بنر هدر

آشنایی با باغ های گیاه شناسی سنگاپور + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از دیدنی های سنگاپور باغ های گیاه شناسی است که مانند ستاره‌ای درخشان، گردشگران و مردم بومی را به خود جذب می‌کند. این باغ‌ها شامل کلکسیونی بی‌نظیر و شگفت‌انگیز از گیاهان می‌شود که جایگاهی را در جهان از آن خود کرده‌ است و نام آن در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آشنایی با باغ های گیاه شناسی سنگاپور + تصاویر

این باغ نشان دهنده تکامل یک باغ گیاه شناسی استوایی است که به یک موسسه علمی مدرن در سطح جهانی برای حفاظت و آموزش و پرورش تبدیل شده است. چشم انداز بی نظیرشامل یک تنوع غنی از ویژگی های تاریخی، گیاهی و ساختمان هایی است که از زمان ایجاد آن در سال ۱۸۵۹ توسعه باغ را نشان می دهد. این مرکز مهم برای علوم، تحقیقات و حفاظت گیاهان بوده است، بخصوص در زمینه کشت گیاهان تزئینی ، در آسیای جنوب شرقی که از سال ۱۸۷۵ می باشد.

آشنایی با باغ های گیاه شناسی سنگاپور + تصاویر

باغ های گیاه شناسی سنگاپور بخش‌های متفاوت و گل و گیاه‌های مختلفی را دارد، مانند باغ ملی ارکیده که در آن ناحیه غربی باغ های گیاه شناسی را قرار داده‌اند و شما بیش از هزار قطعه ارکیده دو رگه را می‌توانید در آنجا ببینید. قسمتی دیگر از این باغ را خانه مه تشکیل می‌دهد که به یکی از افراد نیکوکار سنگاپور تعلق دارد، این خانه رنگارنگ و پر از گل و گیاه، گونه‌ای از ارکیده‌های چند نژادی است. در قسمت‌ دیگر باغ سنگاپور که به خانه آناناس معروف است نوعی از گیاه آناناس را کاشته‌اند که در دنیا بی‌نظیر است. جنگل استوایی که از باغ های گیاه شناسی سنگاپور قدیمی‌تر است، باغ تکامل که نحوه تکامل زندگی گیاهی را نشان می‌دهد، و در آخر باغ جینجر که شامل رستوران و آبشار هم می‌شود.

آشنایی با باغ های گیاه شناسی سنگاپور + تصاویر

این باغ  به سبک انگلیسی، یک باغ اقتصادی استعماری با امکانات برای تحقیقات باغبانی و گیاه شناسی است که شامل باغ گیاه شناسی مدرن و جهانی، موسسه علمی و محل نگهداری گیاهان، تفریح و آموزش و پرورش است. باغ گیاه شناسی سنگاپور یک چشم انداز فرهنگی تعریف شده است که شامل تنوع غنی از ویژگی های منظره تاریخی، گیاهان و ساختمان هایی است که از زمان تأسیس آن در سال ۱۸۵۹ تکامل یافته است. چشم انداز آن حفظ شده و تداوم هدف آن که یک نمونه برجسته از باغ گیاه شناسی بریتانیایی است، نقش کلیدی در پیشرفت دانش علمی، به خصوص در زمینه گیاه شناسی و باغبانی گرمسیری، از جمله توسعه گیاهان کاشته شده، دارد.  گیاهان باغ گیاه شناسی سنگاپور از قرن نوزدهم، مرکز تحقیقات گیاهان در آسیای جنوب شرقی بوده است که به طور قابل توجهی به گسترش پرورش گیاهچه در قرن بیستم کمک کرده است و همچنان نقش اصلی در تبادل ایده ها، دانش و تخصص در گیاه شناسی گرمسیری و علوم باغبانی را دارد. در حالی که باغ گیاه شناسی کیو (انگلستان) نهال های اولیه را فراهم کرد، باغ گیاه شناسی سنگاپور شرایط کشت، توسعه و توزیع آن را در بسیاری ازمناطق آسیای جنوب شرقی و دیگر نقاط فراهم کرد. علاوه بر این باغ گیاه شناسی سنگاپور یک نمونه برجسته از یک باغ گیاه شناسی استوایی بریتانیایی است و از طراحی منظره حفاظت شده و تداوم هدف ان از زمان آغاز به کار، برخوردار است.

آشنایی با باغ های گیاه شناسی سنگاپور + تصاویر

باغ های گیاه شناسی سنگاپور درهمه روزهای هفته از ساعت 5 صبح الی 12 شب فعالیت می‌کند و درب آن به روی عموم باز است. همچنین در بعضی از روزها برنامه‌های متفاوتی در باغ در کنار برکه نیلوفر (دریاچه سمفونی) اجرا می‌شود و ماهی یک بار بازار گل در این مجموعه برپا می‌گردد که بازدید کنندگان می‌توانند چند شاخه گل زیبا مخصوصا از گل‌های ارکیده برای خود خریداری کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید