بهترین شهر ترکیه برای زندگی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

پیشتر در مطلبی به معرفی جاهای دیدنی ترکیه پرداختیم و در این مطلب قصد داریم تا به ترتیب به معرفی بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و چگونگی هزینه و ایاب و ذهاب در این کشور مورد علاقه ایرانیان بپردازیم.
روز به روز به تعداد مهاجران به ترکیه افزوده می شود که در میان آنها تعداد بیشماری آلمانی، روسی، سوئیسی، ژاپنی، ایرانی، انگلیسی، فرانسوی، بلژیکی و عرب زبان دیده می شود.

بهترین شهر ترکیه برای زندگیاگر شما هم جز آن افراد هستید و تصمیم به مهاجرت گرفته اید باید بهترین شهر را که با روحیه شما سازگار می باشد و برای زندگی و کار هم مناسب است انتخاب کنید. منطقه های متعددی در ترکیه وجود دارد که بسیاری از مهاجرت کنندگان در آن زندگی می کنند و شما با کمک گرفتن از آنها و استفاده از تجربه آنها می توانید بهترین منطقه را برای زندگی انتخاب کنید.

۱ -آنکارا

آنکارا، پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ کشور ترکیه محسوب می شود و همچنین تعداد زیادی از دانشگاه های ترکیه را در خود جای داده است. آنکارا یک شهر پر از فضای سبز و مدرن است و اگرچه در نگاه اول متفاوت به نظر می رسد، ولی اینها نمادی از ارزش های مستقل و غربی است.
این شهر به آتاترک مشهور است، که بازمانده ی آن هنوز هم غیرقابل انکار است. معروف ترین بخش این شهر قسمت های مقبره ی آتاتورک به حساب می آید که یک مقبره بزرگ و یک یادبود از نخستین رئیس جمهوری ترکیه است که آنکارا را برای اولین بار به عنوان پایتخت اعلام کرد. فراموش نکنید که پیاده روی در کوچه های تاریخی تاریخی را در برنامه روزانه خود بگنجانید، زیرا قدم زدن در خیابان های باریک و محاصره شده توسط خانه های قدیم قرمز دوران عثمانی بسیار عجیب و غریب است.

بهترین شهر ترکیه برای زندگیبا توجه به اینکه جاذبه های آنکارا را بیان کردیم باید در نظر داشته باشید که در میان مسافران این شهر، کمتر فردی را می بینید که به دنبال تفریح و خوشگذرانی باشد؛ بیشتر افراد با اهداف تجاری و کاری به این شهر سفر می کنند؛ چرا که وزارتخانه ها، شرکت های دفاعی و نظامی، سازمان هوافضا، کارخانه ها و ادارات دولتی و خصوصی همه در این شهر جمع شده اند و کارمندان و محصلانِ شهرهای دیگر هم برای انجام بعضی از کارهای اداری خود باید به آنکارا بروند.
این شهر از قرن ها پیش صادرات پر رونقی داشته و انواع محصولات دامی و کشاورزی را به شهر و کشورهای دیگر صادر می کرده است و امروزه هم مهم ترین مرکز اداری و تجاری کشور ترکیه به حساب می آید.

۲ – استانبول

استانبول شهری است که حداقل یک بار باید زندگی در آن را (هرچند کوتاه) تجربه کنید. چه کسی از هاگیا سوفیای معروف چیزی نشنیده است؟ کلیسایی باشکوهی که تبدیل به یک مسجد و نمادی برای قسطنطنیه یا مسجد آبی در قرن هفدهم شده است.
استانبول به عنوان بزرگترین شهر در ترکیه شناخته شده است و شلوغی آن بر همه آشکار است. استانبول هزاران سال است که مرکز اتصال اروپا با آسیا شناخته شده است. مهم نیست اگر شما هنر، غذا، مذهب یا فقط یک فرهنگ غنی را دوست داشته باشید، همه چیز را در این شهر خواهید یافت. استانبول گرچه پایتخت ترکیه نیست، اما این شهر به طور گسترده به عنوان تقاطع مرکزی شرق و غرب شناخته شده است.
سواحل، کوه ها و حمل و نقل همه به راحتی قابل دسترس در هر نقطه از این شهر زیبا هستند. به نظر می رسد یکی از بهترین چیزها در مورد این شهر باستانی، مردم آن با فرهنگ های مختلف است که در اینجا تنوع زیادی به وجود آورده است.

اگر شما به دنبال یک گریز کوتاه و یا تلاش برای زندگی در یک قطعه کوچکی از بهشت هستید، استانبول باید کشور مد نظر شما باشد.
استانبول هم از لحاظ شغلی و سرمایه گذاری خوب است و هم از لحاظ زندگی عالی می باشد. این کلان شهر اقتصادی ترکیه، پرجمعیت ترین شهر ترکیه محسوب می شود. تمامی کسانی که می خواهند شغلی داشته باشند یا سهام دار هستند، برای زندگی، استانبول قلب اقتصادی ترکیه، را انتخاب می کنند. حتی اگر شما خانه ی خود را در استانبول با هدف سرمایه گذاری نخرید، بعد از گذشت چند سال خواهید فهمید که سرمایه گذاری پر منفعتی انجام داده بودید، همچنین استانبول شهری با تاریخ غنی می باشد.

۳ – آنتالیا

آنتالیا هم مانند استانبول محبوب ترین منطقه ی ترکیه است. آنتالیا شهری مناسب برای زندگی و سرمایه گذاری از نظر کلیه مهاجران از کشورهای مختلف می باشد. این شهر که در کار دریای مدیترانه واقع شده است و شهرت بسیاری در بین توریست ها دارد.
در آنتالیا مناطق سرسبز و چشم اندار های بسیاری وجود دارد که باعث جذب توریست شده است. همچنین مناطق زیبایی از لحاظ تاریخ شناسی و باستان شناسی وجود دارد که معروفترین آنها بنای تاریخی ییلی، مسجد مرادپاشا، برج قدیمی ساعت و شهر قدیمی کالجی را می توان نام برد.

بهترین شهر ترکیه برای زندگیعلاوه بر این تعداد بیشماری مراکز خرید در آنتالیا وجود دارد. بنابراین شما می توانید در هر زمان آنچه را که می خواهید با بهترین کیفیت خرید انجام دهید.

۴ – ازمیر

ازمیر یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی را در بین شهرهای ترکیه دارد. ازمیر دارای جاذبه های زیادی است که یکی از مهم ترین آنها ویرانه های رومی پامپی می باشد. دیدنی های بسیار دیگری هم در ازمیر وجود دارد که باعث ورود توریست های زیادی به این شهر شده است.
یکی از دلایل دیگر که توریست ها را تشویق به خرید ملک در ازمیر می کند، سیستم های پیشرفته متروی آن است که تمام مناطق شهر را به هم وصل می کند.

مردم شجاع و خوش قلب این شهر هم بسیار مهمان پرست هستند و توریست ها و افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند را به گرمی می پذیرد. این شهر از لحاظ هزینه هم بسیار مناسب است و آب و هوای چهار فصل معتدل آن باعث شده هرچه بیشتر در هزینه ها صرفه جویی شود و هزینه برای انرژی داده نشود.

۵ – آلانیا

شهری دیگر که آوازه خوبی در بین توریست ها دارد، شهری است در حومه آنتالیا، به نام آلانیا.علاوه بر محیط زیبای اطرافش، شهرت خاصی برای رستوران هایی با غذای دریایی، ساختمان ها و هتل های تاریخی دارد که باعث جذب بیشتر توریست می شود. تعدادی بیشماری از توریست ها مایل به خرید ملک در آلانیا با هدف گذراندن تعطیلات در این شهر آفتابی می باشند.بهترین شهر ترکیه برای زندگی۱۰ درصد اقتصاد این شهر تقریبا از طریق گردشگری و 30 درصد از خرید خارجی املاک در ترکیه تامین می شود. با توجه به موقعیت و زیبایی های آلانیا، این شهر بسیار مورد توجه توریست ها از جمله یونانیان، رومی ها و عثمانی ها بوده است. شرایط کار هم در آلانیای ترکیه برای ایرانیان فراهم می باشد.

گرانترین و ارزانترین شهرهای ترکیه

بر اساس تحقیقات انجام شده، استانبول گرانترین شهر در ترکیه می باشد. گرانترین مواد غذایی ترکیه در استانبول می باشد؛ استانبول در خصوص مواد غذایی و نوشیدنی های بدون الکل نیز گرانترین شهر می باشد. ارزانترین شهرها در این گروه نیز، گازی آنتپ، آدیامان و کیلیس می باشد.
استانبول از نظر گرانی در ملک، آب، برق، گاز و دیگر مواد سوختی نیز در ردیف اول قرار دارد.گرانترین شهر از نظر وسایل نقلیه عمومی، آنکارا می باشد؛ کسانی که در آنکارا زندگی می کنند، برای رفت و آمد، بیشتر از دیگر شهرها، پرداخت می کنند. آنکارا همچنین در خصوص مبلمان، لوازم خانگی، بهداشت، رستوران و خدمات هتلداری، گرانترین شهر ترکیه می باشد.

بهترین شهر ترکیه برای زندگی

شهرهای سییرت، باتمان، ماردین و شرناک هم ارزانترین شهرها می باشند. گرانترین شهرها در خصوص پوشاک، ترابزون، اردو، گیرسون، ریزه، آرتوین و گوموشحانه می باشند. در این مورد، ارزانترین شهرها نیز، زونگولداک، کارابوک و بارتین هستند.

در زمینه خدمات فرهنگی و تفریحی، شهرهای بالیکسیر و چاناک کاله گرانترین شهرها هستند و ارزانترین شهرها نیز، شانلی اورفا و دیاربکر می باشند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید