آکواریوم لیسبون کجاست؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از مهمترین جاذبه های شهر لیسبون آکواریوم لیسبون است. این آکواریوم یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیاست و یک مکان عالی برای بازدید گردشگران و خانواده ها  به شمار می‌آید.

آکواریوم لیسبون کجاست؟

در داخل آن بیش از 50 گونه مختلف از حیوانات مانند پنگوئن، نهنگ، اسب آبی، اختاپوس و.. زندگی می‌کنند. این آکواریوم در جریان اکسپو ۹۸ ساخته شده و بعد از حدود ۲ دهه هنوز هم یکی از محبوب ترین دیدنی های شهر است.

این آکواریوم در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده و نه فقط در لیسبون و پرتغال بلکه در کل دنیا معروف است به طوری که هر سال حدود ۱ میلیون نفر از ان بازدید می کنند.

آکواریوم لیسبون کجاست؟

مخزن اصلی این آکواریوم، یک مخزن 1000 کیلومتر مربعی است که 4 مخزن، آن را احاطه کرده‌اند. مخزن مرکزی 7 متر عمق دارد که در آن صد نوع ماهی به زیبایی در کنار هم شنا می‌کنند. حدود ۱۰۰ گونه از آبزیان سراسر دنیا در مخزن اصلی نگهداری می شود که شامل نهنگ، سفره ماهی، مار ماهی و … هستند.

آکواریوم لیسبون کجاست؟

آکواریوم لیسبون به غیر از مخزن اصلی، ۴ مخزن بزرگ دیگر هم دارد که در اطراف مخزن اصلی هستند و در هر کدام از آن ها یک اکوسیستم اقیانوسی خاص به وجود آمده است. در واقع در این مخزن ها نمونه ای از گونه های گیاهی و جانوری اقیانوس های هند، اطلس، آرام و منجمد جنوبی به نمایش در آمده و می توانید در عرض چند دقیقه گونه های مختلف این اقیانوس ها را با هم مقایسه کنید و به تفاوت گونه های اقیانوس ها پی ببرید.  دیگر بخش های این آکواریوم که بعضی از آن ها به مخزن اصلی متصلند زیستگاه جانورانی مثل پنگوئن ها و سمورهای دریایی هستند.

آکواریوم لیسبون کجاست؟

در آکواریوم بزرگ لیسبون، می‌توانید خورشید ماهی‌های نادر، سمورهای دریایی و خرچنگ عنکبوتی غول‌پیکر را از نزدیک تماشا کنید. در بازدید از این آکواریوم این امکان وجود دارد که، در کنار کارکنان به ماهی‌ها نزدیک شوید و به آن‌ها غذا بدهید و یا به راحتی در کنار نهنگ‌ها دراز بکشید.

مسیر دسترسی به آکواریوم لیسبون

آکواریوم در منطقه پارک داس ناکوئس  (Parque das Nações) در شمال شرقی لیسبون قرار گرفته و نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن ایستگاه اریانت (Orient) است که در خط قرمز متروی لیسبون قرار دارد. این ایستگاه تا آکواریوم فقط ۱۰ دقیقه پیاده روی فاصله  دارد و بعد از پیاده شدن از مترو می توانید به راحتی خودتان را به آکواریوم برسانید.

این آکواریوم هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر باز است و هزینه ورودی اش ۱۳ یورو  (حدود ۸۰ هزار تومان) است. بازدید معمولی از این آکواریوم حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان می برد اما از آن جایی که آکواریوم بخشی از پارک اکسپو است بهتره برای اینکه بتوانید دیگر بخش های پارک را هم ببینید نصف روز زمان بگذارید. سعی کنید در فصل تابستان آخر هفته ها به این محل نروید چون شلوغی بیش از حد نمی گذارد به خوبی از آبزیان دریایی دیدن کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید