهترین کافه های تفلیس (ساعات کار + آدرس)

کافه گابریادزه CAFE GABRIADZE

تصویر تئاتر ماریونت گابریادزه و برج ساعت مشهورش را حتما در عکس ها و تصاویر شهر تفلیس دیده اید. کافه گابریادزه درست کنار همین بناها قرار دارد و در واقع بخشی از مجموعه گابریادزه به حساب می آید. رِزو گابریادزه مجسمه ساز، نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و سینما و نقاش است و همین شخص برج ساعت زیبا و خلاقانه و همین طور کافه را طراحی کرده است. این کافه با طراحی هنرمندانه و فضای جالبی که دارد به طور قطع و یقین یکی از بهترین کافه های تفلیس است. کافه گابریادزه سه اتاق و همین طور یک تراس فضای باز دارد که مشرف به برج ساعت و فضای توریستی اطراف است. این کافه در حقیقت محل نمایش آثار هنری رزو است و به هرگوشه ای که نگاه کنید بنا و اثری هنری و خلاقانه می بینید. پوسترها و تابلوهای او به دیوارها آویزان هستند و مجسمه ها و کارهای سرامیکی اش در قسمت های مختلف کافه قرار گرفته اند. کافه گابریادزه فضایی هنری و تماشایی است که مطمئنا تجربه ای لذت بخش برایتان رقم خواهد زد.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: N13 Shavteli St, Tbilisi, Georgia

بهترین کافه های تفلیس (ساعات کار + آدرس)

کافه لیلا Café Leila

یکی دیگر از کافه‌های منحصربه‌فرد تفلیس با طراحی خاورمیانه‌ای، در انتظار گیاهخواران و کسانی است که دوست دارند غذاهای اصیل و خوشمزه گرجی را بچشند. در کافه لیلا شما می‌توانید خوراک‌های لذیذ و میان وعده‌های گرجستانی مثل بادمجان، اسفناج، هویج، لوبیا و سبزیجات را در کنار خاچاپوریتو (پای پنیری شبیه پیتزا) و نان ذرت میل کنید.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد

آدرس: N18 Ioane Shavteli St, Tbilisi, Georgia

بهترین کافه های تفلیس (ساعات کار + آدرس)

کافه فکتوری ۲۷ | Factory 27

به کسانی که به هنر خیابانی علاقه مندند پیشنهاد می کنیم در سفر به تفلیس حتما به کافه فکتوری ۲۷ هم سر بزنید. این کافه مکانی دلنشین و صمیمی برای فرار از هیاهو و ازدحام مکان های توریستی است. کافه فکتوری ۲۷ دارای دو فضای سربسته و فضای باز است و با توجه به حال و هوایتان می توانید در یکی از این بخش ها بنشینید. در حیاط کافه می توانید نقاشی های گرافیتی زیبایی را ببینید که روی دیوارها کشیده شده اند و اثر هنرمند گرجی، تام اونز هستند.

منوی کافه طیف متنوعی از غذاهای بین المللی مثل انواع برگر، سوپ، سالاد، ساندویچ، فلافل و … را شامل می شود. عصرها در این کافه اغلب اجرای زنده موسیقی هم برگزار می شود که بر جذابیت این کافه اضافه می کند.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ نیمه شب

آدرس: N 27 Mikheil Zandukeli St, Tbilisi, Georgia

بهترین کافه های تفلیس (ساعات کار + آدرس)

آنتی کافه کورنر Anticafe Corner

آنچه که سبب تمایز آنتی کافه کورنر با سایر کافه‌های تفلیس شده، این است که اینجا به‌خاطر چیزی که می‌خورید، پول نمی‌دهید؛ همان‌طور که از اسم این کافه مشخص است، شما بابت زمانی که آنجا صرف می‌کنید، باید پول بپردازید.

اینجا به‌خاطر چیزی که می‌خورید، پول نمی‌دهید؛ شما بابت زمانی که آنجا صرف می‌کنید، باید پول بپردازید

قیمت آنتی کافه کورنر اصلا گران نیست و بعد از ۲ ساعت زمانی که اینجا سپری کردید، قیمت‌ها کاهش می‌یابد. علاوه بر این، اگر بیش از ۳ ساعت را در آنتی کافه کورنر سپری کنید، بعد از آن می‌توانید به‌صورت رایگان اینجا بنشینید.

ایده اصلی این مکان ایجاد فضایی دنج و شبیه به خانه است تا مشتریان بتوانند بنشینند و هر کاری را که در خانه خود، بدون هیچ حواس‌پرتی می‌توانند انجام دهند، اینجا هم انجام دهند.

در آنتی کافه کورنر به طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و کتاب‌ها دسترسی دارید؛ شما همچنین می‌توانید هر فیلمی را که بخواهید، اینجا تماشا کنید و بدون هیچ محدودیتی چای و قهوه بنوشید (به‌صورت رایگان). این کافه حتی به شما اجازه می‌دهد که به همراه خود غذا یا تنقلات بیاورید و در این محل نوش جان کنید.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۶ بعداز ظهر تا ۳ بامداد

آدرس: N 30 Shalva Dadiani St, Tbilisi, Georgia

بهترین کافه های تفلیس (ساعات کار + آدرس)

کافه میزوری Café Miziuri

یکی دیگر از معروف ترین و بهترین کافه های تفلیس کافه میزوری است که در گوشه ای دنج در یکی از پارک های زیبای شهر قرار گرفته است. این کافه حقیقتا یکی از جاذبه های مخفی شهر است که توریست ها اغلب از وجود آن بی خبرند. کافه میزوری که جدیدا مورد بازسازی قرار گرفته است فضایی دلنشین و دلپذیر برای افراد غیرسیگاری است و مشتریان هم در فضای داخل و هم در فضای باز بیرون و در کنار پارک می توانند بنشینند. طراحی ساده و در عین حال رنگارنگ و جالب این کافه یکی از دلایل جذابیت آن است، با این حال کافه میزوری یک دلیل دیگر برای محبوبیت دارد و آن هم ایجاد تسهیلاتی برای افراد توانخواه است. رمپ ورودی، سرویس بهداشتی قابل دسترسی و منویی به خط بریل از جمله امکانات ویژه این کافه است.

بهترین کافه های تفلیس (ساعات کار + آدرس)

در فصول گرم سال که هوا گرم و دلپذیر است در قسمت فضای باز کافه، فیلم پخش می شود که باعث سرگرمی بیشتر مشتریان می شود. البته این فیلم ها اغلب به زبان گرجی هستند، اما زیرنویس انگلیسی هم دارند. در مناسبت های مختلف هم رویدادهای جالبی در محل این کافه برگزار می شود.

ساعات کار: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

آدرس: Mziuri Park Tbilisi, Georgia

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید