جاذبه های گردشگری باهاما

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باهاما را شاید به خاطر این بشناسید که بعضی از ثروتمندترین افراد جهان، در آن سکونتگاهی داشته اند. حتی در گذشته شاهان ایرانی هم در آنجا بوده اند. باهاما کشوری است انگلیسی‌زبان و شامل بیش از سه هزار جزیره بزرگ و کوچک در اقیانوس اطلس که در شرق فلوریدا آمریکا و در شمال کوبا قرار دارد. جمعیت باهاما ۳۵۰ هزار نفر و پایتخت آن ناسائو است. پول رایج این کشور دلار باهاما است.

جاذبه های گردشگری باهاما

این کشور با کشورهای ایالات متحده آمریکا، کوبا و هائیتی دارای مرز مشترک دریایی می‌باشد. از نظر درآمد سرانه باهاما یکی از ثروتمندترین کشورهای قاره آمریکا است و در این رتبه پس از ایالات متحده و کانادا قرار دارد.

۸۵ درصد از مردم آن از تبار آفریقایی و ۱۲ درصد اروپایی‌تبارند. سه درصد نیز زردپوست آسیایی‌اند. مردم بومی و اصلی باهاما لوکایایی‌ها بودند که شاخه‌ای از سرخ‌پوستان تائینوی آراواکی‌زبان به‌شمار می‌آمدند. باهاما نخستین خشکی در جهان جدید بود که کریستف کلمب در سال ۱۴۹۲ در آن لنگر انداخت.

نام باهاما از واژه‌های اسپانیایی baja mar (باخا مار) گرفته شده که به معنی «دریای کم‌عمق» است.

سواحل باهاما بیش از همه توریست‌های آمریكایی و علاقمندان به غواصی را جلب می‌كند. سواحل باهاما به دلیل آب های معتدل از یك محیط زیست دریایی بسیار غنی و مملو از صخره های مرجانی برخوردار است…

مجمع الجزایر باهاما در شمال جزیره كوبا و در شرق ایالت فلوریدا در دریای كرائیب واقع شده است. مجمع الجزایر باهاما از ۷۰۰ جزیره بزرگ و كوچك تشكیل شده كه در مجموع ۱۴ هزار كیلومتر مربع وسعت دارند. اما بخش اعظم این جزایر غیرمسكون هستند. باهاماس كه قبلا مستعمره بریتانیا بوده پس از استقلال دارای حكومتی شبیه كانادا و استرالیا است به عبارتی رئیس نمادین كشور الیزابت دوم ملكه بریتانیا است و فرمانداركل نیز كه مقامی تشریفاتی دارد را او تعیین می كند. در واقع ، نخست وزیر منتخب مردم در این سیستم حكومتی مشروطه رهبر اصلی كشور و تعیین كننده سیاست‌های آن است. سواحل باهاماس بیش از همه توریست‌های آمریكایی و علاقمندان به غواصی را جلب می‌كند. سواحل باهاما به دلیل آب های معتدل از یك محیط زیست دریایی بسیار غنی و مملو از صخره های مرجانی برخوردار است. بندر ناسائو، پایتخت باهاما در جزیره نیو پروویدنس قرار دارد. سفر به جزایر رویایی باهاما.

نام رسمی: همسود باهاما

پایتخت: ناسائو

تاریخ استقلال: ۱۹۷۳ از بریتانیای کبیر

مساحت: ۱۳۹۳۹ کیلومتر مربع

دین: باپتیست: ۳۲ درصد، پروتستان: ۴۰ درصد، کاتولیک ۱۹ درصد

واحد پول: دلار باهاما، یک دلار باهاما =۱۰۰ سنت

شهرهای مهم: فری پورت، مارش هاربر، بیلی تاون، وست اند، کوپرتاون

دیدنی های باهاما

 قلعه شارلوت در ناسائو – باهاما

یکی از این جاذبه‌های مهم و تاریخی که از پر بازدیدترین اماکن ناسائو پایتخت باهاما شناخته می‌شود قلعه شارلوت است. قلعه شارلوت در زمان استعمار بریتانیایی‌ها ساخته شد که روی یک تپه واقع شده است که منظره‌ای زیبا از بندر ناسائو را به شما نشان می‌دهد. این تپه از یک طرف به ناسائو و از طرف دیگر به ترمینال کشتی کروز راه دارد. این قلعه بریتانیایی یکی از چند قلعه انگلیسی که در باهاما ساخته شدند به شمار می‌رود. قدمت قلعه شارلوت به 200 سال قبل برمی‌گردد یعنی این قلعه را در سال 1780 میلادی بنا کرده‌اند. قلعه شارلوت انگلیسی می‌تواند مکان جالبی برای تاریخ دانان و علاقه مندان به تاریخ در ناسائو باشد. در قلعه شارلوت راه‌ها و تونل‌های پنهانی و متعددی به قسمت‌های مختلف قلعه وجود دارد. در کنار این تونل‌ها زندان‌های ترسناک و تاریک، گودال و حفره‌های بزرگ به چشم می‌خورد. البته این دژ هیچ وقت در جنگ‌ها و نبردها مورد استفاده قرار نگرفت و فقط مدت کمی در مقابل حمله اسپانیایی‌ها به عنوان یک ایستگاه نظامی در نظر گرفته شد.

جاذبه های گردشگری باهاما

 جزیره آندروس

جزیره آندروس یک جزیره در مجمع‌الجزایر باهاما است که بزرگترین جزیره در میان ۲۶ جزیره مسکونی این کشور محسوب می‌شود. منظره ساحلی زیبا در جزیره آندروس كه بزرگترین و در عین حال بكرترین جزیر مجمع‌الجزایر باهاماس محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری باهاما

 جزیره گرند

منظره تماشایی غروب آفتاب در جزیره گرند باهاما كه آب دریا و آسمان به یك رنگ درآمده‌اند.

منطقه اكسوما كیس

تصویر منطقه اكسوما كیس در جنوب شرقی جزیره نیوپروویدنس و پایتخت باهاما بندر ناسائو. این منطقه از مناطق حفاظت شده مجمع‌الجزایر باهاماس محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری باهاما

منظره هوایی زیبایی از منطقه اكسوما در مجمع‌الجزایر باهاماس كه از دو جزیره اصلی و صدها جزیره غیرمسكون تشكیل شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید