بنر هدر

انواع دسرهای اروپایی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دسرها یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها در هر وعده غذایی هستند؛ در این میان در سفر به اروپا باید از دسرهای معروفی که در هر کشور وجود دارد، چشید و با مزه آن‌ها آشنایی پیدا کرد. امروزه دسرها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در وعده غذایی هستند که طرفداران بسیاری دارند. دسر کلمه‌ای از ریشه فرانسوی desservir و به معنی «جمع کردن روی میز» است و در اصطلاح به وعده غذایی گفته می‌شود که پس از غذای اصلی صرف می‌شود. این وعده غذایی شامل غذاها و نوشیدنی‌های شیرینی مانند کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، فالوده، پودینگ، ماست و …. می‌شود که برحسب ذائقه مردم در کشورهای مختلف متغیر است. قصد داریم به معرفی بهترین و معروف‌ترین دسرها در قاره سرسبز یعنی اروپا بپردازیم؛ ما را در این سفر خوشمزه همراهی کنید.

پودینگ استیکی تافی (Sticky toffee pudding) انگلستان

پودینگ استیکی تافی دسری خوشمزه و اصالتا اسکاتلندی است که در هر کجای انگلستان قابل دسترس است. این دسر از کیک اسفنجی خیس با خرمای ریزشده تهیه می‌شود که در آخر روی آن را با سس تافی می‌پوشانند و با کاستارد یا بستنی وانیلی سرو می‌کنند.

انواع دسرهای اروپایی

بنافی پای (Banoffee Pie) بریتانیا

بنافی پای یک دسر انگلیسی است که با موز، خامه، تافی و شیر غلیظ درست می شود. این دسر تنوع زیادی دارد و گاهی در آن از بیسکوییت خرد شده و کره هم استفاده می شود. بنافی پای به طور کاملا اتفاقی توسط دو سر آشپز بریتانیایی اختراع شد؛ آن ها می خواستند یک تافی را خوشمزه تر کنند که به این دسر رسیدند، دسری که خیلی زود محبوب ترین شیرینی رستوران شد.

انواع دسرهای اروپایی

لوکومادس (Loukoumades) یونان

این توپ‌های کوچک هم لوکما و هم لوکومادس نامیده می‌شوند. این شیرینی کوچک از خمیر سرخ‌شده درست شده، و در شربت، عسل یا شکلات و گاها کنجد غلتانده می‌شود که واقعا خوشمزه است. این شیرینی مانند دیگر غذاهای یونانی بسیار لذیذ است.

انواع دسرهای اروپایی

برلینر فنکوکن (Berliner Pfannkuchen) آلمان

برلینر شیرینی سنتی شمال آلمان است که شکلی شبیه دونات دارد. برای درست کردن این شیرینی داخل خمیر شیرین را با مارمالاد یا مربا پر و در روغن سرخ می کنند.  ظاهر این شیرینی خیلی اشتها آور است مخصوصا اینکه برای خوشمزه تر شدن آن مقداری پودر قند هم بر رویش ریخته می شود.

انواع دسرهای اروپایی

کرم بروله (Crème brûlée) فرانسه

کرم بروله محبوبترین دسر در جای‌جای فرانسه محسوب می‌شود و دارای ترکیبی غنی از کرم کاستارد با رویه‌ای کاراملی نازک، ترد و شکننده است. این کرم بی نظیر یکی از دسرهای معروف در جهان است.

انواع دسرهای اروپایی

کیک جنگل سیاه (Black Forest Gateau) آلمان

کیک جنگل سیاه در واقع تشکیل شده از چندین لایه کیک شکلاتی که بین هر لایه ترکیبی از خامه زده شده و گیلاس وجود دارد.  در آخر هم این کیک با خامه زده شده، گیلاس و پودر شکلات تزئین می شود و ظاهری خوشمزه و جذاب پیدا می کند.

انواع دسرهای اروپایی

(Crêpes Suzette) فرانسه

Crêpes Suzette نوعی دسر است که بیشتر شبیه یک غذا است و به راحتی در خیابان‌های پاریس می‌توان آن را پیدا کرد. کرپ‌ها در این دسر با نوعی سس شیرین که طعم پرتقال دارد، سرو می‌شود و طعم خاص و بی‌نظیری به آن می‌دهد.

انواع دسرهای اروپایی

کلافوتی (Clafoutis) فرانسه

کلافوتی یک دسر خوشمزه فرانسوی و یک جور کیک میوه است. این دسر خیلی آسان و سریع آماده می شود برای همین خیلی از فرانسوی ها آن را به عنوان دسر در کنار غذا روی میز می گذارند. برای درست کردن این کیک، اول میوه ها (معمولا گیلاس) در یک قالب چیده می شود بعد روی آن با مایع خمیر پوشانده می شود. این کیک میوه ای محبوب ترین و معروف ترین دسر فرانسوی است و عطر و طعمی خوشمزه دارد.

انواع دسرهای اروپایی

ترافل، انگلستان

ترافل یکی از دسرهای پرطرفدار در انگلستان است که از ترکیب میوه، خامه و تکه‌های کیک یا لیدی فینگر که با شربتی آغشته شده است، تهیه می‌شود. در این دسر لایه‌های کیک، میوه و خامه به ترتیب روی هم قرار داده می‌شود و اغلب یک شب زودتر آن را تهیه می‌کنند تا مزه مواد تشکیل‌دهنده به خورد یکدیگر برود. این دسر رنگارنگ بی‌شک هر کسی را برای خوردنش وسوسه می‌کند.

انواع دسرهای اروپایی

بستنی دوندورما، ترکیه

دوندورما یک جور بستنی ترکیه ای است که غلظتش با بستنی های معمولی فرق دارد. از آن جایی که این بستنی نسبت به دیگر بستنی ها دیرتر آب می شود می توانید در گرمای تابستان بدون ترس از آب شدن از طعمش لذت ببرید. این بستنی از خانه، خامه زده شدن، آرد ثعلب، مصطکی و شکر درست می شود و اولین بار در شهر مرعش ترکیه اختراع شده است.

انواع دسرهای اروپایی

کیک St. Honoré، فرانسه

یکی دیگر از دسرهای معروف فرانسوی کیک St. Honoré است که از یک لایه کیک که روی آن با نان خامه‌ای های‌ متعدد پر می‌شود، تهیه می‌شود. نان خامه‌ای‌ها را اغلب با کارامل آغشته کرده و سپس روی کیک قرار می‌دهند و روی آن را با خامه تازه و فرم‌گرفته تزیین می‌کنند.

انواع دسرهای اروپایی

کیک اکلز (Eccles cake) انگلستان

کیک اکلز نوعی کیک کلوچه‌ای است که داخل آن با کشمش و میوه‌های خشک پر می‌شود و یکی از دسرهای پرطرفدار است که به خصوص کودکان علاقه بسیاری به آن دارند و با یک نوشیدنی تازه گزینه عالی برای آنان خواهد بود.

انواع دسرهای اروپایی

پاناکوتا (Panna Cotta) ایتالیا

پاناکوتا یکی از دسرهای اصیل ایتالیا است که از ترکیب خامه، عسل و ژلاتین تهیه می‌شود که به روش بن ماری (بخار آب) پخته شده و سپس در یخجال قرار می‌دهند تا خود را بگیرد. این دسر با سس‌های مختلف به خصوص سس توت فرنگی و شکلات سرو می‌شود.

انواع دسرهای اروپایی

پنکیک (Kaiserschmarrn) اتریش

یکی از دسرهای لذیذی که در سفر به اتریش حتما باید امتحان کنید، پنکیک قیصر یا پنکیک پادشاه است. دلیل این نام‌گذاری این است که این پنکیک یکی از دسرهای محبوب پادشاه فرانتس یوزف یکم بوده است. هنگام تهیه‌ی این پنکیک مواد دیگری چون تکه‌های سیب، کشمش و انواع مغزها اضافه می‌شود.

انواع دسرهای اروپایی

بعد از آماده شدن، آن را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. پس از تقسیم کردن، روی آن پودر شکر می ریزند و با میوه یا مربا سرو می‌کنند. دسر بسیار لذیذی که تا آن را امتحان نکنید، متوجه طعم خارق‌العاده‌اش نمی‌شوید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید