بنر هدر

جاذبه های مهم گردشگری بورکینافاسو

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بورکینافاسو کشوری محصور در خشکی در غرب آفریقا است. پایتخت آن اوآگادوگو است. بورکینافاسو در گذشته مستعمره فرانسه بود. در دوران مستعمراتی، این کشور نقش ذخیره نیروی کار برای مستعمرات توسعه یافته تر جنوب را داشت. از زمان کسب استقلال در ۱۹۶۰، این کشور، که در سال ۱۹۸۴ در نخستین سالگرد به قدرت رسیدن توماس سانکارا نامش به بورکینافاسو تغییر یافت، تاریخ سیاسی متلاطمی با یک سری کودتاهای نظامی داشته‌است. پس از فشار برای آزادی (۱۹۹۰ و ۱۹۹۱) قانون اساسی جدیدی در ۱۹۹۱ وضع شد و در ۱۹۹۲ نظام چند حزبی دوباره بر قرار گشت.

این کشور فقیر که در جنوب صحرای بزرگ آفریقا واقع شده‌است، کشوری است محصور در خشکی که دشتهای پهناور آن فاقد هرگونه پوشش گیاهی مناسب است. این کشور متشکل از فلاتهایی با ارتفاع تقریبی ۵۰۰ متر می‌باشد.

نتیجه تصویری برای پرچم بورکینافاسو

اقتصاد

بور کینافاسو یکی از فقیرترین کشورهای جهان، در دو دهه گذشته گرفتار خشکسالی شدید بوده‌است. دامداران چادرنشین و کشاورزانی که در حد معیشت زراعت می‌کنند، عمدتاً کشت ذرت خوشه‌ای، نیشکر و ارزن را انجام می‌دهند، قسمت اعظم جمعیت را تشکیل می‌دهند. بور کینافاسو اقتصاد خود را برپایه کشاورزی و دامپروری بنا نهاده‌است. بورکینافاسو نیز پنبه و منگنز و روی صادر می‌کند.

آب و هوا

آب و هوا خشک و داغ است و فقط در علفزار استوایی جنوب میزان بارندگی (۱۰۰۰ میلی‌متر) کافی است. شمال کشور نیمه کویری است.

شهرهای کشور بورکینافاسو 

اوآگادوگو پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور بورکینافاسو می باشد

Bobo-Dioulasso دومین شهر بررگ کشور بورکینافاسو است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است.
Gaoua از شهرهای تاریخی و به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو می باشد.
از دیگر شهرهای بورکینافاسو Banfora، Dédougou، Koudougou، Ouahigouya می باشند.

جاهای دیدنی بورکینافاسو

چشم اندازهای زمین شناختی سیندو در بانفورا

چشم اندازهای زمین شناختی سیندو یکی از زیباترین دیدنی های بورکینا فاسو محسوب می‌شود که امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران به ویژه طبیعت گردان اروپایی قرار گرفته است. این چشم اندازها در 50 کیلومتری غرب شهر بانفورا قرار دارد. در محوطه چشم‌اندازهای زمین شناختی سیندو مجموعه ای از چندین ستون شنی شگفت‌انگیز را می‌توانید ببینید که در اثر پدیده‌های زمین شناختی شکل گرفته‌اند. قدمت این ستون‌های شنی به میلیون‌ها سال پیش برمی‌گردد که در زیر آب بودند و به مرور زمان ایجاد شده‌اند. چشم‌اندازهای زمین شناسی سیندو بهترین مکان برای پیاده روی سبک و اکتشاف به شمار می‌رود.

جاذبه های مهم گردشگری بورکینافاسو

پارک Parc Bangr Weogo

این پارک، یکی از زیباترین پارک ها در قلب پایتخت کشور بورکینافاسو است. پارک وگو حیوانات و گیاهان بسیاری در آن زندگی می کنند. این پارک خانه موزه ای است که حسابی می توانید در آن سرگرم شوید، انواع رستوران ها و فضاهای مناسب برای ورزش و بازی کودکان در آن وجود دارد.

جاذبه های مهم گردشگری بورکینافاسو

پارک ملی Deux Balés National Park

پارک ملی Deux Balés National Park که نزدیکی شهر بوبو دیولاسو قرار دارد و اغلب به عنوان یک محیط ذخیره شده در شرق کشور معرفی می شود. در این پارک ملی فیل های آفریقایی دیده می شوند. سایر حیوانات موجود در پارک گاو، بوفالو، تمساح می باشد. البته وجود شکارچیان غیر قانونی باعث کاهش حیوانات در این پارک شده است. دسترسی به این پارک تنها چند ساعت رانندگی از پایتخت می خواهد. بهترین مکان برای بر پا کردن کمپ می باشد.

جاذبه های مهم گردشگری بورکینافاسو

فستیوال های بورکینافاسو

جشنواره جاز در ماه های اردیبهشت و خرداد برگزار می شود.
جشنواره ماسک و هنرهای تجسمی در ماه فروردین برگزار می شود.

بایدها و نبایدهای بورکینافاسو

بورکینافاسو یکی از امن ترین کشورهای غرب آفریقا می باشد اما به هر حال مراقب افراد سودجو جیب برها در شهرهای بزرگ باشید. از حمل اشیا گران قیمت و پول زیاد به شدت خودداری کنید.

واکسیناسیون جهت تب زرد لازم است. همین طور بیماری مالاریا را جدی بگیرید و قبل از سفر اقدامات لازم را جهت پیشگیری انجام دهید. مننژیت نیز مشکلی بسیار جدی است و انجام واکسیناسیون آن نیز توصیه می شود.

آب لوله کشی قابل شرب نیست و حتما باید آب های معدنی خریداری کنید. اگر قصد بازدید از روستا داشتید حتما بطری آب همراه خود داشته باشید.

تمامی ادارات و مراکز دولتی ساعت ۱۵ بسته می شود، و بعد از این ساعت هیچ کاری انجام نمی شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید