گالری تریتیاکوف مسکو ، روایتگر شاهکارهای هنری روسی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

گالری تریتیاکوف مسکو را باید یکی از زیبا ترین و بزرگ ترین موزه های هنری و از مقصدهای گالری گردی پایتخت تزارها برشمرد. جایی که در محیطی دیدنی با معماری و دکوراسیون پر نقش و نگار، به ضیافت آثار هنری تاریخی و مجلل عصر تزارها می رویم.

گالری تریتیاکوف مسکو ، روایتگر شاهکارهای هنری روسی

مسکو و سنت پترزبورگ (خوشگل ترین شهر قاره سبز) را در فهرست مقصدهای گردشگری هیجان انگیز جهان قرار داده اند و به همین خاطر توصیه می شود اگر در آینده نزدیک به فکر برنامه ریزی یک سفر مجلل و پر خاطره به کشورهای اطراف ایران هستید، سفر به میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ را فراموش نکنید که هم فال است و هم تماشا و برای دانشجویان هنر، یک case study فوق العاده.

این موزه در سال ۱۸۵۶ میلادی توسط یک فعال تجاری معروف به نام پائول تریتیاکوف تاسیس شد و علاقه زیادی به جمع آوری آثار هنری داست. او موزه ای که بعدها احداث کرد را به دولت واگذار کرد و این موزه ملی شد. از سال ۱۸۹۲ میلادی تا کنون بیش از یکصد سال است که اقدام نیکوکارانه تریتیاکوف در جمع آوری و نمایش آثار هنری، میلیون ها گالری گرد را به نگارخانه وی کشانده است.

گالری تریتیاکوف مسکو ، روایتگر شاهکارهای هنری روسی

اولین بار در سفر به سنت پترزبورگ ایده ی سرمایه گذاری بر روی آثار هنری در ذهن پاول تریتیاکوف جرقه زد و او قبل از اینکه گالری خود را افتتاح کند ۴ دهه را بر روی جمع آوری این آثار صرف کرد. جمع آوری اولین آثار وقتی اتفاق افتاد که او در سن ۱۸ سالگی مبلغ قابل توجه ۳٫۸ میلیون روبل از پدرش به ارث گرفت و ۱۰ اثر اصل هنری را خریداری کرد. او که با این ارث تبدیل به تاجری بزرگ شده شد چندین کارخانه تاسیس و هزاران نفر از افراد روسیه را استخدام کرد. گالری تریتیاکوف که در ابتدا توسط پاول تریتیاکوف راه اندازی شد در همان لحظه ی اولی که به روی مردم باز شد یعنی سال ۱۸۷۰ به مکانی محبوب تبدیل شد و مجموعه آثارش بعد از مرگ تریتیاکوف با رشد زیادی روبرو شدند.

گالری تریتیاکوف مسکو ، روایتگر شاهکارهای هنری روسی

بدون شک این گالری بهترین موزه هنری روسی در دنیاست و توانسته به بهترین شکل ممکن سبک هنری هنرمندان این سرزمین را به نمایش در آورد. آثار این موزه تنوع شگفت انگیزی دارند؛ از نماد های اسرار آمیز قرن دوازدهمی تا شاهکارهای هنری مورد علاقه افراد معروف. تمامی تابلوها به زبان انگلیسی برچسب گذاری شده اند که بازدید از آن ها را برایتان راحت می کنند. در این گالری مجموعه آثار قرن بیستم وجود ندارد و آن ها در یک گالری جداگانه در موزه ای در حدود ۱ کیلومتر آن طرف تر به نمایش در آمده اند چون این موزه دو ساختمان جداگانه دارد: ساختمان قدیمی که شامل نمادها و نقاشی های قرون ۱۱ تا اوایل قرن ۲۰ است و نمایشگاهی مملوء از آثار قرن ۲۰ که در ساختمان جدید هستند.  گالری تریتیاکوف به مجموعه های منحصربفرد از نمادهای روسی معروف است در اینجا می توانید آثاری را ببینید که قدمت آن ها به قرن ۱۰ و ۱۱ برمی گردد.

بازدید از گالری تریتیاکوف فرصتی جالب برای تماشای روسیه از دریچه ی دیدگان هنرمندان بااستعداد است. در  این موزه مجموعه هایی ارزشمند از نقاشی های رئال روسی وجود دارد که نمونه هایی زیبا از هنر نو هستند. تماشای پرتره ها، چشم اندازها و تصاویر تاریخی به شما کمک می کند تا فرهنگ روسیه را بهتر درک و معماری روح اسرار آمیز روسیه را حل کنید. این گالری جاذبه ای غافلگیر کننده برای گردشگران است و با بازدید از آن هنرمندان بزرگ روسیه را کشف می کنید و به داستان پشت پرده ی هر کدام از نقاشی های معروف گوش می سپارید.

گالری ترتیاکوف مسکو روایتگر شاهکارهای هنری روسی است و اگر علاقه به آثار هنری دارید بازدید از آن را نباید به هیچ عنوان از دست بدهید. بنای موزه در سال های ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۴ میلادی در بخش جنوبی کاخ کرملین درست شد تا در برگیرنده ی مجموعه های هنری با ارزش روسیه باشد.

این گالری دولتی با بیش از ۱۰۰ هزار اثر شامل نمادها، نقاشی ها، گرافیک ها و مجسمه ها یکی از بزرگ ترین موزه های روسیه است و مجموعه های رئال آن از نیمه دوم قرن ۱۹ بهترین نمونه در کشور هستند.

گالری تریتیاکوف یکی از محبوب ترین موزه های مسکو است و کسانی که علاقمند به بازدید از موزه ها هستند می توانند هر روز به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر به دیدن این موزه بروند. برای بازدید از موزه باید ۲۲۵ روبل هزینه پرداخت کنید البته هزینه ی ورودی کودکان ۱۳۰ روبل است. رفت و آمد به گالری تریتیاکوف هم آسان است چون به راحتی می توانید از طریق ایستگاه متروی Polyanka خودتان را به موزه برسانید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید